(What would be your) One piece collection

deze begint toch echt wel een dik blijf-potentieel te hebben en veel meer lijk ik niet nodig te hebben, nou ja misschien twee one-piece-collections dan :wink:

4 likes

Tjahh… ik zie hier ook duikers voorbij komen, mooi! Maar onder een pak? Nehhh. Een perfecte all-rounder in de juiste afmeting, met heritage en het fijnste draagcomfort… het is een beetje saai maar na deze weer een paar maanden om de pols te hebben…

10 likes

Gewoon dragen wat jij leuk vindt

1 like

Rolex Datejust 126234 met zilveren dial. Ultieme one piece.

16 likes

Als je maar één horloge zou mogen hebben en géén beater er bij vallen te herkenbare dure horloges af wanneer je niet de middelen hebt om die na diefstal of roof gewoon te vervangen. Dresswatches vallen af omdat ze te kwetsbaar zijn, duikers omdat je die niet onder een pak mag dragen. Het horloge moet wél waterdicht zijn, dus vintage valt af omdat je de pakkingen en passing niet meer kunt vertrouwen. Het risico lijkt mij groot dat je uitkomt bij een best saai horloge. Misschien dat ik dan zelfs zou kiezen voor 'one piece collction is no piece collection. Voor mij ligt de lol van de hobby juist in de keuzemogelijkheden.

1 like

Iets met een stalen band als basis maar die ook op leer en rubber er goed uitziet, dan heb je heel verschillende looks met hetzelfde horloge…

De tudor GMT, ik gebruik de GMT functie dagelijks en eigenlijk draag ik nu al zelden wat anders.

6 likes

Een van deze.
From beach to boardroom

13 likes

Dat niet, maar mooi is hij wel! Draag je de jouwe veel?

2 likes

Heel mooie foto ook!! :heart_eyes:

1 like

Ik snap deze niet. Moet een one piece overal bij kunnen. Is dit een gada topic?

De ex 1 snap ik overigens wel. Mooi horloge.

Ik zou specifiek voor deze gaan:

Maar ik zou die dan toch niet elke dag dragen.

Deze wel:

14 likes

7 likes

Nee dat hoeft ook zeker niet! Maar voor mezelf zou ik dan een horloge kiezen die breed inzetbaar is. Jou sub en Jlc zijn echter niet te versmaden!:drooling_face:

1 like

:heavy_check_mark: veelzijdig
:heavy_check_mark: robuust
:heavy_check_mark: aantrekkelijk

5 likes

Dan toch deze KS. Hierin zit voor mij gewoon heel veel Seiko DNA.
En de GS en SARX035 hou ik voor reserve :face_with_hand_over_mouth:

15 likes

Sinds ik deze heb is dit mijn beste one piece kandidaat:

Met misschien een beater of twee.

17 likes

Ik denk dat het dan toch wel een Grand Seiko wordt voor mij. Geeft nog steeds dat zeer bijzondere gevoel om de pols.

Deze dan misschien. :heart_eyes: Warmer dan de originele Snowflake, een perfect formaat (41mm), dé mooiste kastvorm, high-intensity titanium. En Spring Drive…what else! :ok_hand:

Echt belachelijk zo mooi!

24 likes

Ik waardeer mijn GS (SBGV239) ook heel erg MAAR 36 is beter dan 40/41 voor mijn pols en ik zou de lume missen.

10 likes

Dat wordt dan een 37mm GS voor jou. :grinning: Zonder lume dat wel.

1 like

welke is dit, vraag ik voor een vriend :lying_face:

2 likes