Heel moeilijk dit want, ten eerste moet ik er niet aan denken slechts één horloge te hebben. Ten tweede zou ik mijn mooiste horloges niet kunnen kiezen want dat zijn absoluut geen daily’s.
Het zou gaan tussen de Guilloché Staudt Chrono, de
Omega Seamster Aqua Terra en de Speedmaster.
Het zou deze worden omdat hij het veelzijdigst is en ik hem op zowel staal, leer als ook op rubber dragen kan. Een echte GADA dus.
Ik heb er maar 1. Gekocht omdat je deze denk ik in ieder situatie kan dragen. Maar goed, als ik al dat moois hier op het forum zie kriebelt het alweer naar meer.
One piece zou m’n skyflake zijn maar zou dan wel de bracelet erbij moeten hebben. Gekleed op leer, sportief op metaal en een betoverende wijzerplaat met weinig onderhoud, fantastische techniek en sweeping seconde wijzer.
Beetje kinderachtig misschien, maar voor mij zou dat de volgende generatie van de Omega Seamaster 300m zijn. Het is gewoon een schitterend horloge, maar heeft 7 jaar na de introductie echt enkele verbeteringen nodig om mee te kunnen komen anno 2025. Met name op de bracelet: dunnere schakels, met taper, dunnere clasp. En als nice-to-have een nieuw uurwerk met min. 70h power-reserve.
Off-topic: ik heb een aantal jaar geleden de OEM bracelet besteld maar na een aantal maanden aan het lijntje gehouden te zijn geannuleerd en er een milanaise voor besteld. Op basis van mijn ervaring met GS bracelets kan ik zeggen dat dit comfortabeler draagt dan OEM staal
On-topic: los van hoe mooi ik de afzonderlijke stukken in mijn collectie vind zou een one piece collection de Murph 38 zijn. Pretentieloos, klassiek, onder de radar, sportief en gekleed in één horloge.