(What would be your) One piece collection

Dit zou(is) hem voor mij…

Rolex OP 39

8 likes

Precies voor dit soort steden/situaties heb ik een Apple Watch… die wil niemand hebben en hoef ik nooit bang te zijn voor ellende.

Het mist alle vorm van uitstraling maar heb nooit het idee dat ik me druk hoef te maken als ik hem om heb

Met een luxe horloge kun je prima door Amsterdam hoor. Omega, Tudor, Breitling allemaal prima. Alleen Rolex is gewoon tricky. Het gaat vast lang goed, tot het een keer mis gaat. De kans is er gewoon.

Voor mij dan ook mijn one watch (die ik ook bij uitgaan in Amsterdam gewoon draag):

8 likes

begint bij het boevengilde (idd) pas vanaf

en duurder.

Nou ja, dat dus. Ik merk dat mensen die niet in de randstad wonen of werken of er überhaubt wel 'ns komen (en een enkele overmoedige randstedeling), soms lijken te denken: “het is mij nog nooit overkomen, dus dan zal het ook wel nooit gebeuren” of “ik ken niemand die dat is overkomen, dus zal het mij ook wel niet overkomen” of “ik kan het me niet voorstellen, dus dan zal het wel niet zo zijn”. Een nogal naïeve manier van denken. Maar goed, lekker doen wat je zelf wilt natuurlijk. :smirk:

1 like

Net als er mensen zijn die in de randstad wonen of komen en denken “een rolex kan onmogelijk je dagelijkse horloge zijn, dat kost je vroeg of laat geheid je kop”.

Zal vast en zeker af en toe gebeuren, als je niet oplet, op de verkeerde plek.
Ik acht de kans quasi onbestaande, voor de velen die zich sporadisch en dan omzichtig in je randstad begeven. Tenzij die echt veel crimineler is dan ik me voorstel, dan hebben jullie een ander probleem en verhuis je beter.

Komende tijd eens ervaren hoe het is om me elke dag een klein beetje Bond te wanen met deze 2017 Seamaster Co-Axial als enige horloge:

12 likes

Tja… :sunglasses: :ok_hand:

14 likes

O.k., ik wil voorkomen dat dit specifieke onderwerp dit topic verder vervuilt. Wij leven duidelijk in verschillende werelden. Let’s leave it at that. :+1: :beers:

1 like

Ik zag je gezocht topic. Wordt 2026 het jaar waarin je horlogerust gaat vinden David? :sunglasses:

1 like

Ben bang dat er altijd (enige) onrust zal blijven bestaan. :blush: Maar dat hoort bij de hobby heb ik besloten. De Snowflake zou dan (naast de FXD) een mooie vaste zijn, en daarnaast wat rommelen. :grinning:

2 likes

Goede insteek, bedankt om de volwassene van ons twee te zijn en hier op niet-op-de-man-spelende wijze een eind aan te maken. Denk inderdaad dat alles geargumenteerd is en verdere vervuiling overbodig is.
Prettige eindejaar!

Mijn 1 horloge collectie blijft eigenlijk de MS. Gek genoeg draag ik die het minst doordat de andere als ‘beaters’ aanvoelen.

Prachtige diepblauwe plaat die toch met het zonlicht speelt, niet te groot, niet te klein, all dial, lekker vlak, technisch, beetje retro en toch strak, en bovendien zeer ongecompliceerd. Comfortabele milanees die van alle markten thuis is.

Alternatief zou ik nog steeds voor de Lange gold flux gaan, al heb ik die nog niet in levende lijve mogen ervaren.

3 likes

1 like

Mooie man!

1 like

Zo op de valreep van 2025 nog een heel mooi compliment David :joy: Leuk horloge ook :+1:

4 likes

Dan toch deze:

7 likes

:sweat_smile: Het zijn vast de zachte haartjes die 't 'm doen…:hugs:

2 likes