Whats next? Voorlopig de laatste?

Ik ga proberen af te kicken… Proberen want volgens velen niet mogelijk

Eerst maar even de huidige collectie. Vergeef me de kud foto maar dit is de enigste waar alles op staat daar de Lange al 4 weken tijdelijk uit logeren is.

Voordat iemand gaat roepen heb je dan niet genoeg?

Zeg ik.

Heb je dat ooit? :laughing:

Wat zoek ik? Iets voor dagelijks gebruik. Heb ik die niet genoeg dan? Twee rolexen ,Zep, Citizen en twee GS?

Nee.

Want?? Een dagelijks iets moet Lume hebben. Dag GS. Enigste nadeel vind ik dat in GS land dat op de duikers en ik dacht een heq model er geen lume bestaat. DJ vind ik randje dresser/sportief. Dagelijks zou kunnen maar niet voor mij. Wel een leuke alleskunner. Dan maar alles eruit en de twee Rollies houden? :upside_down_face:

Dus? Blijven de ZEP/Citizen en Explorer over. Maar ik zoek nog wat. Wellicht Citizen eruit op den duur, Explorer hoewel heeeurlijk under the radar draag ik op bepaalde plekken liever niet. Probleempje leer/zep icm regen valt op te lossen door Zep op staal of iets anders te zetten uiteraard.

Wat zijn de kandidaten en waarom dan wel? Let wel. ik heb er een aantal niet gepast.

Olifant in porselein kast is gelijk de duurste.

Met de hand in de snoeppot gezeten toen ik de Lange wegbracht en nee niks te koop, Man man man wat dacht ik dat Rollie zijn OP range verknalt had geen 39 mm meer. Had vorig jaar de witte twee keer kunnen kopen, toch niet gedaan. 36 OP altijd bij weg gebleven want die dubbele markers neh… Totdat ik een groene nieuwe op om had, Mooi hoor, de rode of koraal vind ik echt fugly, gele nog niet gezien en turkooise weet niet of me die lang blijft boeien. En kan mss toch wel wat meer kleur gebruiken in de collectie. Easylink, dubbele sluiting en nieuw uurwerk

New-Rolex-Oyster-Perpetual-36-is-the-Freshest-take-on-a-Venerable-range-4

Snoeppot

Mijn pols

Optie 2 en 3 zijn fiegers of Pilot watches maar net hoe je t bekijkt. Een Oris die volgens velen qua merk veel bang for the buck is, en waarvan ik hoop dat ze daar t nieuwe kaliber instoppen en qua prijs dan ongeveer gelijk trekken met de tweede een Longines Spirit. Die sterren op de wijzerplaat vallen in t echt wel mee. Was in eerste instantie een afknapper op plaatjes. Werd er zowat mee doodgegooid dat zelfde weekend dat ik de lange weg bracht, elke Longines ad in t centrum had ze liggen in alle kleuren. Witte of blauwe wijzerplaat zou de voorkeur genieten. Voor diegene die m nog niet gezien hebben. Dat wit even met een korrel zout nemen,er zit een structuurtje in a la ja wat eigenlijk? OP white achtig? T is niet wit wit zeg maar.

4 is een duiker. Mido Oceanstar heritage in blauw. Heb m omgehad en is heel leuk veel bang for the buck, nog geen 1000 ekki, wel 80 uur pr

Mm

  1. Vintage look, in moderne vorm. Ben m nog niet in t wild tegengekomen. Vind de grijze er wat saai uitzien op de plaatjes maar die donkere van @anon53002072EV vind ik er wel uitschieten. Zal ook absoluut door de geweldige foto’s komen. L2l valt reuze mee dus zal zeker passen.

oris-chronoris-date-edelstahl-schwarz-kautschukband

En 6. De stoerste van allemaal schat ik zo, alleen om even naar FaM te gaan om m te passen. Ik weet t niet hoor, levertijd begint wel flink terug te lopen. l2l volgens Sinn even groot als een bb58.

U50

Dus ja HF zeg t maar?

Welke en waarom? Of vooral welke niet?

Van deze 6 alleen de OP, Mido en Longines om gehad.

4 likes

Een lekker ‘felle’ Oyster Perpetual zou wel wat meer kleur geven aan je collectie misschien, dus dat lijkt me wel wat.
Welke kleur (van de OP) vind je zelf het mooist?

1 like

Van wat ik gezien heb met mijn eigen ogen van de nieuwe ops

  1. Groen. 2. Turkooise.

Ik zou de gele nog weleens willen zien

7 likes

Turquoise is prachtig vind ik.

7 likes

Je gaat al die andere horloges dan de OP toch niet dragen. Dus ik zeg ga voor een OP.

Ik vind zelf de groene het mooiste, de gele het meest funky (dus lekkah) maar zou die rode ook zeker kunnen pruimen.

Edit: damn son, die turq-OP (spreek uit als Turk OP) hierboven is vieeeeees lekker. Neem die!

3 likes

Heb je die al in t echt gezien? Of is dat een foto van je pols? Viel mij een beetje tegen eerlijk gezegd. Terwijl ik in eerste instantie zoiets had mwah mss is dat ook wel waar.

:rofl: waarom zou ik die andere niet dragen dan?

1 like

Omdat ze lelijk zijn :sunglasses:

3 likes

Nee helaas nog niet in het echt kunnen bezichtigen, kan me voorstellen dat hij heel anders is in het echt. Wel vind ik de nieuwe generatie OP heel tof met deze platen en een goede additie voor iedere uitgebreide collectie.

1 like

afbeelding

1 like

Wat vind je van een van de Tudor Black Bays 58 Blue in het toepasselijke ‘blauwe’ gedeelte? Het lijkt erop alsof je wel van blauw houdt.
Je mist eigenlijk nog een wat hoger segment duiker in de collectie. Ik begin Tudor de laatste tijd steeds meer te waarderen, tenzij je niet van Snowflake-hands houdt.

2 likes

100% de Sinn, is echt een tank. En de U50 zou niet zo groot moeten zijn, 41mm dacht ik?

3 likes

Wut? De grijze saai?

No hard feelings uiteraard :grin:.
Prachtige selectie heb je gemaakt. Ik weet niet hoe de groene OP er inwerkelijkheid uit ziet, maar ik vind hem geslaagd. Heb je ook de gele in het vizier?

En van je eerste foto vind ik je JLC werkelijk geweldig. Mijn aandacht trekt er direct naartoe.

5 likes

Nu ik een ander klokje in de verkoop heb, denk ik er serieus aan om deze aan te schaffen maar wel met de rode rubberen band. De eenvoud, strakke lijnen, gewoon mooi, punt. Ik ben echt in-luf op de Sinn U50. Très chique! :ok_hand:

1 like

Deze?

1 like

Jup heb ik gezien. Echter heb de normale bb58 gehad. Weet niet of ik de keuze nogmaals zou maken. Geldt ook voor de gmt @Pablo1971

Edit @SilentRotor. I am a sucker for blue idd

2 likes

T lastige is dat ik de u50 nog niet in t wild ben tegengekomen

Jammer… oyster cases zijn tijdloos…

Longiness de blauwe vind ik de mooiste

  • Seiko snxs dan heb je ook een soort OP met een kleurtje.