Where did it all start ?

Je heb als het goed is nog zat tijd om er een te realiseren … en gezien je “voorgeschiedenis” komt ie er vast wel :+1:

1 like

Tijdens mijn schoolperiode droeg mijn eerste echte horloge. Was een Omega seamaster 120 met caliber 1109 met de bekende tramrails band en blinde sluiting. Had ik eigenlijk nooit weg moeten doen.

3 likes

Ja jammer is dat. Zo blijft het onderwerp in de taboesfeer hangen terwijl er veel over valt te delen. In tegenstelling tot alle goedbedoelde en brave kopieën ik bedoel hommages die zich in de schaduw van hun grote voorbeeld ophouden. Beetje huichelachtig eerlijk gezegd.

1 like

Camel Trophy … waar is de tijd :grinning:
Was er indertijd ook mateloos door gefascineerd, maar dan eerder mbt de wagens dan qua de horloges.
Was er ook geen CT kledinglijn btw ?

Vele jaren later zelf een Land Rover Defender gekocht op basis van het zaadje dat de Camel Trophy gezaaid had :wink:

Jammer genoeg ben ik qua auto’s een nog grotere flipperaar dan qua horloges.
Als ik zie voor welke bedragen Defenders nu echter gaan had ik deze NOOIT mogen wegdoen.

1 like

Wat een toeval David … die Citizen Skyhawk Titanium heb ik ook nog gehad :ok_hand:

Moeten wijken omdat ik op dat moment de overstap naar automaten gemaakt had en deze ook verder wou maken qua rest van mijn collectie … maar nu eigenlijk wel een beetje spijt van.

1 like

Hier is t bij mij allemaal mee begonnen, ongeveer 40 jaar geleden. Nu een “vintage” klokje.
Geen idee of ie t nog doet, moet een nieuw batterijtje in i.i.g.
Weet nog uit mijn hoofd hoe ik m moet instellen daarna, frappant!
Inmiddels zijn mijn laatste twee aangeschafte horloges beiden 1000+ en heb een steeds duurdere smaak ontwikkeld. Denk uiteindelijk met 4 of 5 mooie klokjes te eindigen. Deze Casio gaat nooit weg!

4 likes

Zo’n 20-25 jaar geleden moest er ook eens een horloge komen(goudkleurig helemaal hot toen) en ik zag een leuke Citizen in het V&D krantje maar was voor mij best ver toen(30km met de auto). Ik tankte mijn auto toen voor de helft vol en daar kon ik een week mee rijden( :crazy_face:) maar niet als ik zo’n ritje erbij had maar goed dus eerst even bellen en ja hoor ze hadden hem nog, dus in de auto gesprongen en er naar toe…eenmaal aangekomen bleken ze hem helemaal niet meer te hebben…WTF…wat was ik woedend zeg :face_with_symbols_over_mouth: en er kon alleen maar een bakje koffie vanaf na mijn beklag. Maar goed een maand later stond precies dezelfde in het prijsfestival krantje en gelijk weer gebeld en opzij laten leggen.
Kreeg nog uitleg dat het zonder batterij was en dat deze liep op beweging( vond ik wel magisch toen maar begreep totaal niet dat het een automaat was en wat dat inhield) gewoon bewegen en dan loopt hij :roll_eyes:

Een tijdje gedragen maar toen kwamen de nokia 3310’s en waarom dan nog een horloge :thinking: …20-25 jaar verder (nu 2,5 jaar geleden) trek ik hem uit een laatje en begint gelijk weer te lopen :blush:

En toen begon mijn hobby pas echt :exploding_head:

Citizen Eagle 7:

Inmiddels heel de serie bij elkaar terwijl ik geeneens wist dat die bestonden :blush:

8 likes

Ha Bruno dat is idd toevallig. Ook ik ben daarna overgestapt op automaten. En ook ik denk nog met veel plezier terug naar de Skyhawk…een dijk van een horloge. :+1:

1 like

Bij mij begon het als kind en tiener met de Micronta horloges die bij Tandy/Radio Shack verkocht werden. Vervolgens heb ik minstens 15 jaar een Sector chronograaf met (zo leerde ik later) een ETA 251.262 werkje gedragen. Toen die begon te desintegreren en ik op zoek ging naar een vervanger raakte ik heel erg gefascineerd door mechanische horloges. IIRC was mijn eerste een Orient Mako. De fascinatie is nooit opgehouden…

2 likes

De eerste echte was op vakantie in Luxemburg, waar ik in Echternach de Omega Seamaster 300m mid size quartz kocht, augustus 1994. Deze heb ik 21 jaar als daily beater gedragen. Het feestje hiervan werd al minder toen James Bond hem ook zo nodig moest… Hierna ben ik los gegaan :grin:

2 likes

Bij mij is als kleine jongen het vuur hevig aangewakkerd door de Omega Constellation van ca 1960 van mijn vader. Toen de man mentaal achteruit begon te gaan, boodt hij me het horloge een keer aan maar uit respect durfde ik het toen niet aan te nemen. Een ander familielid dacht daar (zonder aanbod overigens) anders over en nu is het buiten bereik. Ik ben het horloge echter nooit meer vergeten en heb nu een Seamaster uit 1962 (geboortejaar) ter nagedachtenis. :+1:

Mijn eerste echte duiker en circa 10 jaar lang dagelijkse beater, was onderstaande Seiko die inmiddels een welverdiende, permanente plaats in mijn bescheiden kistje heeft gekregen. Batterijtje erin en hij werkt. :ok_hand::grin:

12 likes

Leuk dat ik nu ik dit topic lees er eigenlijk achter kom dat het bij mij ook de Tag Heuer was.
Een vriendje van me had deze voor zijn 16e verjaardag gekregen. Een 2 tone Tag Heuer link (ook met het groene logo :smiley::+1:)

Zoiets:

Ik kon dat natuurlijk niet betalen als klein manneke en bij mij thuis gaven ze dit soort kado’s niet weg.
Ik kocht van mijn eerste salaris een Seiko Chrono. Hij leek sprekend op mijn Tag Heuer grail. Ik was er erg happy mee.
Deze eerste Seiko heb overigens ik nog steeds en hij werkt nog voor 100%.

Deze:

Nadat de Seiko jaren om mijn pols had gezeten wilde ik wel wat anders: een duiker.
Ik was toen al weg van Omega en Oris.
Ik weet nog dat ik in de Beijenkorf als jonge 20er de TT1 Titanium zag liggen. Wordt t de Oris of de Seamaster?
Het werd de Omega Seamaster Quartz , dat was toch wel makkelijk. Altijd op tijd en geen onderhoud.

Het is toen deze geworden:

Deze Seamaster heb ik zeker 10 jaar gehad.
Af en toe een nieuwe batterij erin en een pakking en hij ging weer jaren mee.

Het begon wederom te kriebelen toen ik de Oris TT1 op eBay zag staan. Deze uiteraard aangeschaft:

Waarna het hek eigenlijk van de dam was…
Daarna ben ik ook de tel kwijtgeraakt :wink:

9 likes

Hier begon het voor mij. Ik denk dat ik deze voor mijn 9e of 10de verjaardag van mijn ouders kreeg.

Toen ik naar de middelbare school ging kreeg ik de Tissot van mijn grootvader. En toen ik daarmee klaar was de Omega van mijn ouders.

8 likes

Mijn begin.?
Altijd mooi gevonden horloges.
Maar ook altijd te duur gevonden. Vond het altijd erg veel geld voor een dingetje om de pols.
Totdat de eerste aangeschaft werd ter ere van een speciaal moment in mijn leventje, toen ervaarde ik dat het al het geld dubbel en dwars waard is en sindsdien koop ik geregeld weer een nieuw horloge erbij.

Heerlijke hobby.

Hier begon het mee voor mij.

1 like

Al eens eerder gepost, maar deze heb ik een jaar of vijf geleden in een lade teruggevonden, ik ben de originele stalen band helaas kwijt, maar hierna ineens "los"gegaan met horloges :joy:

Daarnaast deze een aantal jaren geleden gekregen van mijn grootvader, en ook dat was de start van een collectie :sunglasses:

4 likes

Toen ik nog een klein ukkie was.
Mijn twee oudere neven hadden allebei deze …

En ik vond ze zo cool !
Daar is het zaadje al gelegd, denk ik.

Jaren dacht ik dat er maar twee horloge merken waren. Casio en Seiko.
Seiko vond ik echt een ouwe lullen merk (geen idee waarom).

Ik herinner mij dat wat later een klasgenoot / kameraad (groep 6 - 7, gok ik) een G Shock had. Weet niet meer welke. Maar toen kreeg ik een kortstondige obsessie met horloges. Die over vele jaren soms kleiner, maar voor het meest steeds groter werd.

Antal Casio’s gehad

En opnieuw een opleving toen ik uit het ziekenhuis kwam na 4 weken, van een klaplong.

Wilde mezelf trakteren en zag en kocht deze

Rond 2009. 80 Euro, dacht ik. En vond ik het duur en ik was mij een portie trots :blush:
Heb deze erg lang gedragen.

En toen … vond ik het forum …
… en heb hier toen mijn vraag voorgelegd

En uiteindelijk deze gekocht

Maar toen zag ik iets dat alles veranderde. ALLES …
Dit plaatje

Een automaat die ik echt ge wel dig vond.

Even gespaard en gekocht en het is nog steeds een van mijn favorieten. Wat een heerlijk horloge.

Het is dus in fases gegaan.
Ik was in principe nog te redden, maar na (dat plaatje van) die Hamilton was er echt geen weg meer terug.
Het virus was vanaf toen ongeneesbaar en ik moet er nu maar mee leven.

(Sorry voor het lange betoog. Als je het helemaal hebt gevolgd, dank :pray:)

5 likes

Begonnen met een swatch maar ook een Camel Trophy gehad als 12 jarige!

4 jaar geleden de ellende weer opgepakt met de aanschaf van onderstaand horloge bij een kunst en antiek veiling:


(Ik was toen al maanden online geobsedeerd door vintage Omega horloges :shushing_face:)

Deze is overigens 2 jaar lang mijn daily driver geweest en toen begon het grote aanschaffen en flipperen!

4 likes

Ik ben ook begonnen met een nepperd. Toen ik een jaar of 12 was heb ik van mijn oom een nep Ebel Sport gekregen. Ik was helemaal weg van de ‘organische’ vormen.

Daarna nog vele horloges gekocht en gekregen zoals LCD horloges en enkele Camel Trophy modellen. Toen ik wat geld had ben ik toch weer teruggekeerd naar mijn eerste liefde hoewel ik wel een iets sportiever model heb gekocht.

Deze draag ik nog regelmatig en vind het model nog steeds erg mooi.

Waar een nepper toe kan leiden…

5 likes

Hier begon de echte gekte een halfjaar terug met deze seiko

Voorheen altijd al een horloge gek geweest, inmiddels is er nog een Seiko bijgekomen, een omega, een Vostok, een Oris, Camel trophy en een Glycine

4 likes

“Horloges (vreemd woord eigenlijk) hebben mij altijd al aangetrokken … maar zoals bij alles is het een evolutief proces, net zoals het leven zelf.”

Het woord horloge stamt, volgens het etymologisch woordenboek, af van het woord hōrologion wat zonnewijzer betekent.