Where did it all start ?

Eigenlijk begon de echte interesse nadat ik een Swatch Body & Soul had gekregen voor mijn verjaardag.


Ging hierna opzoek naar een ander horloge, kwam op veel verschillende sites, FB pagina`s en keek heel veel reviews op YouTube. Wilde aanvankelijk voor een SevenFriday gaan, maar heb toen een Steinhart gekocht.

3 likes

Ik droeg vroeger tijdens mijn jeugd altijd kinderhorloges, zoals die van flik flak bijvoorbeeld, later vooral met afbeeldingen van de simpsons en Disney. Deze heb ik gedragen tot ik naar de middelbare school ging.

Die horloges vond ik toen te kinderachtig, dus tijdens mijn middelbare school periode heb ik nooit horloges gedragen, ook omdat ik al best snel een mobiel van mijn vader kreeg (zijn oude, zo’n grote Motorola, waar simkaarten van formaat bankpasje ingingen). Maar het gevoel van een horloge hebben jeukte toch wel, dus nadat ik geslaagd was heb ik toen mijn eerste echte horloge gekocht, dat was toen een Seiko Kinetic voor 550 gulden. Die heb ik ongeveer 10 jaar lang gedragen.

Maar de mobieltjes werden steeds moderner, dus uiteindelijk weer van horloges afgestapt. En nu 9 jaar verder begon de kriebel weer, dus vorige maand een Tudor BB gekocht en vorige week een Seiko SKX limited edition. (Heb altijd iets met de “look” van divers gehad)

En ik zit er nu tot over mijn hoofd in, want ik ben nu alweer aan het rondkijken wat mijn volgende horloge gaat worden. :sweat_smile:

2 likes

Nou nog die vreselijke avatar van je aanpassen :sunglasses::+1:

1 like

Die met de Pepsi Bezel is gaaf!

1 like

dit is het horloge waar het allemaal mee begon, maar hij is helaas ook kapot. Doe hem by the way ook niet weg (sentimental value). Zit nu een paar maanden op horloge forum, en heb nog steeds niet een favoriet merk, wel een duurdere smaak ontwikkeld haha

1 like

Nee, het lijkt wel of je een beetje moeite hebt zeg maar…

2 likes

Prachtig! :+1:

1 like

Dank je wel! Een tijdje geleden echt met mazzel NOS kunnen scoren :smiley:

Zie hier:

Het is voor mij in de jaren 80 begonnen met een dergelijk Casio model

vintage-80s-casio-24-248-marlin-lcd_360_3e0696c550313b383881a49971567507

Vrij snel daarna overgegaan op Swatch en diverse modellen daarvan gedragen over de jaren.

O ja dit gedrocht ook nog gehad :scream:

afbeelding

5 likes

Mijn hemel zeg, is die tissot echt ooit gemaakt.
Lijkt wel een oude omgebouwde waxinelicht houder :slight_smile:

2 likes

Haha, ja was de Tissot stone collection of zoiets.
In die tijd gaf ik per maand een bedrag aan stappen uit waar ik toen een Rolex voor had kunnen kopen, tsja keuzes :thinking:

1 like

Heb effe gezocht, maar niet meer te krijgen… Jammer maar helaas…

1 like

Afwachten, op ebay komen ze weleens voorbij :+1::smiley:

1 like