Why me?

Uiteindelijk een aantal bandjes en de Steinhart nav B chrono II besteld.

Het enige dat lekker ging waren de Maratac bandjes. Die zijn zonder problemen binnen gekomen. Vanuit Amerika…
De Rios1931 band twee keer besteld en terwijl hij op voorraad stond toch niet leverbaar.
Dus voor de derde keer maar ergens anders besteld en hij is verzonden :sweat: .

Het horloge (Steinhart nav b chrono II 44mm) vandaag ontvangen.
Alleen net nu ik alle folie eraf gehaald heb nog eens uitgebreid getest.
En wat blijkt…
Wanneer ik de chronograaf aanzet loopt deze tot 59 seconden en dan hapert hij.
Vervolgs/uiteindelijk loopt hij door (soms na een paar keer stop en hervatten) maar de minuten teller loopt niet mee.
Deze blijft op 1 minuut staan.

Dus volgende week maar retour Steinhart sturen.
En ik dacht mezelf een mooi cadeautje voor mijn verjaardag (nu maandag) te hebben gekocht.
Heb je een nieuw horloge en moet hij meteen al gerepareerd worden.
Voor mij voelt hij dan niet nieuwe meer.
Of ben ik nou een zeur… :innocent:

Wat een pech !

Misschien een open deur: is het horloge wel goed opgewonden? ( c q genoeg gangreserve opgebouwd?)

En anders heb je inderdaad pech/malheur met dit horloge.

Sterkte,

gr.
Herman

Ook wel eens in de stress gezet hierdoor. Chrono bleef hangen op 59 sec. Na goed opwinden liep ie prima :wink:

Horloge opgewonden door minimaal 50 keer aan de kroon te draaien.
Is dat niet genoeg?

Ik ken dat gevoel. Had ik bij een nieuwe strela chronograph. Is 2 keer gerepareerd. Uiteindelijk nieuw uurwerk erin. Voelt niet als origineel meer.

Ik vind t erg sneu voor je maar ik zou er ook al klaar mee zijn :disappointed:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Bertgt had hetzelfde probleem met een Steinhart?

Maar was de omdoos wel heel?

6 likes

Welke omdoos…

Ja ik heb ook problemen gehad, maar nu na een jaar en 4 keer terugsturen is het wel opgelost. Mijn Ocean Blue met Soprod A10 uurwerk bouwde gewoon nauwelijks gangreserve op en nu bij de vierde keer is er pas een nieuw uurwerk in gekomen en is het probleem opgelost. Overigens heb ik ook een Nav B Chrono en die is gewoon al twee jaar prima, is ook nooit wat mee geweest. Zoiets kan bij elk merk gebeuren, maar de afhandeling kan en moet beter. Je zou kunnen zeggen dat jouw klok niet goed getest is voordat hij verstuurd is, jammer. Als ik jou was zou ik een duidelijke bijlage met je klacht erbij stoppen in het Duits en dan moet het in dit geval duidelijk zijn. Nu mijn Ocean Blue wel goed is ben ik er toch wel blij mee. Succes en hopelijk wordt het in één keer opgelost.

Groet Bert928GT

2 likes

Ohoh…hij weet het nog niet…:confused:

1 like

Dankjewel.
Ik heb ze een mail in het engels gestuurd met een uitleg van het probleem.
Maar ik zal bij het terugsturen dat ook in het Duits doen.

Ik heb in ieder geval al aangegeven dat ik de quality controle onder de maat vind, vooral omdat ik bij mijn bestelling hierop gehamerd heb.
Ik zat ook al naar de oceaan one te kijken (om in de toekomst aan te schaffen). Ze gemeld dat ze zo hun eigen glazen ingooien en het van de oplossing van mijn probleem afhangt of die wordt aangeschaft.

Vinden jullie dit nu leuk? Iemand gaan sarren die net een niet zo leuke ervaring met een nieuw horloge heeft?

3 likes

Oh oh, insider joke…
Ik wacht in spanning af, want dat boeit me nu echt. …

1 like

Mijn opmerking over die insider joke over die omdoos was sarcastisch bedoeld hoor.
Ik wou hier meer het niveau (of gebrek aan) van de grappenmaker aangeven.

1 like