Af en toe zie ik wel eens iemand die twee (of nog meer…) horloges tegelijk draagt. Een links en een rechts bijvoorbeeld. Of twee aan dezelfde arm.
Persoonlijk vind ik dat altijd maar een raar gezicht en doe ik dat nooit. Maar aan de andere kant: als je een horloge ziet als een soort sieraad en niet alleen maar als iets puur functioneels om je te vertellen hoe laat het is, waarom zou een tweede horloge dan zo gek zijn?
Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening in deze.
Ik heb er geen mening over, maar ik draag wel eens twee klokjes, aan iedere arm één (privé).
Eén maal op weg terug van vakantie op het vliegveld van Budapest had ik een Junkers chronograaf gekocht, en die deed ik toen prompt om, samen met wat ik al om had. In het vliegtuig zat een Hongaarse mevrouw (van Duitse heritage) naast mij die me er (in het Duits) op aansprak. Ze vond me net op een Russische officier lijken, die hadden vaak ook twee horloges om.
Ik draag nooit 2 horloges, vind het bij mij onnatuurlijk voelen als ik ook een horloge om mijn rechterpols heb. Denk dat het eerder een soort fashion statement moet voorstellen, alhoewel het soms wel eens uit praktisch oogpunt zou kunnen, ik zie namelijk wel eens scheidsrechters met links en rechts een horloge om.
Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie draagt, ik stoor me er in het geheel niet aan.
Voor de duidelijkheid, ik stoor me er ook helemaal niet aan (vind het juist altijd wel boeiend om zoiets te zien), maar ik vind het ook altijd wel wat raar om te zien en voel me er zelf niet prettig bij.
Net zoiets als een horloge rechts dragen. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee, als iemand dat doet, maar het valt me altijd wel meteen op en ik vind ook dat een beetje een raar gezicht.
Maar op zich is er niks op tegen natuurlijk.
Vanuit het oogpunt van het horloge als sieraad vind ik het aan de andere kant eigelijk juist weer raar dat het zo ongewoon is om twee horloges te dragen.
(ik vind het 's morgens vaak jammer dat ik de meeste van mijn horloges die dag niet kan dragen).
Nee ik draag geen meerdere horloges tegelijkertijd.
Wel komt het heel sporadisch voor dat ik een tweede horloge (een aantal uren) draag, als ik het horloge als het ware wil uit laten.
Een enkel mechanisch horloge welke ik vrijwel nooit draag, krijgt dan bij mij de mogelijkheid om even op adem te komen.
De raderen weer eens te laten draaien, de rotor weer eens zijn ronde laten doen en de wijzers weer eens te zien dansen.
Toevallig twee weken geleden. Ik moest invallen op de planning (ben normaal chauffeur en draag dan geen klokken of ringen) en dacht kijken of iemand van het werk het opvalt of ze zien als ik twee klokken draag op kantoor. “NIEMAND” op kantoor zag of sprak me daarop aan. Alleen een collega chauffeur zei in enen, waarom draag jij twee klokken… en iedereen zei opeens verrek …haha lachen zei ik ik wilde zien hoe lang het duurde voordat iemand wat merkte. En ze weten dat ik meerdere klokken bezit leuk toch…Maar nu weer 1 om de linker pols…en ze kijken nu wel steeds of ik er twee draag… hebben we tenminste gesprekstof!
Heh, ja vanaf meer dan twee uurwerken (1 horloge en 1 horlogering) wordt het steeds raarder, inderdaad.
Maar het blijft van een afstandje minder opvallend dan twee armen met ieder een horloge erom.
En handig om bijvoorbeeld meerdere tijdzones aan te geven:
Wel even onthouden “Oh ja, pink rechts was Bombay, middelvinger rechts was Moskou, of was het nou…”.
Ik draag 3 horloges. 1 om m’n linkerpols. 1 om de rechterpols van de dame aan m’n linkerarm en 1 om de pols van de lady om m’n rechterarm.
Nee hoor, ik doe dat nooit behalve in 2 uitzonderingsgevallen: soms heb ik een nieuw horloge gekocht en wil em om m’n pols hebben zonder de ene die er al om zit af te halen.
En de tweede reden is als iemand bij uitzondering 2 horloges wilt zien. Anders niet.
Ik draag 3 horloges. 1 om m’n linkerpols. 1 om de rechterpols van de dame aan m’n linkerarm en 1 om de pols van de lady om m’n rechterarm.
Nee hoor, ik doe dat nooit behalve in 2 uitzonderingsgevallen: soms heb ik een nieuw horloge gekocht en wil em om m’n pols hebben zonder de ene die er al om zit af te halen.
En de tweede reden is als iemand bij uitzondering 2 horloges wilt zien. Anders niet.