Wie durft 360.000 bph aan?

:rofl: sorry jongens

Haha. Sorry voor het vergrappen van je topic.

Nu ff serieus hè…
:rofl::rofl:

1 like

Het tikken wat je hoort is wel 100 Hz omdat hij zowel heen- als terug tikt, maar de frequentie van de balans is inderdaad 50Hz. :sunglasses:

4 likes

Wij hebben onder onze leden toch de beruchte en bekende Stefan zitten die zou da toch moeten kunnen.

Kunnen we die taggen?

Kunnen wellicht wel, maar als ik hem was zou ik daar niet aan beginnen. Hij runt een horlogemerk, dan moet je je niet laten verleiden tot reparatieklusjes voor anderen.

2 likes

Eens

1 like

en Arie dan? die wil z’n bovenfrees wel even aanzwengelen voor een bijbeun klusje, als hij tijd heeft tussen de F1 praatjes door

2 likes

:star_struck: 360,000 per uur, 6000 per minut en 100 per seconde :face_with_monocle: :roll_eyes: :woozy_face: Jesus nog aan toe zeg :scream: :star_struck:
Gaaf aanwinst en 10x sneller dan e snelste hardloper in de horlogewereld me ze schamele 36.000 tik tik’s per uur :wink:
Dit zal je leuk vinden om het te lezen :face_with_monocle:


Groeten Iwan :motorcycle:
3 likes

Dat uurwerk is adembenemend mooi! :heart_eyes:

1 like

Dank Iwan! Inderdaad erg bijzonder! Mijn liefde voor hi-beat leidde me al naar de 36000 tikjes van de 61 en 45 Grand Seiko. Die doen kalm aan in vergelijking met dit monster. Ik ken iemand met een Zenith El Primero Defy. Die heeft een chronograaf die ook 100 tikjes per seconde doet. Heb er meerdere keren met open mond naar gekeken. Lang wist ik niet dat Seiko ook zoiets geproduceerd had. Laat staan in de jaren ‘60. Ik kwam het door jou gedeelde artikel een tijdje geleden tegen, en tja toen moest ik op jacht. Er is schaarse info te vinden over deze klokken. Ik denk dat ik het meeste al meerdere keren bestudeerd heb. Nu nog iemand die mijn exemplaar kan helpen!

1 like

Eerst aan Koen vragen. Ik heb nog voor een tijdje helemaal geen tijd voor horloge :confused: Maar zo een zou ik graag eens willen horen lopen.
:wink:

5 likes

Probeer het bij Jan Ubels https://ubels-uurwerkreparatie.com/new-old-stock/

1 like

Heel bijzonder!

Ook goeie ervaring mee, had hetzelfde gezegd. Echte vakman.

1 like

Veel dank! Ik zal dat zeker gaan proberen! :+1:t2:

Ter info, er staat er nog 1 te koop op Buyee

2 likes

Dit is de 1/5 variant (18.000 tikjes).
Die is ook heel gaaf, maar hierbij is niet de frequentie zo bijzonder, maar het feit dat hij ‘split seconds’ heeft: twee wijzers die precies boven elkaar gelijk oplopen, tot je de rechter pusher indrukt. Dan stopt de onderste wijzer voor een tussentijd, terwijl de bovenste doorgaat voor de eindtijd. Ook een prachtig ding. Hij staat uiteraard op mijn Buyee-watchlist, maar ik vind ‘m een tikje duur (met nog een heel stuk van de maand oktober te gaan :wink:)

2 likes

Toch een beetje getriggerd door die 360.000bph. Ff googlen zie je dit:

Erg gaaf, knap staaltje techniek. Lopen dat ding :sweat_smile:

8 likes