Wie gaat er naar de Rikketik 15-01-2017 ?

Je zult mij niet horen zeggen dat er niks leuks te vinden is, heb er zelf ook zat gekocht. Dat doet alleen niks af aan de uitstraling van het geheel, en dat is rommelmarktachtig (vind ik).

Als ik dan kijk wat er wordt aangeboden kan ik het klokkenspul, de opknaphorloges, het (meeste) gereedschap, de “NL horlogemerken” (muv Pellikaan) overslaan. Het duurdere spul zou ik er nooit kopen, alleen bekijken. Dan blijft er weinig over en wordt “dat ene natobandje wat je koopt omdat er anders niks lag” toch prijzig. En of je dan een leuke ochtend hebt gehad is afhankelijk hoe druk het er was en hoeveel bekenden je tegenkwam :wink:

4 likes

Daar kan ik geen woord van ontkennen. :smile:

1 like

Ben net terug, het was nog gratis om binnen te komen :+1: vraag me wel af waarom ze nu een kassa bij de ingang aan het zetten zijn? Kruideniers mentaliteit of gaat de “manager” morgen ook naar Houten?

1 like

ik ben van plan om te gaan, zal mijn eerste keer worden. nog tips?

neem contant geld mee

1 like

Met dit weer heb ik trouwens bar weinig zin om te gaan ook :crying_cat_face: :cloud: :umbrella: :bike:

is er dit jaar dan een open lucht editie of moet je met het fietsje?

1 like

op je 2000ste rikketik is de klok die je dan op de eerste rikketik hebt gekocht, met recht een vintage te noemen.
Moet je zien wat die dan waard is geworden…

:slight_smile:

Ik dacht dat jij toch boven dit soort posts stond…

klopt, zo denk ik er ook over. En dat zijn nog meestal dan de mensen die naar huis gaan met 3 Rolexen en een patek Pilippe bij wijze van spreken. Maar die 10€ inkom vinden ze dan wel een schande! ik vind dit z’n prijs meer dan waard. En word dan abonnee dan betaal je minder aan de kassa en 4x per jaar ontvang je een erg leuk tijdschrift!

Dit is mijn leukste uitstap van het jaar! Ik ga vannacht niet kunnen slapen van de spanning en blijdschap. Het voordeel hiervan is dan weer wel dat ik niet in mijn bed zal plassen want ik ben wakker hé…

2 likes

ja, neem zakdoekjes mee want als ze de deuren gaan sluiten ga je het moeilijk krijgen! Ik toch telkens in ieder geval.

Neem je genoeg zout mee voor je spruitjes?

Iemand een idee hoe dat werkt met een ‘vroege vogel kaart’ bij de Rikketik? Koop je die gewoon aan de kassa of moet je je ergens aanmelden?

Lijkt mij als je een abbo hebt.

Vroege vogel kaart koop je aan de kassa. Heb ik 1 keer gedaan en ik kan je zeggen dat je daar niets mee op schiet. Veel handelaren hebben hun waar nog niet uitgestald of hebben er een kleed op liggen zodat je nog niets ziet.
Ik doe dat in ieder geval niet meer.

Een reden waarom je geen rijbewijs hebt? Of gewoon zomaar

Ik neem de vriendin mee dus die sleept me waarschijnlijk nog even mee utrecht in, dus denk dat ik het einde uberhaupt niet mee maak. Daarentegen redt mijn portemonnee het waarschijnlijk ook niet zo lang

ben nog relatief jong en student. Komt tzt wel.

1 like

Oh, dus jij dacht dat je die 2000 x wel zou halen? Dan moet je bij mij in de buurt komen wonen… Ik ben hartpatient, dus hier is het elke dag Rikketik. Even rekenen , 2000 : 365 = nog net geen 5 1/2 jaar, dus dat haal je wel.

1 like