Ik sta rij D tafel 3. Redelijk dicht bij de entree dus.
Gewoon langskomen en ff gezellig met mij babbelen en horloges bekijken. Veel beter en gezelliger dan achter je pc te zitten vitten op mij!!
Jawel! Benieuwd naar het aanbod op de beurs.
Ik sta er ook weer met mijn vader, leuk!
Laat me hopen dat ik dit zondag niet zie. Voor mij is het 150km en gaan zal ik. Ik sla nooit over. En wat is 10€ (ik ben abonnee) ga naar een concert van Marco Borsato en je bent 60€ lichter en een dag later keelpijn omdat je harder zong dan hij… hier kijk ik keer op keer naar uit als een klein kind voor Sinterklaas.
Wat kost gemiddeld een horloge of en andere aardige aankoop, zoals een leuk stukje gereedschap of een paar bandjes op de Rikketik? Met een beetje shoppen ben je toch al gauw een paar honderd eurootjes kwijt. Of je gaat voor de èchte koopjes en met een beetje geluk bespaar je al gauw 1 of 2 honderd eurootjes t.o.v. een vergelijkbare vondst elders (op MP of e-bay of een andere beurs of zo, om over Catawiki maar niet te spreken). De toegangsprijs van 7,50 (ooit; het was dacht ik al een tijdje 8 euro) was naar mijn idee altijd al heel redelijk en zeker niet extravagant in vergelijking met andere beurzen. De organisatie moet ook betaald worden…
Echt? Na het - excusez le mot - gezeik over de spruitjes maakt iemand zich dan nu druk over -na zoveel jaar- een prijsverhoging van TWEE euro en VIJFTIG cent? Kom nou toch… Er zijn wel interessantere dingen om je druk over te maken.
Ik betaal zondag graag mijn tientje en ik hoop daar weer een heleboel plezier van en voor te hebben!
En hulde voor de mensen die dit vier keer per jaar nog steeds voor ons, horloge- en klokken liefhebbers, weten te organiseren. Vrijwilligers, mind you! En ook nog met gratis pendelvervoer van en naar het NS station in Houten. Bij voorbaat alvast weer bedankt mensen!
(mijn 2 centjes… groeten, Lex)
Scheelt toch weer op die €10.
Mag gezegd worden.
2.50 euro meer Als je twee duizend keer de Rikketik zou bezoeken kan je daar toch weer een Rolex voor kopen he
Jaha… maar dan mag ik ook 2000 keer helemaal niks kopen op de Rikketik en daar ga ik niet voor. Bovendien zou ik daar minstens 500 jaar voor nodig hebben en als daar al tijd van leven voor zou zijn wil ik toch niet zo lang wachten om een klok te kopen in die prijsklasse. Overigens zou dat dan zeker geen Rolex zijn, maar dat is persoonlijk en weer een heel ander verhaal.
Nog een andere berekening: stel dat ik 2000 keer zou kunnen gaan, en het budget dat ik gemiddeld per keer besteed op de Rikketik is zeg eens 100 euro, dan praten we over twee ton. En wat moet ik nou met één Patek Philippe of een dergelijk merk van dat kaliber en/of reputatie en prijsklasse?
En waar leidt dat dan toe? Zo iets:
Dan heb je ook een horloge met een verhaal natuurlijk maar toch wel erg zielig…
zal die verzekerd zijn geweest?
Ik hoop 't wel anders moet ie weer 100 jaar lang naar de Rikketik zonder iets te mogen kopen…
Klinkt eerder als verzekeringsfraude.
Voor een kleine rommelmarkt betaal je ook geen 10 euro intree, en dat is natuurlijk gewoon wat de rikketik is. Een tientje is misschien op zich niet zoveel geld, maar staat niet in relatie tot het gebodene.
Ja je zou zeggen dat de standhouders het lekker betalen.
Gut, ik wist niet eens dat je hiervoor moet betalen, wat een onzin. Ik ga zo naar de Albert Heijn, hoop dat ik daar nog wel gratis binnen mag om iets te kopen
Je persoonsgegevens afstaan is voldoende
Dat is flauw en niet waar. Als ik een nieuwe Seiko wil, is een ritje Houten bijna een tientje goedkoper dan een ritje naar Rob. Als ik te dure vintage wil bekijken, is een ritje Houten veel meer dan een tientje goedkoper, en een stuk sneller, dan een ritje naar Maastricht. Als ik een betaalbare vintage wil kopen (Lip, Tissot, Enicar etc.) levert een ochtend Rikketik me een betere prijs en meer zekerheid op dan een dag fora en eBay afstruinen. Bovendien zijn er nog de echte koopjes. Twee jaar geleden ging iemand net voor mij ervandoor met een goed werkende Super Nautic Ski voor minder dan honderd euro. Dat wordt online ook steeds zeldzamer. Al die dingen bij elkaar maken de Rikketik voor mij de moeite waard. Als iemand anders een andere afweging maakt: prima. Maar dat gezeur over spruitjes en rommelmarkt is saai en voorspelbaar.
Hahaha, wat een heerlijk hollandse discussie is dit geworden zeg
Wat is dat?