Over het algemeen is het aanbod beperkt. De prijzen zijn vaak hoog. Je hebt geen zekerheid dat het horloge goed loopt/werkt. Daarnaast worden er ook niet originele en rommel horloges verkocht. Als je kennis van zaken hebt kan je er soms wel een leuk horloge kopen voor een redelijke prijs.
Wilde de vorige keer voor het eerst gaan maar er was iets tussen gekomen. Denk dat ik deze ook maar aan mij voorbij laat gaan. Thnanks.
Als je erg goed weet wat je doet wel. Anders niet
Het kan wellicht best leuk zijn om daar eens rond te gluren. Maar om iets specifieks te kopen zou ik er niet naar toe gaan
Ik denk dat een oproep in het lichtblauwe deel hier op het forum (gezocht) ook goed kan helpen.
Krijg je in ieder geval van mij een berichtje.
En van mij!
Was ook meer om te gluren, geen koopkriebels hier. Meer er even uit en een leuke dag hebben. Houten of Vise is mij om het even.
Ff weer on topic.
Misschien dat ik dit x ook maar eens richting Houten ga om eens met eigen ogen te kijken wat Rikketik precies is. Ik lees er zeer veel uiteen lopende verhalen over hier op HF.
Er is maar 1 verhaal wat gebaseerd is op de waarheid, en dat is het verhaal over de urine lucht en spruitjes geur.
Er zijn heus mooie horloges te koop, heb daar echt prachtige rolex oysterquartz horloges gezien, Enicar Sherpaâs veel Omega, en ook veel mensen die dure horloges kopen, duizenden euroâs gaan cash over de spreekwoordelijke toonbank.
Ik heb tot nu toe alleen in lage prijsklasse gekocht, maar als je gewoon ingelezen bent en je kijkt bij wie je koopt dan zou het moeten kunnen allemaal.
Het is net wat je zoekt of waar je interesse ligt. Blijkbaar is voor jou enkel het hoogwaardige segment van belang. Als ik er een hele mooie Pontiac voor 30 euro koop kan ik daar enorm van genieten. Duizend, 2k, 3k+ horloges geven mij niet meer plezier dan een van een paar tientjes.
Vind het belachelijk om dan de gehele Rikketik maar af te kraken onder het mom van âer zit nagenoeg nooit wat tussen bij de nieuwe aanwinstenâ.
Ik sleutel zelf aan horloges en heb er de laatste keer nog een mooi stuk gereedschap kunnen kopen wat ik elders slecht of niet kan vinden. Daarnaast koop ik er bijna altijd een heel aantal vintage horloges en daar zitten vaak mooie dingen bij.
Dank voor de tip! Helaas ben ik nog een groentje op het forum en mag ik daar nog niks plaatsen haha. Even geduld hebben dan maar helaas.
Bedankt voor jullie antwoorden, denk dat ik er wel een kijkje ga nemen maar puur uit interesse en wellicht kan ik voor een paar tientjes iets leuks op de kop tikken. Gezien mijn kennis niveau laat ik een duurdere vintage dan even rusten tot ik ergens een mooie deal op het forum vindt.
Zit veel mooi spul tussen hoor dan heb je de topics niet goed doorgespit
Heb de laatste keer nog een bergeon glazenafnemer uitgehaald voor 30 euro
Regelmatig echt goede spiraaltangen voor weinig gekocht, een lastig te verkrijgen endlink voor een omega band, een erg leuke Seiko bellmatic, een mooie polijstdoek, bandjes van rios voor een spotprijs ivm misdruk, een paar stalen van van stelux en ga zo maar door.
Ik slaag eigenlijk altijd wel. Gewoon top beurs.
Je moet er indd geen Rolex prijsklasse willen kopen⊠Al zag ik de laatste keer wel een zeer mooie IWC ingenieur voor een goede prijs.
Ook een keer een volgouden c shape Connie gezien voor onder de 3k.
Er ligt zoveel van zoveel verschillende aanbieders dat ik mensen die alleen maar roepen dat er enkel rotzooi ligt voor veel te hoge prijzen niet serieus kan nemen.
Ha ha, niet te doen jij, moet altijd wel lachen om je reactie s
Hahaha ja mensen kunnen niet tegen een paar stomme grappen. Juist omdat er al vaker fel op gereageerd was, dacht ik, laat ik nog een x een klein schepje olie op t vuur gooien
Elke 3 maanden de zelfde vragen en stomme antwoordenâŠ
Om wat bij de Rikketik te scoren heb je 3 dingen nodig:
Kennis van zaken; ik verzamel vintage en heb een redelijk idee van de horloges van de meeste âgroteâ merken tussen 1940 en 1975. Ik koop meestal Omega maar Zenith, Longines, Rolex, Angelus, etc, etc, heb ik daar ook gevonden met een top prijs/conditie verhouding.
Onderhandelingsvermogen; Als je kan niet onderhandelen kom je niet zo ver met de verkopers daar. Als ik zie wat bij een verkoper dat ik wil kopen is de deal meestal binnen 30-45 seconden gedaan. Geef ze geen kans om over na te denken
Snel beslissingen maken; nou, eigenlijk is dat een combinatie van mijn eerste en tweede puntenâŠals ik wat zie waarvan de prijs/kwalitijt verhouding top is ga ik gelijk mijn best doen om direct een deal te sluiten. Ik leg de horloge niet terug tot ik heb het, of gekocht, of besluiten dat niet te doenâŠik heb eerder in mijn âverzamel carriereâ horloges terug gelegd alleen om een nanosecond later iemand anders gezien ze oppikken, kopen en weg lopen met een enorm grote glimlachâŠdat vond/vind ik niet leuk