De grootste. Hmm, in dit geval kan het een twijfelachtige eer opleveren. Klokken die te groot zijn voor een te kleine pols, met als gevolg overhangende lugs en 90 graden aflopende banden dat ziet er bespottelijk uit.
Heb je armen van een Canadese houthakker, dan is het een ander verhaal, zolang de verhoudingen polsdikte en kastgrootte maar gewoon kloppen is het gewoon oké.
Het grootste horloge uit mijn verzameling is de P6310 flat six van Porsche design (Eterna) met een grootte van 44mm ex kroon. Gelukkig is de klok slechts 10mm dik, en heeft ze perfecte korte lugs waardoor het geheel beslist niet lomp oogt.
Voor mijn pols het absolute maximum, de verhoudingen zijn mooi.
Nautica NST48
Diameter 50mm
Diameter+kroon 54mm
Sluit door zijn aflopende ronde vorm en bandaansluiting perfect aan op mijn pols, hoewel die niet size lumberjack is.
Ik denk dat ik redelijk ver kom met deze:
60mm schoon aan de haak. Zonder kroon, dat wel. Met kroon wil ik eigenlijk niet eens weten (schat 65 mm).
Even ter vergelijk:
De Marina Militare meet een schattige 44mm…
De grootste. Hmm, in dit geval kan het een
twijfelachtige eer opleveren. Klokken die te groot
zijn voor een te kleine pols, met als gevolg
overhangende lugs en 90 graden aflopende banden
dat ziet er bespottelijk uit.
Heb je armen van een Canadese houthakker, dan is
het een ander verhaal, zolang de verhoudingen
polsdikte en kastgrootte maar gewoon kloppen is
het gewoon oké.
<
Heb je zeker een punt mee Nico. Groot is zeker niet altijd beter. Met de huidige trend van grote horloges zie ik ze vaak toch te groot. Daar ben ik zelf ook een beetje vanaf gestapt. Goed passend is veel belangrijker!