Wie heeft de grootste?

Sorry moderatoren, maar ik wist zo snel geen andere titel die de lading dekt.

Ik ben een vintage liefhebber dus vind alles boven de 35 mm al redelijk fors.

Mijn grootste horloges zijn dan ook een Victorinox van 38 mm en een Citizen chrono van 41 mm. Sorry ze zijn een beetje stoffig, maar ze lopen wel bijna op de 10 seconden gelijk.

Groot (haha) was dan ook mijn verbijstering toen ik in Duitsland bij een juwelier dit Diesel horloge in de etalage zag:

Maar liefst 57 mm, en toch, als je de tijd wil weten moet je nog verdraaid goed kijken op een klok gedeelte dat kleiner is dan mijn kleinste vintage.

Alles groter dan deze begint serieus op een wandklok te lijken of zijn er HF leden met een nog grotere (klok) :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Leuk met die batterijklemmetjes op de voorkant. :slight_smile:

3 likes

Deze jongen heb ik nog ergens liggen… Uit mijn middelbare schooltijd, toen dit helemaal de @#$% was. Vind hem nu een beetje belachelijk. :slight_smile:

Zo eentje had ik een paar jaar geleden, brrrr…

52 mm, de hele treincoupé kon bij mij zien hoe laat het was

4 likes

Met 51mm misschien niet de grootste maar beter een kleine die steigert dan een grote die …

grt. Gerard

2 likes

Momenteel is mijn Suunto Core de grootste in mijn collectie met (geloof ik) 50mm. Gelukkig nog net draagbaar vanwege het lugloze design.

1 like

Ik heb deze gehad… Ondertussen verkocht, ik vond hem toch té groot… (wat gek nou…)

Maar liefst 50mm excl. en 53mm incl… Draagt ook nog eens gigantisch door de vierkante kast, korte lugs en erg dik…

1 like

Haha ik heb ook 2 van zulke diesels gehad. Gelukkig heeft de hobby een ®evolutie doorgemaakt!

Nadeel is wel dat die hobby dan steeds duurder wordt :sweat_smile:

1 like

Ach…

Mijn ex de KMU48

Was wel een fijn horloge om te dragen mede omdat het maar 11mm hoog is.

Er is maar Ă©Ă©n klok die het recht heeft om echt groot te zijn, de originele B-Uhr van 55mm.

2 likes

Deze ooit gekregen als grap voor mijn verjaardag 70mm schoon aan de haak.Ik heb dat ding nog nooit om de pols gehad

Gr Pieter

1 like

Die is inderdaad enorm, maar wel 100% functioneel groot in tegenstelling tot vele fashion-watches.

Mijn nederige excuses, mea culpa, mea maxima culpa…
Dat krijg je met die nieuwe leden zonder historisch besef, maar een topic uit 2010 is bijna vintage. :rage::rage::rage::rage::rage:

Is toch leuk? Er zijn er nu wel een paar duizend meer dan er toen meededen Ă©n alle klokken zijn ook wel gewisseld, haha
Jur

Ps, ik had toen een Zlatoust. 60mm en 350 gram (weet niet zeker meer)
Enorme kolos aan de pols:

4 likes

Allemaal pussy watches…60 mm is groot?

Dit is groot (en lelijk)

De M U S K

9,2 cm doorsnee 7 cm hoog.

9 likes

Vooral de grote chrono’s met kleine sub-dials zijn hilarisch :slight_smile:

1 like

Ik heb ook nog een DD liggen en om moverende redenen nooit op de foto gezet :cold_sweat:

Zal wel niet ieders smaak zijn …

De Mudmaster, 2 daagjes oud … 59.5 × 56.1 × 18 mm

5 likes

Ok topic mag dicht, einde discussie. Welterusten voor straks :+1:

1 like