Wie heeft em gekocht?

Weinig over gelezen hier, maar wellicht zijn meer mensen al op de hoogte van de bijzondere Rolex Submariner
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140434318093&ru=http%3A%2F%2Fshop.ebay.nl%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp3907.m570.l1313%26_nkw%3D140434318093%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1
op ebay.

Nu is mijn vraag: Wie van jullie heeft em gekocht :wink:

Ik kan met moeite verdedigen waarom een horloge in perfecte staat soms erg duur is, maar voor deze lukt het me niet om het te verklaren behalve dat het zeldzame klokken zijn.

Weinig over gelezen? Dan niet goed gekeken. Hier is het topic, in Vintage:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,222064

ha ha ha !!

Jij zelf niet DaanL ??(:P)

Doe je die rare bruine MeisterSinger de deur uit !

Doe je leuk zo’n ding ! :smiley:

:)o

Ahhh… ik kijk daar nooit, sorry

Wat een verhaal:

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=130394

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Wat een verhaal:

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=130
394

Groeten,

Stefan

Tja…

Wil jij em hebben voor dat geld ??

Hebben ze nou geluk ? Dat die Rolexexpert hem even kwam bekijken ?
Wat nou als die jongen toevallig niet in de buurt woonde ?? ( ander land ) ?

““watch does require some attention, it keeps stopping, unfortunately we know nothing about watches, can only think it is the self winder, I’m sure with a service and cleaning from somebody that does know about these, this will be a very nice watch for someone.””

Moet jij eens proberen.

Sorry hoor maar helemaal gek deze prijzen.

Een hele normale Rolex Sub 55XX met militaire historie voor 80K, het zijn de gravures en de historie die em speciaal (lees duur) maken. Voor de rest een redelijk normale sub

Koekkoek…

Jack

Tja, het is maar wat de gek er voor wilt geven…

De verkoper had na 5 minuten al door dat hij iets bijzonders in handen had toen iemand hem een PB stuurde met een bod van 5000 pond en een paar uur later een bod van 25.000 pond deed…

Diverse forummers van TZ-UK hebben hem een mail gestuurd met de mededeling dat hij goud aan het verkopen was. ‘Mark’ de -blijkbaar- onbetwiste Rolex Milsub-kampioen op TZ-UK woonde vlak bij hem en is gaan kijken. De rest is geschiedenis…

De koper is wel een forummer van TZ-UK, maar niet eerdergenoemde Mark. Er is in ieder geval 1 forummer van TZ-UK die heeft aangegeven dat de koper daar niet mee te koop wil lopen.

Voor de verkoper is het geweldig! In het Engels is er natuurlijk de uitdrukking: from rags to riches. Klopt hier wel.

(Trouwens, is dit horloge nu duurder dan goud als je het omrekend naar het gewicht?)

Menno

Zou de pa er nog wat terugzien. Of eh, sorry ouwe, kon er maar net een afgekloven kippepoot voor krijgen.

Hunswijk Schreef:

Sorry hoor maar helemaal gek deze prijzen.

Een hele normale Rolex Sub 55XX met militaire
historie voor 80K, het zijn de gravures en de
historie die em speciaal (lees duur) maken. Voor
de rest een redelijk normale sub

Koekkoek…

Jack

Tsja, een schilderij van Rembrandt bestaat ook alleen uit oud doek en wat verf…
Het is de historie (de verf is aangebracht door meneer Van Rijn) die het duur maakt :wink:

Ik vind het eveneens heel veel geld, meer dan ik voor zoiets ooit zou willen (kunnen) uitgeven. Aan de andere kant: het is schaars en wat schaars is, dat is (heel erg) waardevol…

Tja,

Compleet gebakken lucht, ik kan er niks anders van maken. Leuk dat een ex navyman em destijds gekocht en gedragen heeft. Zoals eerder al eens is gezegd, betekend grote zeldzaamheid niet automatisch een torenhoge prijs. Maar Engelsen kunnen nogal overspannen reageren op het fenomeen verzamelen ::o

Indien echt hoge zeldzaamheid direct een dergelijke prijs moet betekenen, zou ik inmiddels multimiljonair zijn. In mijn radioverzameling zitten historische toestellen van bijna 80 jaar oud, in nagenoeg volledig originele staat, én bovendien werkend…
Eéntje is zelfs zo zeldzaam, dat er geen ander exemplaar in Nederland zo van bekend is in de verzamelaarskringen. Die radio brengt ook géén 50.000 Euro op bij eventuele verkoop, zelfs geen 10.000.

Is ook niet te koop trouwens.

Ik snap wel dat het hier om een speciale uitgave gaat, leuk van de originele details. Toch is het horloge in een dermate deplorabele staat, dat een dergelijke “waarde” totaal niet gerechtvaardigd is. Er zijn ook bijzondere woningen met vele originele details die vrijwel op instorten staan. In mijn ogen betekend het eerder dat een volledige restauratie noodzakelijk is, die de nodige centjes kost!

Het enige voordeel wat je ervan hebt is dat het aan te nemen is dat er niet gerommeld is aan deze klok. Geweldig hoe in de bijdrage trouwens totale verwaarlozing en het volledig ontbreken van enig onderhoud, wordt uitgelegd als een positief verkoopargument :smiley: Een sluwe en geniale verkoper zou het je niet kunnen verbeteren.

Zo lust ik er nog wel een paar, laten we er hartelijk om lachen.
Of huilen.

Groet,

Nico.

Verzamelen en prijzen van te verzamelen objecten hebben te maken met zeldzaamheid, intrinsieke waarde en begeerte, en in laatste instantie wat de gek er voor geeft.

Rolex verzamelaars hebben over het algemeen een goed gevulde beurs en lijken die bereidt in ruime mate te trekken.

Wij kunnen heel subjectief zeggen dat die Rolex “het niet waard is”, maar dat is onze mening.

De “markt” bepaalde ook in dit geval via de wet van vraag en aanbod de objectieve waarde!

Ik snap dat gedoe over de verkoopprijs niet zo. Iedereen met een beetje verstand van economie kan bedenken dat het onzin is om aan de hand van allerlei rationele argumenten de prijs af te fakkelen daar schaarste de enige correcte driver is hiervoor. Feitelijk net zoals dat geldt voor bijvoorbeeld auto’s, huizen, portzegels en de eerder aangehaalde schilderijen en/of andere kunst.

Of ik het er voor over hebben is een ander verhaal maar staat hier los van.

Tja,

Dat is wellicht wel zo. Verzamelbegeerte moet een mens niet te rationeel bekijken. Toch, de hier betaalde prijs is zo extreem buitenproportioneel hoog voor een item is deze matige staat, dat het iedere realiteitszin te boven lijkt te gaan. De “markt” kan wel iets zogenaamd dicteren, maar daar hoef je toch niet tot iedere prijs in mee te gaan lijkt me.
Lijkt me eerder een geval van meer geld dan verstand ergens van hebben. Hub, je beurs trekken, en het is weer voor mekaar. Dat is niet de kunst van het verzamelen in mijn ogen, voor dergelijke extreme bedragen is namelijk bijna alles te koop.
Zelf ben ik al meer dan 20 jaar hartstochtelijk verzamelaar van vooral historische zeer oude radio’s, muziekplaten en nog véél meer.

Toch als verzamelaar is het wel zaak de grens tussen iets gewoon heel graag hebben, en dat niet tot een totale obsessie maken, goed in de gaten te houden!

:wink:

Nico.

Nico den Haak Schreef:

Tja,

Dat is wellicht wel zo. Verzamelbegeerte moet een
mens niet te rationeel bekijken. Toch, de hier
betaalde prijs is zo extreem buitenproportioneel
hoog voor een item is deze matige staat, dat het
iedere realiteitszin te boven lijkt te gaan. De
"markt" kan wel iets zogenaamd dicteren, maar daar
hoef je toch niet tot iedere prijs in mee te gaan
lijkt me.
Lijkt me eerder een geval van meer geld dan
verstand ergens van hebben. Hub, je beurs trekken,
en het is weer voor mekaar. Dat is niet de kunst
van het verzamelen in mijn ogen, voor dergelijke
extreme bedragen is namelijk bijna alles te koop.
Zelf ben ik al meer dan 20 jaar hartstochtelijk
verzamelaar van vooral historische zeer oude
radio’s, muziekplaten en nog véél meer.

Toch als verzamelaar is het wel zaak de grens
tussen iets gewoon heel graag hebben, en dat niet
tot een totale obsessie maken, goed in de gaten te
houden!

Nico.

Die Rolex is mede zo duur omdat deze nog zo origineel is!
Dat is niet zo’n slechte staat als je afschilderd. Ik denk dat met een service aan het uurwerk, een lichte polish van het glas en schoonmaken van kast en band er al heel veel gewonnen is.

Daarbij wordt verzamelwoede enkel beperkt door de omvang van het budget :wink:
Sommige Engelsen/Amerikanen kunnen daarin naar onze smaak behoorlijk doorslaan…

De prijs staat los van of jij het er voor over zou hebben, anderen hebben dat blijkbaar wel en daarom is de prijs wat hij is. Je probeert de prijs weer te rationaliseren (…‘verstand’) alleen die vergelijking gaat niet op. Ikzelf zou elke euro gespendeerd aan oude radio’s een verkwisting van mijn geld vinden, dat betekent vervolgens niet dat mensen die daar wel geld voor over hebben geen realisteitszin met een grote portefeuille hebben.

Nico den Haak Schreef:

Tja,

Dat is wellicht wel zo. Verzamelbegeerte moet een
mens niet te rationeel bekijken. Toch, de hier
betaalde prijs is zo extreem buitenproportioneel
hoog voor een item is deze matige staat, dat het
iedere realiteitszin te boven lijkt te gaan. De
"markt" kan wel iets zogenaamd dicteren, maar daar
hoef je toch niet tot iedere prijs in mee te gaan
lijkt me.
Lijkt me eerder een geval van meer geld dan
verstand ergens van hebben. Hub, je beurs trekken,
en het is weer voor mekaar. Dat is niet de kunst
van het verzamelen in mijn ogen, voor dergelijke
extreme bedragen is namelijk bijna alles te koop.
Zelf ben ik al meer dan 20 jaar hartstochtelijk
verzamelaar van vooral historische zeer oude
radio’s, muziekplaten en nog véél meer.

Toch als verzamelaar is het wel zaak de grens
tussen iets gewoon heel graag hebben, en dat niet
tot een totale obsessie maken, goed in de gaten te
houden!

Nico.

Ik heb hem niet nodig :slight_smile:

Groeten,

Stefan

(tu)

De prijs is in een bieding tot stand gekomen, dus door toedoen van meerdere mensen. Blijkbaar is de prijs voor sommigen dus gerechtvaardigd. Wat moet je er meer over zeggen?

Oh ja… GAAF HORLOGE!!!

leeuwentemmer Schreef:

De prijs staat los van of jij het er voor over zou
hebben, anderen hebben dat blijkbaar wel en daarom
is de prijs wat hij is. Je probeert de prijs weer
te rationaliseren (…‘verstand’) alleen die
vergelijking gaat niet op. Ikzelf zou elke euro
gespendeerd aan oude radio’s een verkwisting van
mijn geld vinden, dat betekent vervolgens niet dat
mensen die daar wel geld voor over hebben geen
realisteitszin met een grote portefeuille hebben.