ik vroeg mij af wie er maar 1 horloge heeft
sinds ik er zelf maar 1 heb, is de rust weder gekeerd
voorheen was er altijd het onrustige gevoel iets nieuws te scoren, dat is nu helemaal weg
ook geen last meer met gelijkzetten, kiezen etc
ik draag mijn horloge nu dan ook 24 uur per dag
vanaf woensdag heb ik gewoon weer 1 horloge, lekker rustigâŠ
(ik lieg wel een beetje want ik heb nog een Swatch, maar dat is meer een in
geval van nood horloge en ik moet hem delen met zoon Thom van 5:D)
Geniet je ook echt van die rust, kijken hoe lang dat dan duurt, een moment van rust ja daar kan ik inkomen, maar echte rustâŠik geloof het gewoon niet
Ja, en dus gaat het om zoveel mogelijk???
Schmeink heeft (eindelijk:)-D) 1 horloge waar ie blij mee is, waarbij ie niet het gevoel heeft op zoek te moeten naar een volgende of een andere, en ik heb dat a.s. woensdag ook.
Maakt dat ons een mindere liefhebber?
Ik vind dit best een mooie vraag van Schmeink. Ik heb er ook wel eens over gedacht om alle horloges eruit te gooien en alleen mijn Speedy nog over te houden. Nou ja, en de G-Shock om te klussen en te sporten. Maar tot nu toe is het er niet van gekomen - ook door toedoen van dit forum!
ik vroeg mij af wie er maar 1 horloge heeft
sinds ik er zelf maar 1 heb, is de rust weder
gekeerd
voorheen was er altijd het onrustige gevoel iets
nieuws te scoren, dat is nu helemaal weg
ook geen last meer met gelijkzetten, kiezen etc
ik draag mijn horloge nu dan ook 24 uur per dag
5, dus dat valt ook wel mee
3 stuks is het meest constant geweest, 2 âgoedeâ merken en een werk/klus horloge
het nadeel van meerdere horloges is volgens mij niet het gelijk zetten en dergelijke, maar dat je dan juist de nadelen/tekortkomingen ziet van je andere horloges
dan begin je je weer te ergeren wat vervolgens weer tot verkoop lijd
Maar eh. Het is net waar je voor kiest. Ondanks het feit dat mijn favoriete horloge een Rolex Sub is zou ik nooit mijn hele collectie hiervoor willen wegdoen. Ik houd gewoon van variatie.
Haha, dat heb ik ook. Ik kan elke dag van de maand, misschien wel 2 maanden, een ander horloge om doen. En wegdoen kan ik ook vrij moeilijk. De meesten hebben of een bepaalde emotionele waarde (van kado van mijn vriendin tot op een speciale manier verkregen), of een bepaalde eigenschap (design, techniek, etc.) waardoor ik die niet verkoop. De anderen zijn de zgn. âkoopjesâ. Bijv. de Parnissen en Aldi klokjes. Leuk spul, ook leuk om te dragen (al moet je er soms wat aan sleutelen), maar brengen voor mij niet genoeg op bij verkoop.
En al zeg ik ook geregeld dat ik het maar eens wat rustiger aan ga doen (ook i.v.m. budget e.d.), blijf je kijken op internet en blijven dus ook de wensenâŠ
De tijd dat ik maar 1 horloge had ligt (dus) al heel ver achter mij