Wie heeft er maar 1 horloge?

Ik heb tot 6 jaar geleden altijd maar 1 horloge gehad en kan me daarom ook wel voorstellen dat je er aan 1 genoeg hebt. Interesse voor andere horloges was er wel maar het klokje dat ik de 15 jaar voordat de 2e erbij kwam heb gedragen, voldeed aan al mijn eisen en dat was meer dan voldoende.

Nu vind ik het toch wel lekker af te kunnen wisselen en dit forum maakt je ook wel een beetje hebberig. :wink:

Één horloge echt niet!

Sorry maar misschien ben ik dan toch een materialistisch ventje!

Ik wil graag voor elke gelegenheid een horloge.

Dus dat houdt in dat ik er ook weer geen 10 nodig heb.

Maar zo nu en dan een leuke (weloverwogen) aankoop vind ik een welkome afwisseling.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik wil er graag nog 1 bij!(:smiley:

NicoB)-

Hoi,

Ik heb het grootste deel van mijn leven “maar” één horloge gehad. De eerste 27 jaar wel te verstaan. Daarna lange tijd twee, tot een jaar of vijf terug.
Inmiddels is het aardig gestabiliseerd van een stuk of 11 (teveel voor mij), naar 7 goede, en één stokoud horloge. Ik verwacht niet dat het een onoverkomelijk probleem zou zijn voor mij om terug te gaan naar één nette, en eentje voor “oud” Ik heb er zelf bewust voor gekozen om niet zoveel mogelijk horloges te verzamelen, maar eerder klokken waaruit ik van mezelf wat mee heb, dus met een verhaaltje erachter.

Het feit dat je zelf bent teruggegaan naar één klok, zegt dan ook meer over jezelf denk ik. Je hebt het allemaal gehad, je hebt ervan geproefd, en weet nu precies wat je wel en vooral ook wat je niet wilt. Chapeau zou ik zeggen! Dat maakt je beslist niet tot een mindere liefhebber, het maakt je wel tot iemand die een bewuste keuze heeft gemaakt. Soms krijg je ook domweg andere prioriteiten in het leven, inzicht in wat werkelijk belangrijk is, kan ook een grote rol spelen.

Het “jagen” op materiele objecten is ook tamelijk zinloos in spirituele zin, het is vaak je aandacht afleiden van meer belangrijker zaken. Het verzamelen van dingen die je interesseren, daar kan je tot op zekere hoogte “voldoening” in vinden. Echt gelukkig zal geen mens er werkelijk van worden, dat hoeft ook niet. Tenslotte is en blijft dit ook maar een gewone hobby, al lijken sommigen daar anders over te denken. Een ieder moet die liefhebberij dan ook beleven zo hij of zij wil. Wanneer maar niet de “belangrijkheid” ervan overdreven wordt :wink:
Vergeet niet dat het mannelijk jachtinstinct in principe zelden “klaar” is, ons ego verlangt te vaak naar meer, zaak is het om je daar terdege van bewust te zijn. :sunglasses:

Groet,

8 likes

prachtig verwoord, kan niet anders zeggen (tu)

@anon53050257na den Haak: zeer mooi omschreven en helemaal waar!!!

Ik heb zelf jarenlang maar een horloge gehad. Een Breitling Colt Quartz en daar deed ik echt alles mee. En ik kan niet echt zeggen dat ik toen minder gelukkig was dan nu met m’n hele verzameling
 Maar goed, als dat wel het verhaal zou zijn, zou dat betekenen dat er iets goed mis is met me.

Soms denk ik ook wel om alles te verkopen en er eentje over te houden (met een G-shock voor het sporten/klussen). Ik merk ik dat ik nu vaak m’n Omega Speedmaster Mark II Racing om doe. Een prachtige vintage met wat gebruikssporen door de leeftijd van 38 jaar dus ben ik er wel voorzichtig mee maar hoef ik ook niet teveel op te letten. En dan vraag ik me af waarom ik m’n andere horloges eigenlijk nog wil houden. Maar als ik dan gisteren wat anders uit de kluis trek dan merk ik toch ook wel dat ik ‘die pracht’ eigenlijk wel heel erg gemist heb

Maw: ik ben nog niet zover als jij bent Schmeink
:}

1 like

Grappig.
Ik was gisteren even met de vrouw in de stad en ben eens met haar langs een paar mooie horlogewinkels gelopen in Den Haag. Om haar eens te laten zien wat ik nou zou willen hebben als we elk bedrag konden besteden wat we maar wilden.
Haar vraag was: zou je dan niet, als je dat ultieme horloge zou hebben, alle anderen weg willen doen en alleen die ene dragen?

Ik heb er over na zitten denken en ook nadat ik deze topic heb gezien.
Ik weet het nog niet. Het zou wel een stuk ongecompliceerder zijn als ik er maar eentje had. Nu moet ik nadenken welke ik niet kan aandoen omdat ik bijvoorbeeld ga sporten.
Maar als ik mijn zwemtraining ga doen wil ik toch mijn Timex Ironman dragen omdat deze perfect alle rondetijden kan meten. Dat zou mijn ultieme droomhorloge (whatever that me be) niet kunnen. En bij klusjes in de tuin of huis zou ik deze ook niet kunnen/willen dragen.
Ik zou het vermoedelijk toch niet bij één kunnen houden

Eén horloge ? !

Zei je â€œĂ©Ă©n horloge” !

Meen je dat nu, 1 horloge !

Je bedoelt toch echt " I " ?

Whoehahahahhahahaha ! Whoehahahahhahahaha ! Whoehahahahhahahaha !

Lolbroek !

Marc B1:

+1

(tu)

Groet
Herman

Het is natuurlijk wel zo dat er VEEL TE VEEL moois is om maar 1 horloge te hebben

Als ik alle verhalen lees en bedenk hoe het mij vergaan is, mijn eerste horloge gekregen van mijn vader een oude Chronograph Suisse en waar ik zo vreselijk trots op was en die klok nog steeds heb, maar daarna spaarde voor mijn tweede horloge en mijn derde enz en daarna ging werken en het financieel wat makkelijker werd voor aankopen en echt nooit wat weg kunnen doen gewoon omdat ik elk horloge gekoesterd heb en gedurende de tijd dat ik ouder werd ook mijn smaak veranderde zoals de laatse jaren waarbij ik overgegaan ben tot grote klokken zoals Marinas en Parnissen en dat het niet alleen gaat om dure horloges maar gewoon om de vormgeving ben ik uiteindelijk met mijn bijna 60 jaar tot op heden geeindig met 4 kisten x 12 stuks en zal ik jullie wat vertellen
 ik kan er geen een missen, en echt elke dag is het iene miene mutte en blijf het dus gewoon heerlijk vinden

welterusten straks

Volgens mij houd schmeink dit niet vol. :+

ik zou niet weten waarom niet, ik voel me er echt lekker bij
zoals iemand eerder al vermelde, ik heb alles al meegemaakt
alle merken wel gehad, evenals maten en uurwerken

ik vind het prima zo

degene die mij al wat langer kennen, weten dat :wink:

Enerzijds lijkt dit raar, maar ergens moet ik je toch bewonderen. Je bent perfect gelukig met 1 horloge. Dat is in feite toch geweldig ! 't Is natuuuuuuuuuurijk een Breitling, anders zou het niet kunnen :wink:
Maareuh
ik zou toch nog voor minstens 1 reserve horloge gaan. Niet dat Breitlings ooit stuk gaan :smiley:
Maar als je hem ooit eens moet inleveren voor een smeerbeurtje, gaan de mensen die witte vlek op je arm zien, en dan weten ze meteen waarom je er zo humeurig bijloopt :wink:

Marc-B1 Schreef:

Maar als je hem ooit eens moet inleveren voor een
smeerbeurtje, gaan de mensen die witte vlek op je
arm zien, en dan weten ze meteen waarom je er zo
humeurig bijloopt :wink:

DE oplossing!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,228736,228739#msg-228739

Soms zou ik er wel eens één willen hebben. Wat een rust
 zucht.

Ik ben wel serieus aan het reduceren, maar 1 vind ik dan toch te weinig.

Elke dag dezelfde dress- of sportklok ligt te ver uit elkaar, dus een beetje afwisseling / gepast op de gelegenheid vindt ik wel prettig :wink:

Echt niet, daarvoor ben ik zelf ook te divers en dat weerspiegelt zich in mijn horloges.

Alsof je elke dag dezelfde kleding draagt, elke dag een spijkerbroek met een t-shirtje en gympies bijvoorbeeld. Evenals bij kleding wil ik ook elke dag van horloge kunnen wisselen. Erger nog, ik stem mijn horloge af op mijn kleding, of andersom :slight_smile:

Traveller69 Schreef:

Echt niet, daarvoor ben ik zelf ook te divers en
dat weerspiegelt zich in mijn horloges.

Alsof je elke dag dezelfde kleding draagt, elke
dag een spijkerbroek met een t-shirtje en gympies
bijvoorbeeld. Evenals bij kleding wil ik ook elke
dag van horloge kunnen wisselen. Erger nog, ik
stem mijn horloge af op mijn kleding, of andersom
:slight_smile:

Dat heb ik ook. Kleuren van kleding of schoenen moeten wel matchen met het horloge. Ik heb dan ook vaste combinaties. Dit zijn mijn favoriete schoenencombos.

Wanneer ik thuis kom mag ik ook graag even in de kisten snuffelen en draag ik er soms meerdere op een avond.

Tja - welke zou dat dan moeten zijn ?!
Ik geloof wel dat ik qua aantal nu zo’n beetje aan mijn tax zit
 Maar ik zou 't lastig kiezen vinden om er een weg te doen
 De Jaeger blijft sowieso. De Jaquet Droz ook. Tja, dan zit ik al aan twee en ben ik kennelijk verloren :slight_smile:

Groet
Mark