Wie heeft er maar 1 horloge?

Ik snap het wel. Ik wil nog een “dikke” aanschaffen en dan is het klaar(denk, hoop ik). Ik denk dat mijn honger gestild is en dat ik klaar ben met de eeuwige zoektocht.

Ik heb dan een aantal horloges, zoals meerdere aangeven voor verschillende gelegenheden. Klus, vakantie, werk en een masterpiece.

Maar goed, klinkt leuk eerst maar eens kijken of het gaat werken. Haha(tu)
We gaan ons best doen.

Vanaf nu weer 1 horloge en een Swatch:D

Ik heb er ook maar 1 :D, m’n Blancier.

Op het moment heb ik er nog geen een :stuck_out_tongue: maar wel druk op zoek en binnenkort zal ook ik er 1!! hebben.

Heb alle posts wat dit onderwerp nog eens doorgelezen:

Moet ik mij nu schuldig gaan voelen omdat ik meerdere horloges heb??

Ik heb ook meer dan 1 boek !
ik heb meer dan 1 fiets
meerdere paren schoenen., meerdere cd’s

En wat die zogenaamde “rust” betreft wat het maar in bezit hebben van 1 horloge blijkbaar met zich meebrengt: ik voel mij niet onrustig onder mijn collectie die ik heb opgebouwd ondertussen. Ik geniet van elk horloge die ik heb, of ik die nu dagelijks draag of niet. Ik heb er voor gewerkt en ze derhalve zelf betaald.

Was ooit in een fietsenwinkel in Utrecht waar ik uitlegde waar mijn fiets aan moet voldoen (ik fiets 16.000 km per jaar), toen de juffrouw stelde dat het dan wel erg duur werd, ben ik de winkel maar weer uitgelopen. Ik ben degene die mijn aanschaffingen betaald.

En of dat nu materialistisch is of niet, zal mij eerlijk gezegd, worst zijn.
En als het dan toch spiritueel moet zijn: ik ben maar een kleine tijd hier op aarde en dat wil ik voor mij dan zo aangenaam mogelijk proberen te maken, maar dat valt de meeste tijd niet mee.

En als de 1 horloge bezitters gelukkig zijn met hun ene horloge: Prima, maar laat ieder op zijn eigen manier van zijn hobby genieten.

Groet
Orisfan

ik kan me niet herinneren, dat ik kritiek heb gehad op mensen die meerdere horloges hebben ?

dit is puur mijn situatie, en ik wens de verzamelaars heel veel plezier toe met hun hobby

@ Mijn bijna naamgenoot: Schitterend verwoord. Kan het zelf niet beter!(tu)
Dat moest ik even kwijt. :slight_smile:

Zelf heb ik het ooit ook een geprobeerd. Gewoon het ultieme horloge kopen en dan afgelopen. Omdat ik toen into gadget-watches was werd het een Suunto Explorer. Lekker veel functies in een niet te schreeuwerig klokje. (ik werd uit een G-Shock of Pro-Trek gepraat door mijn omgeving :wink: )
Een paar jaar later vertrok ik bij mijn stagebedrijf en kreeg een leuke ‘handdruk’ mee. Toen was het hek weer van de dam. :wink:

Beetje laat… Maar ik heb maar één horloge. Soms heb ik nog één, maar die draag ik niet, want die is enkel bedoeld voor verkoop.

1 like

Duidelijk! :laughing::thumbsup:

Grt.

1 like

Yup hiero :slight_smile: Momenteel doe ik het slechts met een Seiko 5. Ben mij wel aan het oriënteren op een Damasko…

Haha, zie nu pas dat ik reacties zit te plussen van 5 jaar geleden :joy:.

6 likes

Ik krijg gewoon een like op een bericht van 6 jaar terug… Damn, ik was toen al briljant! :sunglasses::grin:

5 likes

Wel grappig om de starterspost terug te lezen :slight_smile:

1 like

Hahaha…prachtig. Ik zie het ook nu pas :thumbsup:

1 like

Dan nu de grote hamvraag… Heeft de TS ee nog steeds maar 1?

Ik wel, wn volgens mij een ex van de TS. Heb er rust mee en ben tevreden, maar heb nog wel enkele horloges die ik ooit zou willen ervaren/bezitten.

Om financiële redenen zou het dan een vervanging zijn, anders had ik er wellicht meer gehad.

Zou goed kunnen dat hij er maar eentje heeft nu maar dat is dan wel na 317 vergelijkbare topics en niet nav dit topic. :wink:

Maar goed, ik reageerde toen ook al met een vergelijkbaar idee en ga het ook nu pas doen.

Yup, nog steeds maar 1
:smile::smile:

1 like

Die in de tussentijd wel 1090x is veranderd? :wink:

Hier ook maar eentje en dat houd ik al 4 jaar vol met dezelfde…

Ik beschouw mijn mijn “collectie” van 2 als anderhalf, 1 topper en iets goedkopers voor erbij, komende van zo’n 8 horloges tegelijk, geeft dat voldoende aandacht voor ieder exemplaar en voldoening. Veel meer zal het niet meer worden.

Ik vind het wel leuk om wat af te wisselen, maar teveel horloges hoef ik ook niet. Daarom wil ik het bij +/- drie horloges houden. Momenteel zijn het er drie met een vierde in bestelling, maar overweeg er één te verkopen.