Was wat wat op het web aan kijken wegens juweliers in Sardinie. Op een moment kwam dit horloge voorbij. Wat een prachtig horloge. Verder geen info. Zie alleen dat het een automaat is. Zelf ken ik het merk Philp Watch niet. Wie kan me meer info geven. Is er iemand die weet welk model dit is. Misschien ook de prijs , is het een oud model of nieuw?
Vriendelijk bedankt. Hierbij een foto van het dit mooi horloge.
Lijkt me eerder weer een zoveelste ‘hommage’ van een rolex. Zit waarschijnlijk een goedkoop automatisch binnenwerkje in. De prijs zou 890 eur zijn maar als je de afwerking ziet van de goedkope clasp en de dial veronderstel ik dat je teveel
Betaald voor wat je krijgt
Philip watch is van de Zwitserse familie Jenny welke eigenaar zijn van het gelijkname Jenny Watches en ook Doxa. Een merk met een rijke geschiedenis en nog steeds een familie bedrijf!
Bedankt voor je reactie, zeker hie jij het beschrijft met goedkope clasp en de dial. Aangezien ik niet al te veel verstand heb van horloges. En dit graag wel wil leren, hoe zie je zo snel wegens de clasp? Nogmaals bedankt
Helaas, zeer respectabel merk, zie latere posts. Dit is helaas idd een lookalike, maar er zijn prachtige exemplaren. Kijk maar eens rond in het vintage deel van het forum.
Ah dit wist ik niet, dat Philip Watch van Jenny is. Ik kwam laatst dit horloge tegen en vond hem al wat weg hebben van de Jenny Caribbean reissue. Dat maakt nu wel sense.
Met het bekende Jenny logo op de caseback zoals je die ook op moderne Doxa’s ziet.
Jenny was net als Squale een kastenbouwer die overal ook andere merken op plakten. Maar het Jenny logo zat wel overal op de caseback. Zie verhaal hierboven.
Ik kan je gen antwoord geven op jouw vraag, maar heb al jaren een “Philip Stein”, weet niet of het hetzelfde merk is is wel een electronisch uurwerk, maar heb hem gekocht omdat naar een “natural frequency” op zit, lees: de schumann resonantie (de frekwentie van de aarde)