Wie heeft er nooit een Seiko 5 gehad?

Nooit gehad… geen behoefte aan!

1 like

Niet alle vijfjes zijn niet simpel of goedkoop.

Ik ben ook begonnen met een vijfje. Een bigmil.

1 like

Waarom wist ik dat jij zoiets ging roepen. Anyhow leg mij eens uit waarom een horloge met betere specs en een ander logo een blamage is. Want die uitleg heb ik al 1000 keer gehoord, maar nog nooit begrepen.

Ik heb het over het logo, niet het horloge. Met de horloges an sich is weinig mis als ze het Seiko 5 logo zouden hebben ipv deze slang. Het nieuwe logo is onduidelijk en simpelweg verkeerd. Het vijf logo is namelijk gewoon een 5 in een schild, dat is al 50+ jaar zo.

1 like

Wat een rommel.

Jij ook Seiko freak.

Ik heb er een stuk of 10 (7S26). De oudste is uit 1985 (7009) en loopt nog steeds.

De Seiko 5 is het meest invloedrijke horloge uit de geschiedenis. :slightly_smiling_face:

2 likes

Met name de SNXJ-serie is top voor het geld

2 likes

Vlak de SNK80x serie niet uit.

2 likes

Gewoon heel mooi voor €117 :ok_hand:

10 likes

Dat zou ik niet willen zeggen, ze kosten een veelvoud van een normaal vijfje en ze zijn niks anders behalve het ontwerp. :grimacing:

1 like

Eens, zonder verandering geen vooruitgang, dat iets al 50 jaar hetzelfde is betekent niet automatisch dat het ook goed is.

Dat is subjectief. Maar wat niet subjectief is, het normale logo is duidelijk. Het nieuwe totaal niet. Wat kleine tweaks of updates van het logo kunnen prima maar een heel nieuw logo ontwerpen voor iets dat al 50 jaar het logo draagt is erg gek natuurlijk.

Nee maar goed moet iets duidelijk zijn om mooi te zijn?

Ook dat is subjectief.

Met de 5 én de Sports er onder :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Nee en heb er ook nooit behoefte aan gehad dus zal er ook niet en nooit komen.
En ik respecteer anderen die het wel willen hebben en er dol op zijn.
Ieder zijn keus en ding
Laat iedereen gewoon in zijn waarde.

2 likes

Dit slaat werkelijk kant nog wal

Nooit gehad, soms wel de gedachten om er een te kopen. Maar ik weet dat dit meer komt uit het gevoel van ‘ik wil gewoon ff een nieuw horloge hebben’ ipv dat ik er ook echt eentje wil. Dan geef ik liever meer uit en koop een Presage.

1 like

90 dollar voor het horloge plus 12 dollar voor de band was ie zeker waard!

1 like