Wie heeft er verstand van: horloges die te snel lopen

Hallo iedereen,

Ik heb een horloge die te snel loopt
Het gaat om een seiko 2906-0030
Is er iemand die me er mee kan helpen?

Groetjes
Kylian

Het beste wat je kunt doen is trainen zodat je hem ook bij kunt houden.

Nee maar serieus: kan van alles zijn, maar service is dan wel gewenst. Is het echt vele minuten per dag? Denk wel dat service voor dit horloge meer kost dan waarde vh horloge is. Maar als je hem graag draagt gewoon doen!

5 likes

Soms lukt het met alleen demagnetiseren

2 likes

Als ik zie hoe die er bij ligt zou ik voor een nieuw horloge gaan… Tenzij hij van emotionele waarde is dan kan je hem beter meenemen naar een horlogemaker

1 like

Ja idd ja ff na laten kijken.
Als je in de buurt van Nijmegen woont wil ik het wel doen voor je.

1 like

Het is een mechanisch horloge: als het echt veel te snel loopt (minuten per dag), dan zou ik ook in eerste instantie denken aan magnetisme in de balansveer. Dat is over het algemeen vrij eenvoudig op te lossen, laat de zoekfunctie van het forum maar eens los op “magnetisme”! :smiley:

Kun je hem anders eens openmaken en de binnenkant laten zien? Misschien ziet iemand hier al snel in wat voor staat van onderhoud het uurwerk verkeert. :slight_smile: En zo niet, dan is het altijd leuk om te zien! :stuck_out_tongue:

Hoeft niet altijd magnetisme te zijn. Er kan ook vettigheid op de balansveer zitten waardoor deze aan elkaar plakt en daarom te snel loopt. Ik kom dat vaker tegen dan gemagnetiseerde balansveren.

1 like

Kruipolie schijnt ook te werken.

1 like