Geen sunburst maar wel “veel” Patek dresswatch voor het geld.
Er was eens, in een land hier ver vandaan, een prinsesje. Het prinsesje wilde een nieuw horloge. Ze riep tegen haar vader: “Ik wil geen staal vader! ik wil edelmetaal, en wel 10 K!”. De koning wist dat ze nogal snel uit de slof kon schieten en weinig geduld had, dus hij vroeg aan de mensen in het land om de mooiste horloges naar het paleis te brengen en zo geschiedde het.
Al de onderdanen kwamen met prachtige stukken aan, maar niets was goed genoeg voor het kleine meisje. Het was te groot, te klein, te saai, te dik, te dun, lelijk, noem het maar op. De koning werd er wanhopig door…
Op een dag zei de hofnar: “Staat daar nou een olifant met een grote snuit?”
Ik heb geen verstand van sunburst maar deze vind ik erg fraai! Voldoet volgens mij redelijk aan je andere eisen inzake maat, materiaal, merk en uurwerk.
Platina is lastiger te bewerken.
Haha!
Oke, nog een keer dan.
Is je opgevallen dat van de 200 reacties er maar vier of vijf aan alle eisen voldoen?
Ik heb zelf express geen lange genoemd
Dadelijk word Lange nog populair hier
Sorry, was ik me niet bewust. Vind deze 216.026 met zijn 37mm en handopwinder heel fraai😇
Is inderdaad erg verfrissend!
Rvs en titanium zijn nog lastiger te bewerken…
Metalen kun je allemaal prima bewerken. Gewoon een kwestie van legering, bewerkingsmethode, snijsnelheden, etc. op elkaar afstemmen.
De prijs van een luxe horloge heeft nagenoeg niks te maken met de materiaalkosten, gaat er alleen maar om wat ze ervoor denken te kunnen vragen. Platina klinkt duurder, dus kunnen ze er meer voor vragen. Zo simpel is het.
Die laatste heb je immers zelf in de zwei zweiger variant
Ik kreeg gisteren ook een reprimande, voor iets anders, dus ik zou het niet zomaar aannemen.
Ik scroll even door dit topic en kom tot de conclusie dat een dresswatch vreselijk saai is
Ik denk ook niet dat een dresswatch nog chique kan staan naast een badeend met het syndroom van Down. Maar bedankt voor de toevoeging
Is zo’n opmerking nou echt nodig ja?
Net zo nodig als de opmerking erboven. Maar vraag je of ik moest gniffelen om mijn opmerking? Het antwoord is ja.
Ik wil deze twee dit weekend even passen!
Voor dat geld zou ik kiezen voor een ref. -96. Ik vind iedere Calatrava in die lijn mooi, maar deze 3796 met clous de Paris steelt voor mij de show. Zelf omgehad bij AVW toen, prachtding. Zwaar ook voor zo’n klein ding.
Aan de moderne kant vind ik de Omega De Ville Trésor lijn mooi! Dan weer wel 40mm (ik draag zelf niet zo groot, maar deze beviel goed) en met een centrale seconde. Draagt in het echt ontzettend mooi, moet je om hebben gehad. Onderstaande blauwe plaat is in het staal voor een prijs van 6200, zonder de gebruikelijke korting op Omega. Ik dacht maar een balletje op te werpen!
Als laatste de niet-courante, maar wel bijzonder mooie Nomos Lambda in 39mm. Met korting aan de bovenkant van het budget. Gewoon voor het delen van dit plaatje, jezus.
Die Nomos is qua afwerking van allerhoogste kwaliteit. Doet niet onder voor andere Glashütte horloges die vele malen duurder zijn.
Haha daar wordt ie niet warm van.
Hij is ook nog een puntje op z’n lijst vergeten.
- Het moet shinen!
Insert exhibition A!