De lambda is prachtig op de foto’s. En die achterkant. Net zoals Lange met de hand gegraveerd.
Ik wil m al langere tijd passen.
Alleen bij de ad’s eigenlijk nooit op voorraad bij onze oosterburen ben er intussen bij een stuk of 10 binnengeweest in pakweg 5 steden. Overal ‘Nein’
Schijnt moeilijk aan te komen te zijn. En helaas ook wat te groot voor mijn dunne polsjes schat ik :-(. Want die lugs lijken me net als bij de Orion erg lang. En kan met de Orion max 35 mm hebben.
A propos badeenden… Ik vraag me af wat je er van gaat denken.
Nomos niet courant? Hmmmm. Ik weet niet of ik het daar eens mee ben.
Dat is hij helemaal niet vergeten. Maar “spannend” en “sunburst” zijn niet noodzakelijkerwijs hetzelfde. Er zijn rete-saaie horloges met een sunburst.
Ik zou “sunburst” laten vallen, terwijl ik me zou laten verrassen door de forumvisie op wat “spannend” is. De één z’n spannend is de ander z’n vanillevla, terwijl de één z’n spannend ook andermans marteling kan zijn.
Kijk das handig om te weten. En hoe beviel die? Ik kan me vergissen maar heb jij ook niet de Orion of een andere Nomos gehad? Klopt t wat ik denk dat die lugs lang zijn?
De meeste Nomos hebben lange lugs. Op zich geen probleem. Wat ik er minder mooi aan vind is dat de ruimte tussen de kast en band te ruim is. Zowel bij Orion, Zurich en Club.
UG golden shadow bestaat er in elipse in ong. 34-35mm met prachtige micro rotor.
Je hebt een wit gouden met blauwe plaat… Kan er geen vinden op ebay en chrono24… Zal wel zeldzaam zijn
Qua kast vorm dus dit:
Of dit
De dails zijn nog best wel goed te krijgen op ebay, dus je kan dails zoals hierboven redelijk makkelijk vervangen (aangezien je daar je hand niet voor omdraait)
Daarnaast zijn de iets latere modellen misschien ook interessant. B. V. Dit type kast
En net wat meer richting elipse
Of the original, je weet wel, degene van de hand van Genta himself in 35mm…wel staal maar kijkt dan toch
Je zou je af kunnen vragen, omwille van de etiquette, of “een ultieme dresswatch” ueberhaupt wel een sunburst zou moeten hebben. Waar is @tompj wanneer je 'm nodig hebt?
Check.
courant bijv.naamw.
Uitspraak: [ku’rɑnt]
gebruikt in normale situaties
Voorbeelden: opruiming van artikelen die niet meer courant zijn, een courant model
Synoniemen: gangbaar, gebruikelijk
Staat nergens waardevast bij, Han. Maar als je waardevaste dress horloges wilt denk ik dat je uit vintage Patek, Patek, Patek of Patek kunt kiezen. Vele andere modellen zijn in mijn beleving afschrijvingsgevoelig.
Ja, ik denk dat ik op zo’n Cartier wel in ga leveren bij verkoop. Dan is de makkelijkste manier om geen verlies te lijden hem niet te verkopen. Maargoed, dan hebben we het alsnog niet over duizenden euro’s. Het is geen reden om hem niet te kopen.