Wie heeft inspiratie voor een ultieme dresswatch?

Ik had wat jij bedoelt ter kennisgeving aangenomen en als fout en irrelevant afgeserveerd. Een heer van stand houdt zich niet met afschrijving bezig, jonge vriend Poes.

Ik denk dat je een gebruikte Lambda, Santos of Patrimony in hetzelfde schuitje kunt plaatsen wat betreft waardedaling… Als je er een van een forumgenoot vindt zul je er geen buil aan vallen, als je het via een dealer speelt zul je diens marge af moeten tikken.

2 likes

Wil je eigenlijk niet gewoon een lekker shiny fout horloge tussen door @HanDavinci terwijl je doorspaart voor je volgende rolex graal?
Waarom niet gewoon lekker wat x K’s euri besparen en een mooie credor met HAQ tussendoor qua design wensen?

38mm

1 like

Credor als merk heeft toch de charme en aantrekkingskracht van een verlepte augurk?

Vind ik dan toch.

8 likes

Ik denk niet dat er nog een Rolex grail is voor mij om eerlijk te zijn.

Nee, dankjewel.

1 like

hahaha, touche, maar wel een mooi afgewerkte augurk

Nog even een wildcard, waaaaay out there: wel quartz :wink:

Trek jij je iets aan van etiquette? Valt me tegen van je :laughing::laughing:

Han lijkt mij helemaal geen persoon voor een echte dresswatch. Ben ik zelf ook niet. Om een dresswatch om de pols te kunnen tolereren moet het voor mij iets extra’s hebben, anders val ik erbij in slaap. Sunburst is een mooie optie om de saaiheid van een dresswatch te doorbreken. :sun_with_face:

Lugs zijn vrij lang inderdaad. Ik kon hem wel hebben. Prachtig stuk.

Orion heb ik drie keer gehad. In 38mm en in 35mm. Blijft prachtig. Beide maten kunnen voor mij. Lange lugs en bijna volledige oppervlak is wijzerplaat. Draagt niet klein dus.
Maar voor Han zie ik het niet echt gebeuren met Nomos.

Er schijnt een stalen versie aan te komen…:shushing_face:

2 likes

Als je heel zuiver in de leer bent, blijft er niet veel over als ‘dress watch’ natuurlijk. Ik vind een secondenwijzer, en zelfs Nog een kleine complicatie Geen probleem, zolang het maar ingetogen blijft. Sunburst lijkt me over het algemeen ook prima. Maar als het een leren band heeft en niet te groot is, gaat het wat mij betreft onder een pak.

4 likes

O o. Meen je. :see_no_evil: Wellicht is dat dan iets voor na de Lange. Eerst maar eens passen. Als ik zie wat goud tov staal doet. Is dat ongeveer een verdubbeling qua prijs. Dus dan gok ik max 7k voor staal ruim genomen…

En dat word wanneer onthuld? Baselworld 21? :crazy_face:

Geen idee wanneer die precies komt. Je prijsinschatting zal wel zo’n beetje kloppen. Wellicht wat aan de lage kant. Dat is nog steeds een koopje voor zoiets!

1 like

Ik snap je voorkeur voor die kastvorm wel. Ben zelf ook op zoek gegaan naar exact zo’n dresser op basis van de foto’s uit je openingspost.

Ik ben hierop uitgekomen, de maat is voor mij geen groot probleem en ik heb 18.5cm polsen. Maar ik heb geen vachtje, dat speelt wel mee. Ja en het budget was ook geen 10k.

2 likes

Dit snap ik nooit. Als je zo’n ding toch koopt met de afschrijving nieuw-occasion dan gaat er toch nooit meer 100en euros af. Het is niet dat er per verkoop 10% af moet. Op een gegeven moment stagneert de occasion prijs toch gewoon? (Mits staat/volledigheid gewaarborgd wordt).
Dus niet dronken mee van je fiets flikkeren na een horloge meet :rofl::rofl:

1 like

:see_no_evil::see_no_evil:
Heel die mooie DD die van mij was verfrommeld :disappointed_relieved:

Is dit niks?

Cellini Danaos, 38mm, goud, ruim binnen budget.

5 likes

Eens, maar er staan er precies 11 op C24.

image

Als je hem tweedehands weet te liggen mag je me een berichtje sturen Wimpie!

Niet voor mij.

1 like

Is echt een lilik ding :face_vomiting:
Staat wel een mooie AP vol goud.
Wel Beetje boven budget

1 like

Platinum Cellini is wat je zoekt. Staat trouwens ook nog op mijn lijstje. Ijsblauwe sunburst (winterzon dus).

Kom je niet elke dag tegen, stevig merk en past nog net binnen je budget. Een prinses waardig.

8 likes

Op foto’s vind ik hem aantrekkelijk, maar nog nooit in het echt gezien. Vouwsluiting of gesp?