Wie heeft inspiratie voor een ultieme dresswatch?

Want denk je van 10’s design?

2 likes

Eerst gemaakte polshorloge, eerste pilotenhorloge, jaartje of 70 eerder :slight_smile:

1 like

Het ging hier toch specifiek over de Cartier Santos?

1 like

Ja :slight_smile:

1 like

Color me corrected. 1911*. :thinking::hugs:
Dus het geurtje kwam 70 jaar na dato.:yum:

*andere site heeft 't over 1904.
Whatevs. Lang geleden.

De boeken ook. :upside_down_face:

Altijd gaaf gevonden. Heb jij de stalen variant niet?

2 likes

In 1904 bedacht, in 1906 aan de pols van meneer Santos-Dumont en in 1911 gelanceerd voor het normale volk.

2 likes

Funded in only 7 years!

Behoorlijk lange Kickstarter.

In die tijd waren polshorloges nog zo goed als onbestaande :wink:

Wat een knaller, net als het horloge trouwens.

1 like

2 likes

één van m’n vaders favorieten. Voor mijzelf heel lang Pascha trouwens.

Klopt, enkel met een iets andere tekening en deels parelmoer wijzerplaat. Moet hem eigenlijk binnenkort weer eens tevoorschijn halen.

8 likes

girard perregaux 1966. prachtig

1 like

Eens de 3738 is een topper dit is die van mij:
Een alternatief is een cartier, de tank uiteraard maar een santos dumont 1575 of 7809 doet het ook voor mij.

5 likes

Rare manier om je horloge te dragen.

Ik vond zo’n ellipse helemaal niets… maar als je hem zo ziet op de pols is het best wel tof eigenlijk.

2 likes

Een horloge is als een bril, in een etalage kan je het niet beoordelen. Je gevoel die dag en de kleding die je draagt zijn net zo belangrijk.

1 like

Het is ook dat magische Patek aura hé Ruud. Ik verzet mezelf tegen merkengeil zijn, maar Patek is gewoonweg iets speciaals, dat is zeker.

2 likes

Ben je bij de Santos niet bang voor krassen op de bezel? Indien je mooie Ellipse kan vinden binnen budget zou ik voor die gaan :smiley:

Hahaha, ja dat speelt hier ook absoluut. Als die Cartier niks voor mij blijkt te zijn bewaar ik het geld, wacht ik af welke DD wint, verkoop ik de andere DD en ga ik met serieus geld op zoek naar een 5196r of 5738r.

Ik kan weer uitkijken naar mooie dingen in de toekomst, dat is zeker.

Niet in die maat en op leer. Dat loopt wel los.

Mooi!

3 likes