Wie heeft originele legerhorloges? Pics 😉

Volgens mij heeft er iemand op het forum de volledige dirty dozen verzameling in bezit. Ik kan alleen zijn post niet meer vinden. Als iemand hem aan de kassa roepen, die kan geheid wat meer laten zien en vertellen!

1 like

M’n Hamilton GG-W-113 is uit 1972, de welbekende Vietnam periode van '55 tot '75. Met z’n 34mm heel bescheiden in afmeting. De huidige Hamilton Khaki Field Mechanical 38 mm H69439931 is hiervan afgeleid.

DSC09153_zpspcwg7nrl

DSC09161_zpsbacxf2bk

18 likes

Supergaaf! Ja, in die tijd toen dit horloge werd uitgegeven was 30mm heel gangbaar .
Heel fraai horloge :+1:

1 like

Dat zou geweldig zijn.
Hier plaatje van internet van de Ditry Dozen erbij gezocht.

8 likes

En de specs

1 like

Een militair zakhorloge… foto’s en verhaal hier:

2 likes

Ik heb deze militaire stijl, heb m vaak om naa3 mijn werk op rotterdam zuid dus die heeft veel combat action gezien

4 likes

Geen horloges, wel heel wat militair spul in de collectie, hierbij twee NL voorbeelden. Rode doosjes zijn de servicedoosjes van de dienst die destijds al het service werk voor de marine/luchtvaart/landmacht deed.

10 likes

Schitterend horloge en indrukwekkend verhaal :pray:

1 like

Nog nooit eerder gezien. Dankjewel voor het posten! Weet je iets over jaartallen?

Gevonden! Schitterende collectie! @Klekke

https://www.horlogeforum.nl/t/jouw-collectie-op-een-foto-deel-v/342579/3191?u=leanbackevan

Jaren 50/begin jaren 60 gok ik. Er is weinig bekend, maar ze hebben een uienkroon, later kregen de stopwatches een rechte kroon.

Half jaren 70 kwamen er bij Minerva stopwatches gemaakt van een ander kastmateriaal en met andere wijzers zoals deze.

1 like

CWC heeft nog steeds een contract met defensie en specifieke units van het britse leger krijgt dit horloge

7 likes

Je zult dit setje in je horloge kist hebben liggen zeg :see_no_evil:

1 like

Ik kwam deze nog op het net tegen:
Nog nooit eerder gezien. Aan boord ligt een Valjoux te tikken :heart:
Iemand hier met zo’n Ulysee Nardin?

4 likes

Dit horloge heb ik uit de nalatenschap van een Hongaarse straaljagerpiloot gekregen. Het werd door de Hongaarse luchtmacht verstrekt in 1968.

Het verhaal had ik hier al gepost:

Ik ben nog steeds erg blij met dit horloge.

9 likes

Wat een mooi horloge en wat gaaf met al die andere luchtmacht spullen :+1:

1 like

Deze

4 likes

Deutsche Heer?

1 like

@Brick jouw Breitling is toch ook een origineel legerhorloge?