Wie heeft originele legerhorloges? Pics 😉

Wie heeft er nog in bezit originele (dus echt verstrekte) legerhorloges?
Ik doel dus niet op reïssues of hommage horloges of zelf aangekocht, maar uitgegeven militaire horloges.
Dus wie heeft er nog legerhorloges?

Hier mijn /|\ horloges

30 likes

Ik heb niet van dergelijke horloges, maar is is wel cool :sunglasses:

1 like

Die zien er nog verassend goed uit zeg.

Weet je ook de achtergronden van de horloges zelf? Lijkt me interessant.

1 like

13 likes

Gaaf hoor!

3 likes

Helaas niet…die uit 1979 en 1980 komen wel uit de Falklandoorlog periode…wist ik het maar :wink:

1 like

Uit welk jaar is deze?

1 like

Niet meer wegens begin deze maand verkocht, dus ook geen verse foto maar de cache van de verkoopsfoto. :wink:

Was een heel leuk ding maar veel te klein (30mm).

6 likes

Ik ben nog bezig met het herstel van een Seiko 7A28 gen1 die de piloten kregen die aan de 1e golfoorlog deelnamen

7 likes

Ziet er inmiddels al iets beter uit

En loopt weer

15 likes

Yikes, die ziet er euh, gedragen uit. Is het binnenwerk nog te redden?

1 like

Haha, ik was te snel. Story of my life.

Knap. Daar moet een pak werk in gekropen zijn. Ook mooi dat je de originele gehavende wijzerplaat houdt, battle scars zijn er om te koesteren. :ok_hand:t2:

1 like

Uurwerk heb ik vervangen, het oude uurwerk, waren maar een paar delen nog van bruikbaar

4 likes

1989

1 like

UG Wilhelmina met stealth seconde

Daarmee liepen we vooruit op de USA

10 likes

Volgens mij heeft er iemand op het forum de volledige dirty dozen verzameling in bezit. Ik kan alleen zijn post niet meer vinden. Als iemand hem aan de kassa roepen, die kan geheid wat meer laten zien en vertellen!

1 like

M’n Hamilton GG-W-113 is uit 1972, de welbekende Vietnam periode van '55 tot '75. Met z’n 34mm heel bescheiden in afmeting. De huidige Hamilton Khaki Field Mechanical 38 mm H69439931 is hiervan afgeleid.

DSC09153_zpspcwg7nrl

DSC09161_zpsbacxf2bk

18 likes

Supergaaf! Ja, in die tijd toen dit horloge werd uitgegeven was 30mm heel gangbaar .
Heel fraai horloge :+1:

1 like

Dat zou geweldig zijn.
Hier plaatje van internet van de Ditry Dozen erbij gezocht.

8 likes