En de specs
Een militair zakhorloge… foto’s en verhaal hier:
Ik heb deze militaire stijl, heb m vaak om naa3 mijn werk op rotterdam zuid dus die heeft veel combat action gezien
Geen horloges, wel heel wat militair spul in de collectie, hierbij twee NL voorbeelden. Rode doosjes zijn de servicedoosjes van de dienst die destijds al het service werk voor de marine/luchtvaart/landmacht deed.
Schitterend horloge en indrukwekkend verhaal
Nog nooit eerder gezien. Dankjewel voor het posten! Weet je iets over jaartallen?
Gevonden! Schitterende collectie! @Klekke
https://www.horlogeforum.nl/t/jouw-collectie-op-een-foto-deel-v/342579/3191?u=leanbackevan
Jaren 50/begin jaren 60 gok ik. Er is weinig bekend, maar ze hebben een uienkroon, later kregen de stopwatches een rechte kroon.
Half jaren 70 kwamen er bij Minerva stopwatches gemaakt van een ander kastmateriaal en met andere wijzers zoals deze.
CWC heeft nog steeds een contract met defensie en specifieke units van het britse leger krijgt dit horloge
Je zult dit setje in je horloge kist hebben liggen zeg
Ik kwam deze nog op het net tegen:
Nog nooit eerder gezien. Aan boord ligt een Valjoux te tikken
Iemand hier met zo’n Ulysee Nardin?
Dit horloge heb ik uit de nalatenschap van een Hongaarse straaljagerpiloot gekregen. Het werd door de Hongaarse luchtmacht verstrekt in 1968.
Het verhaal had ik hier al gepost:
Ik ben nog steeds erg blij met dit horloge.
Wat een mooi horloge en wat gaaf met al die andere luchtmacht spullen
Deutsche Heer?
Jip.
Sterker. Die 817 van Breitling is niet eens geproduceerd voor de consument.
Ik ken wel een gloednieuwe zonder EI nummer.
Waarschijnlijk toch geen batch en stiekem achterover gedrukt in de jaren ‘70.
Dit is de mijne
Begint een beetje vervelend te worden maar wat een droomhorloge. Zoiets voeg ik nog heel graag later eens toe aan mijn collectie.
Wat een subliem horloge! Nog nooit eerder gezien.
Op Hodinkee lees ik dat deze horloges geproduceerd zijn voor helicopter piloten van het Esercito Italiano (EI) in 1974/1975.
Veel draagplezier