Wie helpt mij kiezen?

Hallo collega verslaafden,

AL jaren beschouw ik horloges als het ultieme mannensieraad! Door de jaren heen heb ik dan ook een leuke verzameling horloges bij elkaar geraapt, waarvan er niet een duurder zal zijn geweest dan EUR 200,-. Jullie begrijpen dat er ergens een punt komt dat je je eerste echt serieuze horloge wilt gaan kopen. Een tijdje geleden heb ik via dit forum een mooie originele en complete Fortis Flieger Automatic gekocht (Wilco, nog bedankt voor de uitbreiding van mijn besmetting…:X) en nu zou de volgende serieuze klok moeten komen. Ik heb veel bekeken en heb de volgende shortlist opgesteld, ik hoor graag jullie reacties en voorkeuren. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen m.b.t. garantie, uurwerk en of het horloge een goede investering is:

  1. Oris Regulateur Meistertaucher Set. Dus de complete set incl. extra band. Deze is nieuw online bij een erkende Oris-juwelier te koop voor EUR 1.065,- incl. verzendkosten vanuit USA.

  2. Omega Seamaster Automatic. Dit is een gebruikt horloge, weliswaar in absolute nieuwstaat en compleet incl. alle papieren e.d. Horloge is ca. 16 maanden oud, vraagprijs is EUR 1.075,-. Hierbij gaat het om de 41mm uitvoering met een zwarte wijzerplaat.

  3. Oris Chronoris Set. Ook hier gaat het om een nieuwe complete set van dezelfde juwelier als de bovenstaande Oris tegen exact dezelfde prijs als de Meistertaucher.

  4. Tag Heuer Monaco Automatic. Nieuw, prijs incl. verzending EUR 1.271,-. Volgens mij is dit het basis model, zwarte wijzerplaat en zwart lederen band, diameter 37,5mm.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie, zelf heb ik een lichte voorkeur voor de Omega vanwege zijn tijdloze ontwerp en goede naam. Ik weet dat het drie totaal verschillende modellen zijn, maar ben benieuwd naar jullie reactie. Alle Oris-horlogens zijn dus nieuw en hebben dus ook de volledige fabrieksgarantie en documentatie. Als jullie nog tips hebben voor mijn aanstaande aanschaf of deze horloges ook nog ergens te koop weten te staan…alvast bedankt!

Groetjes,
Eric

Mooie selectie :smiley:

Het zijn allemaal top horloges, dus qua kwaliteit kun je niet echt een miskleum begaan. De Seamaster is 2e hands, wat kan betekenen dat je eerder toe bent aan een service beurt, en dus kosten. Máár, ik vind juist die klok wel de mooiste uit de rij.

Ik zou gaan voor de Omega, wat is dat een prachtige klok :o

Bedankt voor je reactie, maar aangezien het voor mij echt mij eerste grote aankoop is (buiten mijn huis en mijn vrouw…), heb jij enig idee wat een servicebeurt kost voor een dergelijke Omega? Er zit nog fabrieksgarantie op, maar ik neem nie aan dat er nu al een servcebeurt moet plaatsvinden, toch?

U bent inderdaad niet direct toe aan een service beurt als de klok 16 maanden heeft gelopen. Omega raadt in haar user manual een service beurt aan om de 4-5 jaar, u bent dus 16 maanden eerder toe aan een service beurt, vergeleken met een nieuwe klok. De manual is op de onderstaande link te vinden, pag. 5.

Wat betreft de kosten: Ik geloof dat een beurt zo’n 500 euro kost als u de klok opstuurt naar Omega. Bij deze beurt worden ook allerlei zaken vervangen, wellicht weten andere forumleden meer over de exacte service handelingen.

Manual: http://www.omegawatches.com/uploads/tx_omega/English.pdf

Kort en krachtig… Omega:~

omega, zonder twijfel

Ik kom dezelfde Omeaga Seamaster nu ook nieuw tegen op internet, weliswaar met een blauwe wijzerplaat en de keuze tussen een rvs-band of een blauwe rubberen band. Zouden jullie dit dan aanbevelen t.o.v. de tweedehandse? En dat voor de prijs van EUR 1.065,-! Het gaat hierbij om het model met streepjes i.p.v. bolletjes als uren, modelnr. 2055.80.00. Degene met de bolletjes (modelnr. 2220.80.00) zijn een stuk duurder nl. EUR 1.550,-. Wie kan mij het verschil uitleggen?

zwart !!!

of de witte gmt van oom piet, die is gruwelijk mooi

Eric als ik jou was zou ik me eerst goed oriënteren op het net of daarbuiten voordat je iets koopt anders krijg je er later spijt van, spreek uit ervaring. Omega’s zijn tegenwoordig bijna overal te koop en tegen verschillende prijzen.

Okay, helemaal mee eens! Maar voor zover ik kan zien zijn dit de laagste prijzen die ik kan vinden. En inderdaad die van Oom Piet is ook heel mooi, ik hou echer niet van witte wijzerplaten. Ik heb een Invicta met witte wijzerplaten en creme wijzers, ik vind de duidelijkheid een stuk minder.

Het gaat hierbij trouwens om Authenticwatches.com, bekend bij iemand?

Nooit wat bij besteld, maar ik zit wel bijna dagelijks op de site te kijken.

He Rogier,

Wat is jouw indruk van deze site, ook wat prijs betreft?

Eric,

Ik heb er nog nooit wat besteld, maar ik denk dat dit wel een betrouwbare bedrijf is. Wat betreft prijzen zitten ze vaak onder de vaste retailprijzen.

ik denk dat de Omega een beter investering is op de langere termijn, zeker als je alles erbij hebt, box papieren aankoopnota op datum etc., de beurten zoals gezegd schrikken mij daarentegen af, daar koop je een horloge voor toch? een Speedmaster 1969 beurt van een vriend kostte hem ook 600,- , dat is 50% van de waarde! maar succes en plaats vooral een foto van je horloge

He Hardy,

bedankt voor jouw reactie! Ik heb zelf een voorkeur voor de Omega, maar ik moet zeggen dat ik wel schrik van de bedragen voor service… Heeft iemand enig idee hoe dat zit bij Oris?

EricPP Schreef:

Het gaat hierbij trouwens om Authenticwatches.com,
bekend bij iemand?

Geen vervaring mee, maar hou je er rekening mee dat je bij aankopen buiten de EU ook met invoerrechten en BTW te maken krijgt? Dan kan een koopje ineens weer in de buurt van een prijsniveau van de nederlandse verkopers zitten. En dat een eventuele aanspraak op garantie ook wat lastiger kan zijn.

onderhoud van de Omega is geen probleem. Kun je door Ferrie Schweitzer laten doen (25 jaar Omega-ervaring) Een Oris kan hij ook servicen denk ik, zit een ETA in. Kan iedere goede horlogemaker. Wat de keuze betreft: kiezen welke je echt het mooist vindt!
Ga ze eens bekijken/passen bij een dealer.

Groet,
Arno.

CHRONOOOOOOOORIS!!!