Wie herkent het horloge merk Lincoln?

Ik ben op zoek naar iemand die mij iets kan vertellen over het horloge merk Lincoln. Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan helaas niets vinden op een aantal te koop geboden horloge’s na.

Het is een opwind horloge ancre 17 rubis antichoc. Allemaal duidelijke taal.
Er zit een verdraaibare duikersring op.
Weet iemand of Lincoln een eigen fabrkaat is of was en of ze misschien uurwerken van een ander fabrikaat toepasten?

Mijn vader heeft dit horloge van zijn schoonvader gehad in +/- 1975. Wat zou de werkelijke data zijn dat deze is
gemaakt?

Zie foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IGRR66V8

Groet,
William

Hallo William , is een z.g plaarmerk, Geen bestaande fabriek destijds.

Merk is in de 70 , 80er jaren verkocht in Nederland.

In Belgie was het merk redelijk bekend.

Gebruikte Eta uurwerken. Vergelijkbaar met Pontiac - Prisma.

Veel plezier met het horloge.

Met vr.gr.Jan

Hallo jan,

Bedankt voor jouw reactie.
Leuk om te horen dat deze is voorzien van een Eta uurwerk.

Groet,
William.

Hallo William,
Ik heb ook een horloge van het merk Lincoln 17 steens swiss uurwerk (hand) is wel een oudje eind jaren zestig.
loopt nog steeds.

Groetjes

Argon

Hallo Argon,

Leuk,
Er zijn nog meer lopende Lincoln’s. Misschien wel het zelfde type uurwerk.

Ik begin steeds meer waarde te hechten aan dit horloge.
Een jaar geleden ging de batterij leeg van mijn Seiko V657 die ik iedere dag om had. Uit gemakzucht heb ik toen
3/4 jaar een zilveren zakhorloge gebruikt. (Gebr. Breen Union Amsterdam) staat op de wijzerplaat.
Een mooi horloge die ik eigenlijk niet te veel wil gebruiken. Vervolgens heb ik de Lincoln gehad. Deze is zeer
sporadisch gebruikt en in goede contiditie.
Misschien moet hij wel een keer worden voorzien van nieuwe smering. Hij is nog nooit open geweest.

Groet,
William.

hoi william
ik zie dat je mijn raad hebt opgevolgt en wat reacties hebt gehad, top!!!
groet pajero (jan de groot van marktplaats)

Lincoln is een merknaam van Bulova. Waarschijnlijk een naam om een afwijkende kwaliteit of stijl mee uit te dragen. Bulova heeft tientallen merk- en modelnamen, waaronder exoten als Dive Bomber, Ruxton en Miss Fifth Avenue maar ook merken waarvan je misschien denkt “hé, daar heb ik wel een van gehoord!” als Mortima, Mignon, Caravelle en Westfield.
Wat een heerlijk boek die Pritchard :smiley:

1 like

Bedankt Henrik,

Ik ga me verder verdiepen in Bulova en ETA. Ik weet nog niet zo veel over horloges.

Jank, Argon en Pajero ook bedankt voor jullie reactie’s.

Groet,
William.

Wist ik ook niet Henrik, bedankt voor de info.

Hij doet het nog steeds deze Lincoln uit de jaren zestig.

Ja ik weet het een oud topic kun je zien hoelang ik al lid ben.

6 likes

Hier ligt ook nog een Lincoln te wachten op service. Maar dan met een felsa uurwerk

Hoe ver moet je zoeken om een slapend topic van 16 jaar wakker te maken.? :crazy_face:

Dat maakt voor de zoekfunctie niet uit :wink: Ben blij dat hij gebruikt wordt.

2 likes

Ik heb ook hier nog een Lincoln met een 7734, jaren '70 afgezien de kast vorm. Als ik een foto neem zal ik updaten.
Men had mij toen gezegd dat het een Nederlandse horloge was.

Hier ook een Lincoln in huis, met een 7734 erin. Af en toe zie je er eens eentje voorbij komen, vaak hele leuke horloges met goede looks. Verder weet ik er niet veel van helaas.

7 likes

Heb er sinds kort ook een in huis. Inmiddels vrij veel te vinden in andere topics. Maar niet al te eenuidig.

Weet iemand toevallig wat dit voor uurwerk is?

1 like

Wat staat er onder de balans?

Denk een AS 1977-2 (of de Durowe evenknie)heb ik laatst open gehad:

1 like

Mocht je deze zelf willen demonteren, let op zowel de schroef van het palrad als het kroonrad hebben linkse draad :see_no_evil:

Deze brilliant ooit in bezit gehad.

100% Heuer autavia kast en dial.

Ik heb deze toen verkocht aan een forumgenoot, volgens @Mark020 kwam
Lincoln uit Nederland en was een plakmerk van de importeur van oa swatch en tissot en omega.

Toen Heuer failliet ging hebben ze allemaal onderdelen gekocht. Nieuw uurwerk erin, ander merk erop en door.

Je kon nog zien dat de plaat van Heuer was, in een bepaalde hoek zal je het logo gewoon staan. Uitgewist en herdrukt met lincoln.

.

6 likes