Wie kan helpen?

Hey mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Johannes, 21 jaar. Ik zit al een aantal weken mee te kijken op dit forum.
Nu wil ik graag mijn eerste horloge kopen, ik zit te denken aan een kwalitatief goed horloge met een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Mijn budget is max 350 euro.
Ik wil deze klok dan graag gaan combineren met een nato strap of leren band.
Mijn vraag is, wat is dan een goede keuze qua horloge?

4 likes

Welkom op het forum Johannes. Ik kan je helaas geen specifiek model adviseren omdat ik geen echte kenner ben maak seiko is altijd wel een solide keuze. Verder neem ik aan dat je niet op zoek bent naar iets op schakels?

Heb je verder nog dingen wat je belangrijk vind? Kleur etc?

Succes!

Welkom!!

@louis kom dr maar in :yum:

  1. Seiko SKX
  2. Budget ophogen en een Rolex kopen
  3. Hamilton intramatic of tissot visodate
9 likes

Welkom Johannes!

Als je je een beetje inleest hier op het forum zal je zien dat Seiko voor dat bedrag een goede keuze is. Hou je van duikers dan de SKX007 of SKX009. Moet het iets ‘gekleder’ dan kan je kiezen voor een SARB033 (iets duurder) bijvoorbeeld.

Of een Hamilton (evt 2e hands) Khaki Field als toolwatch?

Waar gaat je voorkeur naar uit? Duiker, Dresser, toolwatch?

En band? Staal, leer, rubber, nato?

Automaat, handwinder of Quartz?

Seiko Sarb 035

2 likes

Welkom.

Vele zullen je Seiko adviseren maar ik zou ook een kijkje nemen bij Tissot.

Nou, dit topic kan ook weer dicht :+1:

8 likes

Orient is trouwens ook wel veel combineerbaar toch? (is eigenlijk seiko mja)

5 likes

Johannes: hartelijk welkom en veel plezier hier.
Je stelt een open vraag: budget EUR 350,–, goede kwaliteit, leer of nato. Als het gaat om een goede (eigenlijk: de enig mogelijke) is het antwoord al gegeven. Seiko. No doubt. De rest valt in de categorie: “Kan ook wel, maar 
”.

1 like

Zeker een Seiko, Tissot of Steinhart, met name die laatste vind je hier wel vaker ‘nieuw gebruikt’ : Steinhart Ocean One 39mm Pepsi GMT :slight_smile: (mijn eigen advertentie)

Maar als je eenmaal die steinhart hebt gehad is alles onder de 500€ ineens niet meer interessant en gaat je volgende horloge eigenlijk alleen maar duurder worden


1 like

Ik wil graag een klok, die te combineren is met staal, nato strap en een leren band. Een horloge die eigenlijk voor elke gelegenheid te dragen is. (Dus geen dresser)

Het model van de skx007 spreekt mij zelf niet zo aan. En om te slagen voor een horloge vind ik het wel belangrijk dat ik dit zelf ook mooi vind!
Ik zit ook te denken aan een zwarte klok, omdat die makkelijk te combineren is?..

Een speedmaster! Die valt met alles te combineren :smile:
Maar ook een witte/champagne/blauwe wijzerplaat valt met alles te combineren hoor.

Haha dat is wel een minste vereiste ja!

Heb je al horloges? Zo ja, welke maat? Welke maat spreekt je aan?

Dat stel ik voor:

2 likes

Die vind ik ook ontzettend mooi, maar die ligt iets buiten het budget
 :smile:

Ik zit te denken aan maximaal 42 mm klok ivm een kleine pols.

Je budget iets ophogen en voor een tweedehands Squale gaan. Dit is een horloge dat heel wat banden kan hebben. Op het forum zwerven er ook een paar rond die je, gezien de schade, vast wel voor dit budget kan oppikken :stuck_out_tongue:.

Seiko SNZF17K1 Is dit model kwalitatief goed?