Wie kan helpen?

Welk model is dit?

Ja best aardig
Maar mist in mijn ogen een paar essentiƫle zaken, een fatsoenlijke band, maar goed die ga je toch vervangen, niet hand-opwindbaar en de secondewijzer stopt niet als je de kroon helemaal uittrekt.
Ik heb de SNZF17J1 zelf ook dan maar met zelf ingebouwde NH35 uurwerk en saffierglas.

De Seiko SARB033. Kan ook prima op leer en nato.

5 likes

Wat mij in de beginfase hielp is om jezelf vele vragen te stellen zoals waar draag ik hem vooral ( sportief of dresser of casual), welke maat past goed bij mā€™n pols, wat ga je doen (sport je er mee of zit je op kantoor, of wil je hem ook tijdens het klussen dragen?), moet het een alleskunner zijn of zoek je voor specifieke activiteit, maar vooral wat is jouw smaak en wat vind je zelf mooi? Dan kan je je heerlijk oriĆ«nteren in dit forum en bij juweliers ook echt gaan passen zonder de knoop door te hakken. Niks mis mee en zalig proces als je die avond thuis zit met je klokkie om bij een biertje en denk dan this is it en heb ik goed gedaan. Daarna snel naar de dokter want je zal er nog een willen en nog een en nog eenā€¦

2 likes

Blijft toch een mooi alternatief IPV de echte. Plaatje wat Steinhart er van heeft gemaakt.

Het model spreekt me niet zo aan dat ik denk wauw die wil ik

Meerdere suggesties zijn allemaal welkom van iedereenā€¦ Wil graag goed kunnen kiezen :stuck_out_tongue:

Post een paar horloges die je zelf cool vindt. Dat helpt de mensen die je willen helpen :+1:

1 like

Als je je budget heel iets oprekt kun je denken aan een SARB017

1 like

Zelf ontdekken en verdwalen is leuker! Maak je gek :grinning:

1 like

Zelfs zonder oprekken moet dat toch lukken?

350? Nadat ze uit productie zijn gegaan zitten ze in de lift. Ik denk het niet.

Edit: volgens de laatste ads hier op HF gaat 350 misschien nog wel lukken :+1:

1 like

SNZF17
horloge : 120ā‚¬, NH35 : 35ā‚¬, Saffierglas: 25ā‚¬, Bandje 25ā‚¬, = 205ā‚¬ en een heel leuk hobbyprojectje om zelf om te bouwen.

3 likes

Zoiets model spreek me heel erg aan. Een datum aanduiding met sapphire glas en niet grotere klok dan 42mm

2 likes

Hamilton Khaki Field (King Quartz)
2e hands moet mechanisch mogelijk zijn.

2 likes

BATS voor 180 pietermannen heb je een

skx009k

ā€¦ beter wordt het niet voor die prijsā€¦

2 likes

Maen Hudson proberen te vinden 2e hands.

3 likes

Hi Johannes,

Welkom en veel succes met het vinden van een geschikt uurwerk voor jou.

Veel advies kan ik je niet geven, want ik ben hier zelf nog groen als een spruit, maar het helpt om hier dagelijks / wekelijks door de topics te struinen, als je geen haast hebt met het aanschaffen van een mooi horloge. Dan vergaar je steeds meer informatie en worden je wensen vanzelf specifieker. tenzij je haast hebt, natuurlijk.

Ik heb overigens zelf een skx als nieuwe aanwinst, terwijl ik maar niet kon wennen aan de wijzerplaat. Maar daar zijn dus oplossingen voor, zoals reeds geopperd door @lempke en zie hier.

Dus kijk en vraag rond, dan kom je vanzelf bij een horloge dat aan jouw verwachtingen voldoet.

Gr.
SRT

Tja, wat is een dresser? Over het algemeen is een netter/subtiler horloge beter geschikt voor alle gelegenheden. Met een ander bandje of bracelet kan je hem dan ook wat meer casual maken.

Die hangt aan de muur.

42mm is vrij fors he. Als je een kleine pols hebt zou ik eerder aan 40mm of kleiner denken.

Ja. Maar zoā€™n ding is een euro of 150 volgens mij. Dus als je 350 wil besteden kan je voor dat geld wel een mooier horloge kopen.

4 likes

Die moeten eerst nog geleverd worden :wink:
Hoop trouwens snel is wat te gaan horen eroverā€¦

1 like