Wie kan helpen?

Jij krijgt er één? :+1:
Ik vind hem zéér geslaagd!

1 like

Krijgen… Moest er wel voor betalen :slight_smile:
Maar dat vind ik ook vandaar dat ik er besteld heb en een limited genomen.
Net de update even opgezocht en verwachting loopt iets uit helaas. 3e week oktober gaan de eersten weg.
Jammer want ben wel heel nieuwgierig naar de productieversie

1 like

SKX

SKX

SKX

SKX

SKX

Terug naar start en doorgaan tot het je wel aanspreekt.

Komt goed kerel, je gaat de SKX vanzelf mooi vinden…

Welkom Johannes! Je zult merken dat je hier met al je vragen terecht kunt :wink::sweat_smile:. Veel plezier hier :+1:t2:.

7 likes

Dichts bijzijnde Bijenkorf inlopen en gaan passen…van Longines tot Seiko, van Tissot tot Hamilton of MeisterSinger. Om te passen hebben ze genoeg om iig een goed idee te krijgen, dus let niet op de prijs.

Dan weet je gelijk een hoop meer.

Seiko-shop erachter aan…klaar.

2 likes

Certina

2 likes

Als dit is wat je mooi vindt moet je die kopen, en je niet wat anders laten aanpraten. :sunglasses:
Ik zie ook weinig reden om je die Hanowa af te raden. Mooi horloge voor een nette prijs. :+1:

1 like

Ja dus deze, wel mechanisch… Ongelooflijk dat dit 30+ posts duurde :stuck_out_tongue:

1 like

Yep. Anders blijf je aan de gang.

Oh maar eerst ff passen. En als je toch bezig bent…pas dan gelijk n Hamilton, een Tissot, een Longines of een Seiko :joy:

1 like

Bijvoorbeeld deze:

https://www.monsterwatches.nl/product/snzg13/

of deze in gun metal:

https://www.monsterwatches.nl/product/snzg17/

Ik heb hem zelf ook, met saffier besteld:

Big mil leer

Big mil orange

Dan hou je nog geld over om wat straps te kopen :+1:

2 likes

Ik ben gecharmeerd van deze:

Hand-wound, 38mm, datumloos :ok_hand:

Budget moet ietsje opgerekt worden. List is €420,-

2 likes

dat dus.

Of de 033.

Er zijn hier mensen die er een gaan verkopen. :blush::blush:

image

Was Seiko al genoemd?

Als je iets anders wilt dan een Seiko, dan zou je je eens in microbrands kunnen verdiepen. Deep Blue, Dan Henry, Borealis, Phoibos, Armida, Helgray, Magrette, Bernhardt of Aevig bijv. Afhankelijk van het merk kan de kwaliteit wel varieren en zul je misschien naar een tweedehands op zoek moeten. Verder schrijven horloges van deze merken vaak hard af, maar dat boeit niet zoveel als je het horloge in de toekomst niet wilt verkopen.

Verder heb je naast Seiko en Hamilton evt. ook nog gevestigde merken als Citizen, Glycine en Orient.

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb dus geen idee of dit de juiste plek is maar de topic “wie kan mij helpen?” leek mij wel gepast.

Wie zou mij misschien meer over dit horloge kunnen vertellen. Wat ik weet is dat het een pierre laro incabloc is. Onderin staat ook nog 17 rubis wat dit betekend weet ik niet en dat je hem met de hand moet opdraaien. Maar nergens een soortgelijk model of foto op het internet kunnen vinden. Waardoor ik mij afvraag of het niet gewoon een namaak is. Wie o wie kan er mij meer over dit horloge vertellen. Oh en ik ben wat betreft horloge kennis echt een leek dus, neem me niet kwalijk als ik met een prutsel aan ben komen zetten. Alvast bedankt.

Vriendelijke groetjes,
kim

Hi, had je beter een eigen topic voor kunnen openen :wink:

Maar dit is een submerk van Ruhla, UMF ( Uhren und Maschinenfabrik Ruhla), uit het voormalige Oost-Duitsland.

Rubis (of Jewels) zijn geharde lagerstenen waar bv assen indraaien.

Namaak is dit niet, want deze horloges hebben geen grote waarde. Dit is mss een paar tientjes waard voor een liefhebber.

Je ziet ze hier op het forum wel eens voorbijkomen, toets het merk maar in op het vergrootglas rechtsboven.

Haha bedankt voor je reactie en de uitleg! Oke dat was idd wat ik wou weten hardstikke bedankt.

Ik stel na onderzoek toch het één en ander bij. Ruhla, heeft wsl ooit kalibers (het opwindmotortje) geleverd, maar ik vond (oa hier op het forum) dat dit merk ook met Franse kalibers is geleverd.

Ook was er één hier op het forum met Nederlandse dag/datum-aanduiding, en dat zou kunnen aanduiden dat, zoals @HansT ergens zegt, het horloge van Rotterdamse afkomst is.

Mss een juwelier die kalibers in heeft gekocht ( jaren 60/70? ) en zijn eigen horloges op de markt heeft gebracht? Wie het weet mag het zeggen. Je vindt ook nergens ‘Swiss made’ oid op plaat en achterkant. :thinking:

1 like

Budget iets oprekken en eens kijken naar een Tissot Courturier. Vind ik zelf een zeer nette klok die je zeker goed kan dragen bij verschillende gelegenheden.
Oogt op een plaatje wat druk, maar vond het aan de pols een zeer chique klok.