Wie kan me helpen. (Amida digitrend)

Goede dag allemaal,

Zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Bob en ben 24 jaar.
En woon in Zwolle.

Ik zit met het volgende.
Ik ben in het bezit gekomen van een horloge door een oom die overleden is.

Wist niet zo goed wat ik er mee moest dus ging ik kijken op internet om dat het zo apart model is.

Nu kwam ik er achter dat dit dus een heel apart en gewild horloge is uit ongeveer 1970/1975, het gaat om een Amida Digitrend die volgens mij helemaal origineel is met bandje en al zo als ik kan zien op google. (al zijn er nog wel wat verschillende bandjes te zien bij dit type)
Ik heb er voor dit nog nooit van gehoord.

Nu het volgende ik zou wel eens willen weten waar en hoe ik hem zou kunnen verkopen want ik heb er verder niks mee en totaal geen verstand van.
Nu zijn er 2 soorten minpuntjes aan en dat zijn kleine beschadigingen.

Zo heb ik 2 schilfertjes van het glas af zo wel recht boven in en links boven in.
En is op de achterplaat waar de cijfers op staan 3 kleine puntjes waar volgens mij verf (als dat verf is ik weet het niet) van af is.
Wat zou ik nu moeten en kunnen doen zonder dat ik opgelicht woord.

Ik zou graag jullie hulp hebben omdat ik hier blijkbaar met echte horloge liefhebbers te maken heb.

Ik hoor graag van jullie.

Ik hoop dat ik dit zo in een goed topic heb geplaatst want ben niet echt zo heel bekend met zulke forum’s

Al vast bedankt voor jullie hulp.

Gr Bob

Ik zou om te beginnen even op ebay gaan kijken, d’r staan er nu 2 op als ik goed gekeken heb (die van 333 euro staat er precies al even), verkijk je niet op de vraagprijs maar op wat er uiteindelijk geboden wordt. (ik denk dat je ook naar afgelopen veilingen kan zoeken)
Daarnaast kan je ook zoeken op de meest bekende horlogefora (als je via elitedealseeker.com gaat vind je de meest bekende fora), kijk in hun algemene fora en in hun verkoopsfora…
Veel succes ,
Broes

Oke thanx, waar kan ik zulke veilingen vinden want ben nog al nieuw in dit wereldje om het maar zo te zeggen.

Gr Bob

Die afgelopen veilingen waren afgelopen veilingen op ebay : uitgebreid zoeken (rechts naast het gewone zoekveld), ‘Zoeken inclusief afgelopen aanbiedingen’ aanvinken, dan ‘Amida Digitrend’ in het trefwoorden veldje, locatie veranderen naar ‘Wereldwijd’ sinds je toch geen gaat kopen maar even de prijzen wil checken…
Ik vind eentje verkocht voor 75 euro, eentje waar op geboden wordt, staat nu op 18 euro, eentje met nu kopen voor 335 euro :frowning:

volgens de site die Menno een paar posts lager heeft aangeraden zou het wat meer waard zijn : http://watchismo.net/old_site/picB.htm

Thanx het is dus 1 uit 1960 want deze is precies het zelfde, ook het zelfde bantje.
Heb al wat rond gebeld met een paar horloge verkopers, maar tot mijn verbazing ben ik er tot nu toe nog niet 1 tegen gekomen die het merk kende.

Dus zal eens even snel foto’s maken en toch ook even hier plaatsen.
Het is wel jammer dat die van mij iets een beschadiging heeft.
Dus kwa prijs ook wel minder zal opleveren.

En er zal vast hier geen liefhebber van zijn anders had hij/zij vast wel gereageerd.

En bedankt voor je hulp tot nu toe.

Heb net even geprobeerd foto’s te maken.
Maar heb hier maar een digitale camera met 10.0 megapixels en denk dat ik een spiegelreflexcamera nodig ga hebben want het gaat er niet makkelijk op om het maar zo te zeggen.

Dus de foto’s komen nog.

Nu hopen dat het niet al te moeilijk is een koper te vinden :wink:

10 megapixels moet makkelijk kunnen!
Misschien moet je de makrostand gebruiken.
Of anders toch wat afstand nemen om scherp te krijgen en dan het horloge 'uitsnijden’
Succes! Ik ben benieuwd:D

Het probleem is dat het maar een heel smal glaasje is die aan de zijkant ziten niet normaal boven op je pols en ik echt geen verstand van foto’s maken heb op hoog niveau haha.

Heb in een kennissen kring wel iemand met ervaring dus ga hem even vragen.

Toch bedankt voor de tip.

Gr Bob

Nou ben toch even aan het puzzelen gegaan en heb de macro stand gevonden.
En het werkt, alleen nu is de accu leeg en de lader licht bij men schoonouders haha.
Dus vanavond daar maar even langs.

Hou jullie op de hoogte.

Gr Bob

Hier toch nog 3 foto’s voor de accu leeg was.

Zijn niet de beste maar ga me best nog doen.
Maar hebben jullie een idee.



Hoop dat deze wat duidelijk zijn maar er komen betere.
Onderin in het glas is niet kapot maar is wat vuil achter het glas.

En kwam er trouwens achter dat er geen batterij in zat want als hij stil licht stopt hij naar een paar uur, maar als hij dan weer beweegt om je pols gaat hij weer lopen. (wist niet dat dat ook bij deze oudere modellen al aanwezig was, maar ben dan ook maar een leek in horloges)

Op de eerste foto kun je wel goed de kleine schilfertjes die van het glas af zijn zien,links en recht in het de hoekjes
En op alle foto’s kun je wel zien dat er iets verf van de plaat af is maar niet heel veel.

De foto’s van de behuizing en de achterkant volgen nog zeker.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en waar ik het best heen kan gaan voor verkoop.

Gr Bob.

Apart is-ie wel, niet voor het ‘grote’ horloge publiek, denk ik.

Je zou een forum moeten vinden die zich speciaal op dit tijdperk richt.

Staat nu op marktplaats te koop zie link
http://link.marktplaats.nl/298876593

Ja dat ben ik zelf.

Ben benieuwd wat er voor geboden zal worden.
Heb natuurlijk wel een prijs in gedachte.

Ben bang dat er niet op geboden wordt gezien dat bod zeer verdacht is in mijn ogen B)-

http://link.marktplaats.nl/298876593

Nee ik heb contact via mail met iemand.
En heb hem net een mail weer terug gestuurd.

Het bod op mp had ik nog niet gezien.
Maar wil wel iets meer dan 300 hebben daarom reageer ik daar verder niet op.

Ben wel heel benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

Gr Bob

Klopt toch dat de vertoning van de tijd via een spiegel gaat? Wat zijn dan die oranje “vlekken” onder aan de wijzerplaat? Lijken wel cijfers maar die hoor je toch alleen in de vensters te zien? Of zitten er schade aan de spiegel?

Ik heb hem eens los gemaakt.(dat gaat heel makkelijk met dit model)
En de cijfers die je ziet komen van onder zeg maar.
Dus die liggen in de horloge kast en die heeft een soort van vensters (2 stuks)
En het spiegeltje waar je tegen aan kijkt als je hem om hebt die weerkaatst het dus vanaf de onder kant. (als ik het zo goed uit leg, en hoop dat je me nog kan volgen)

Dus de cijfers die dus zeg maar gewoon plat liggen, worden weerkaatst in het spiegeltje waar je tegen aan kijkt.

Er is nu ik nog eens heb gekeken geen verf van de wijzerplaatje af maar van maar van het door schijnvenster waar de cijfers onder door draaien.
Daarom zie je dat via het spiegeltje die alles weerkaatst, er is dus niks mis met het spiegeltje.

En ben er nu achter dat hij niet reageert op beweging maar je moet hem opwinden met het knopje aan de zijkant.

Ik hoop dat je het begrijpt want ben er nu zelf dus ook net pas achter hoe het nou werkte.

Ik denk ook trouwens nu ik de binnen kant heb gezien dat ik te maken heb met de Amida 17 jewels van plaats met de Amida 1 jewel.

Dit om dat ik op een site heb gevonden op een foto wat het verschil is.
En die met 1 jewel heeft een koper achtig schijfje en die met 17 jewels een zilverkleurig schijfje, en die van mij heeft een zilverkleurig schijfje. (durf hem niet verder uit elkaar te halen zo dat ik het zeker kan weten)

Dus ben benieuwd wat daar het verschil in is.

Ja, dat met dat spiegeltje is logisch omdat de schijven liggen en in spiegelschrift zijn gedrukt. Dus om ze te kunnen aflezen moet er een gekantelde spiegel in zitten. Maar het “doorschijnvenstertje” mist verf waardoor je meer ziet dan je zou moeten zien?