? Wie kan mij adviseren over een midsize tudor submariner ?

Beste forumleden,
Ik ga voorzichtig uit kijken naar een horloge wat al eerder mijn belangstelling heeft gehad toen weer een jaar of wat in de vergetelheid is geraakt en ineens terug is in mijn gedachte. Een midsize Tudor submariner. Wordt de midsize nog steeds nieuw gemaakt en in welke uitvoering worden of werden deze geleverd. Of is de produktie al enige tijd gestopt dus alleen 2ehands te koop. Ik kan er weinig op het internet over vinden o.a. verschillende uitvoering en kleurstelling en type uitvoeringen en hoe ligt de prijs van een goed exemplaar.
graag jullie advies. Alvast bedankt nitraM

Midsize is alleen vintage.

79x90 - 40mm
75x90. - 35mm Mid size
73x90. - 32mm Mini Sub
76x90. - 26mm Lady Sub

x= 0 for plexi and 1 for sapphire

2 likes

@malus65 heeft der volgens mijn ééntje, mss eens bij hem horen!

Thanks Mark (ook) uit mokum zeker :smile: :smile:
Dat met die cijfers verduidelijkt een heleboel.
Dan heeft de 35mm of de grotere 40 mm. mijn aandacht.
Zal Malus65 eens benaderen. greets nitraM

Yes :slight_smile: Succes

Wat een tudor interesse in ene op het forum. Sinds een paar dagen heb ik er ook een (40mm) en ben er gek op!
De 36mm (dacht ik ipv35) is er ook in ander kleuren dan de 40mm. Onder andere met een stalen bezel en zilveren dial.
Staat ook een 79090 te koop bij de verkoper waar ik mijne van de week gekocht heb. Kwam erg goed over (steelwatches.it)

1 like

Naast andere dial en bezel kleuren heeft de 36mm overigens ook nog een andere optie in model band naast de oyster.

Ik heb inderdaad nog steeds een prachtige midsize Sub, referentie 75090. Gemaakt eind 1989 en in 1990 verkocht in Hong Kong. Ik heb de complete set met doos en papieren en heb hem in 2011 in Engeland over genomen op TZ-UK. Er zijn twee midsize referentie: 75090 en 75190. Ze verschillen alleen van elkaar doordat de laatst genoemde een klikbezel heeft en die van mij niet. Die draait tweezijdig rond zonder kliks. In deze sub’s zit hetzelfde uurwerk als in de grote broers namelijk een ETA 2824-2 in top grade uitvoering. Er zijn door Tudor wat eigen modificaties gedaan zoals het anti shock, dit is een kif ipv het standaard type. Verder is het uurwerk gemodificeerd met chronometer onderdelen. De meest geziene uitvoering in die in zwart, maar persoonlijk vind ik de blauwe het mooist. Er zijn ook uitvoeringen met een stalen bezel insert en opgelegde markers, ik dacht dat die net twee jaar later zijn als die van mij, rond 1993. Verder zie je verschillen bij de stalen band. Oorspronkelijk zit hier een gevouwen Oysterband bij, maar daarnaast zie je ook de solid oyster met massieve schakels en holle midden links. Die van mij heeft weer een andere variant want die is helemaal massief, dus ook de middenschakels. Zelf heb ik het nooit eerder gezien. De kroon is van het Twin-lock type, dus een smal model in tegenstelling tot de full size modellen die de bekende trip-lock kroon hebben.
Voor de niet te grote pols draagt een midsize prima. Ik kan morgen ter vergelijk wel een foto maken naast een Rolex GMT.

3 likes

Ja ja, de tudor’s zijn weer hot en nooit van weggeweest :blush: Ik kreeg op het internet weinig info onder -midsize tudor submariner- Echter tik je tudor 75090 / 97090 in dan gaat de wereld van tudor pas echt voor je open. Da’s alweer een weet. En nog een bedankje aan iedereen voor alle bruikbare info ! Gevoelsmatig en door ervaring ga ik voor een 75090 vanwege mijn smalle pols. Ik zeg uit ervaring omrede ik al eens een Longines hydroconquest, Marcello C trident, Steinhart en nog een paar duikers heb gedragen. Vonden gelukkig allemaal een nieuw baasje. Ik ga mij beraden op wat komen gaat. Tudor’s of Tudorren zijn ook op het horloge forum aanwezig dus een foto van een Tudor midsize zwart of blauw wel of niet te koop zijn van harte welkom. greets nitram. :smile:nitraM gaat weer flipperen.

1 like

7 likes

Niet te koop naar ik begrijp dus ga verder met mijn speurtocht in topic horlogemarkt.nl-gezocht :grinning:

Nee, ik ben niet zo van het flipperen. Zo’n Tudor als deze is zó verkocht maar als ik spijt krijg vind ik hem in deze staat nooit meer.

2 likes

Da’s zeker een waarheid want weg is weg :smile:

Prachtig exemplaar! Idd is die blauwe de mooiste versie!

1 like

Even dit topic omhoog halen. Zelf in bezit van de midsize submariner. Nu lees ik hier dat er uitvoeringen zijn waarvan de bezel klik vrij draait. Dit had Ik dus ook en heb deze dus vast laten zetten omdat ik dacht dat de bezel dus kapot was . Kan er behalve de post van hier boven weinig over vinden.

Er waren twee midsize referenties:
75090 zonder klikbezel, dus uiteraard zowel links- als rechtsom draaiend en
75190, klikbezel, eveneens tweezijdig draaiend, als ik goed ben ingelicht.

1 like

Bdnkt voor je antwoord , net mijn Tudor naar S&C gebracht. Die mij vertelde dat een Submariner altijd hoort te “ klikken” . Even met de juiste informatie en serienr. gepocht. Dus of ze vinden mij nu een ontzettende betweter of ze hebben wat geleerd. De afrekening zal het leren.

2 likes

Je gaat voor een AD service?

Kennelijk maar volstrekt niet nodig en houdt het risico in dat alle T onderdelen eruit gesloopt worden en vervangen door L. :face_with_hand_over_mouth:

Ik zou dat dus ook nooit doen. Kost waarschijnlijk de hoofdprijs ook

1 like