Wie kan voor mij een wijzerplaat personaliseren?

Hallo fanatieke horlogemakers,

Ik ben van plan mijn vriend ten huwelijk te vragen en hier zoek ik een bijzonder sieraad voor. Ik zou het horloge graag persoonlijk maken. Een gravure in de achterkant van de klok vind ik niet speciaal genoeg. Ik wil de wijzerplaat een persoonlijke touch geven: Op de plek waar normaal de 4 staat zou ik nu “j&j” willen zetten. Is er iemand die dat kan?

Ik kom graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken!

Groet,
Jolien

1 like

Geen ervaring mee, maar na even googlen:
http://www.timissimo.com/nl/themes.php
https://www.cober.nl/cober-home/goudsmeden/ontwerp-uw-eigen-sieraad/ontwerp-uw-eigen-horloge/voorbeeld-horloge-bruin_.html

Vraag @Arie_Kabaalstra eens, hij ontwerpt en maakt zelf horloges, incl wijzerplaten. Kijk maar eens naar zijn posts hier op het forum.

Een foto van de bestaande wijzerplaat zou misschien helpen. Er zijn zoveel verschillende soorten…

1 like

dit een idee? :slight_smile:

maar: alvast gefeliciteerd !

3 likes

dat hoort toch andersom? of ben ik nou abuis

4 likes

Candide, kom eens onder die steen vandaan…

2 likes

Wat ben jij opeens ouderwets :wink:

Leuk idee :thumbsup: En inderdaad Arie K zou ik even vragen…

welkom in 2017 :smiley:

Inderdaad een leuk idee! Heb je al een idee welke type horloge je hiervoor wilt gebruiken?

Sinds wanneer is trouwen überhaupt nog anno 2017?
Zonder gekkigheid een leuk idee. Een foto van het evt eindresultaat zal zeer gewaardeerd worden!

Misschien ben ik wel abuis dat ik de gok waag om mijn vriend voor te zijn… :wink: Maar het lijkt me zo leuk!!

Anyways, mijn idee kwam van een horloge wat hij heel leuk vindt:

Op de plek waar nu dus Komono staat, zou ik dan “j&j” willen zetten (hij heet Jelte :slight_smile:)

Een horloge wat ik op het oog heb is:

1 like

Ik denk dat dit bij je wens past. Hier maken ze in opdracht een custom horloge voor je. @kloetster kan je hier denk ik meer over vertellen, maar eerst is mijn wijzerplaatje aan de beurt :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Aww, de foto is zo klein… Maar het schijnt een printed dial te zijn. Dus is het zeker mogelijk.
Proficiaat voor het huwelijk :wink:

Leuk en origineel idee. Wijzigingen op de wijzerplaat zie je zelden. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.

de Mogelijkheden die ik heb zijn, ondanks wat mijn wijzerplaten doen vermoeden nog beperkt.
Ik heb sinds kort weliswaar een Tampondrukmachine, maar die is nog niet bedrijfsklaar… de pneumatische besturing moet voor een deel vervangen worden, en alle leidingwerk moet nieuw.

Wat een optie zou kunnen zijn, ik denk graag mee, is een blanco wijzerplaat laten maken van bijvoorbeeld zilver, en deze laten graveren bij een professionele graveur.

Sanders Engraving bijvoorbeeld heeft ruime ervaring in het graveren van horlogedelen.
Onlangs hebben ze een Horlogekast van Hans Mulder gegraveerd, en een uurwerk van Holthinrichs

5 likes

Arie, leuk dat vakjargon, maar ik adviseer je om je berichten toch enigszins af te stemmen op de lezer, en in dit geval lezeres

7 likes

:sweat_smile:

Let me google that for you :slight_smile: http://lmgtfy.com/?q=Tampondruk

2 likes