Wie kent deze nog en was er bij?

Zeker 16 jaar geleden of langer, toen we deze samen hebben ‘ontworpen’.

Ik heb nog steeds nummer 14 van 25.

Wie zit hier al net zo lang dat hij dit nog weet en ook dit horloge nog heeft?

De koperkleurige wijzerplaat, zichtbodem met tekst en geblauwde schroeven en ook het aparte ltd certificaat waren enkele van de verschillen ten opzichte van het bestaande model. Ik weet niet meer welke de andere wijzigingen waren. Draagt best flink voor 40mm.

Was een leuk moment, de uitreiking in Vianen ergens 2003 / 2004 dacht ik.

45 likes

Heb wel een zeno, maar (helaas) niet deze.

1 like

Misschien is het tijd voor een tweede oplage.

2 likes

Ik was erbij en heb de Zeno een aantal jaartjes gehad. Ooit verkocht enj nooit meer teruggezien. :smiley:

Groeten
Rutger

1 like

Tof ding! Ik was er niet bij, had hele andere interesses in die tijd :innocent:

1 like

Heb je een foto van de bodem? :grimacing:

1 like

Het was oktober 2003 zie ik.

Ik weet nog dat ik hem 2006 om had bij de cursussen van M. Kalf bij Zadkine in Amsterdam. Hij was erg over de afwerking te spreken, terwijl het toch geen duur horloge is.

Zoals altijd 1x klikken op de foto’s.

10 likes

Mooie afmeting kast voor een Eta64XX!

2 likes

Het horloge is ook in het echt 10x mooier dan op de foto. De bronskleurige wijzerplaat is heel apart en mooi gemaakt. Er zit ook een stalen band bij, maar die zit nog in de stickers. Nooit gemonteerd. Wordt niet verkocht trouwens :sunglasses:

Ik heb nummer 12 :wink:

3 likes

Ik was er niet bij, maar blijkbaar zag het forum er toen zo uit:

8 likes

Ja ik herken het helemaal inclusief de nicknames. Een aantal kende ik persoonlijk. Net voordat DZVL werd opgericht.

De tijd dat je een GMT-II nog gebruikt en compleet voor 2.200,- euro kocht… mijn horloge avontuur was toen net begonnen.

1 like

Eerste eigenaar ook?

Jeetje wat een lap tekst staat er op die plaat. Wel goed voor de look en feel van een horloge van een tekst-based discussieforum.

1 like

Die tekst was ook een van de wijzigingen die het standaardmodel niet had. Als ik me goed herinner…

1 like

Nee, ik heb ‘m kort erna van Hein T overgenomen.
Zat trouwens geen stalen band bij, toen ik ‘m kocht…
Ik zat hier al ver hiervoor onder de naam Gerard.
De naam Hannus herinner ik mij nog wel😉

1 like

Hein ken ik. Ik kocht mijn eerste mechanische horloge van hem. En Gerard zegt me ook nog iets. Echt lang geleden voor mijn gevoel. Stalen band zat bij alle 25.

2 likes

Ik heb DZVL lang meegemaakt, toen Dale het nog deed. Daarna kwamen de advertenties en toen was het gedaan…
Nu FB ik vnl nog wat…:wink:

2 likes

Leuk dat jij die cursus/opleiding ook gedaan hebt! Je zat dan 1 jaar voor mij. Nog wel al samen met Albert en Maarten denk ik; die deden twee jaar.

1 like

Ik weet nog dat DZVL werd opgestart. De bijeenkomsten, zoals in Amersfoort…