Wie kent dit horloge ?

Hallo, wie kan mij informatie geven over deze horloge ? Bolvormig zakhorloge bedekt langs beide zijden met een halve glazen bol. Voorzijde kijkt uit op de wijzerplaat. Het merkteken is me onbekend. Achterzijde kijkt uit op raderwerk. Hierin zit een vergrootglas. Raderwerk vermeld 17 Jewels. Doorsnede is ongeveer 4 cm. De wijzerplaat vermeldt 1939. Alle informatie is welgekomen, als iemand een idee heeft van de waarde zou dat mooi meegenomen zijn. Het uurwerk functioneert nog. Vriendelijk bedankt .

China, made in Hongkong. Beslist geen antiek horloge.

2 likes

alvast bedankt voor deze snelle reactie.

Waarde nihil, is alleen voor de leuk.
Ik heb een grotere voor op tafel, daar staat zelfs Omega op en Swit zerland make 1882. Hartstikke fake, maar wel een gek klokje. En het loopt als een tierelier.

1 like

iets dergelijks te koop bij Reloxo voor 3 tientjes incl kettinkje

Hoi! Ik heb hier thuis een gelijkaardige horloge liggen, gekregen van mijn grootvader (hij is altijd bezig geweest met horloges). Heb alleen geen verder informatie maar mijn grootvader kennende hield hij zich niet bezig met prullen uit China. Het horloge dat ik heb heeft lijkt enorm veel op de foto’s hierboven, maar als ik het naderbij bekijk zijn er kleine verschillen die mij de indruk geven dat het geen prul is. Kan iemand mij meer informatie geven over dit horloge? Ik zou graag weten of er een ‘origineel horloge’ is waarvan bovenstaande een kopei is. Naam van het model ed? Ik ben zelf geen horlogekenner dus ik hoop dat ik hier verdere informatie kan vinden… Alvast bedankt!

Zonder dat iemand hier het horloge kan zien? Geen foto’s? Wij allen zullen onze glazen bol (toepasselijk) even checken en daarna erop terugkomen.

1 like

oke bedankt voor de vriendelijke reactie. Ik zal wel informatie vragen bij andere ‘kenners’

Beste Anse,

Elke echte kenner- welke kenner dan ook- zal u verzoeken om met duidelijke foto’s te komen, of liever nog: bij de kenner langskomen met het betreffende horloge.

Zonder foto’s kunnen wij hier geen uitspraken doen, want die uitspraken zouden nergens op gebaseerd zijn.

Succes!

Groet,
Klokkengek.