Wie kent dit merk? OS of CS horloge

Hallo, wie herkent dit horloge of merk. Eta 2782 automatic incabloc 25 jewels. Ik zou er graag iets meer over weten. Gevonden op zolder, inmiddels open gehad en hij loopt weer. Maar ik kan niets vinden over het merk. Alvast bedankt.

1 like

Iemand bekend bekend met dit merk?

Ik kan niet uitstaan, dat deze niet te vinden is. Als ik zoek op incabloc en 25 jewels en ETA vind je ook niets vergelijkbaars.

Ik heb eerder het idee dat er “es” staat. Dan vind je wel meer, maar precies hetzelfde logo heb ik ook niet gevonden. :thinking:

Ik heb ook overal gezocht, niks te vinden. ES eens proberen. Ik vraag me af of deze horloge het waard is om op (te) laten knappen. Inmiddels een bruin bandje erop en ziet er weer leuk uit.

Financieel gezien: nee
Laten opknappen en servicen kost vrijwel zeker meer dan het horloge waard is. Mocht je het een heel leuk horloge vinden kun je natuurlijk bepalen of je het zelf wel de moeite waard vindt.

Ik heb overigens een beetje het idee dat de rode streepjes op de wijzerplaat er door een hobbyist bij geschilderd zijn; ze hebben allemaal verschillende lengtes. :thinking:

Dit logo is al een keer voorbij gekomen. Helaas toen ook niet gebonden.

Dank voor alle toelichting. Ik ga nog verder zoeken. Wie weet wordt het raadsel eens opgelost :wink:

Inderdaad. Goed gevonden @Pietervh! Dat was in aug 2016. Ik heb het nog steeds en het loopt nog steeds. Mijn exemplaar is een handopwinder met een ST1950 caliber uurwerk.
Hierbij nog eens een fotootje dat vergelijkt wat makkelijker.
image
Ik heb de moed maar opgegeven om er iets over terug te vinden. Ik vermoed toch een ‘plakmerk’.

@Langelambal : Als ik zo kijk naar jouw exemplaar zou ik, gezien het uiterlijk, er verder geen geld aan besteden. Gekrast glas, gehavende kast en een dial waaraan geprutst is ( ben het eens met @wbcoupe over de rode streepjes). Mocht je er toch nog gegevens over vinden, hou me op de hoogte!
Succes!

1 like

Dat zou wel kunnen. Enige gelijkenis. Dank je ik zoek nog verder.

Ik wilde ook toevoegen, Ik zie hier meer ES in staan nu. (zie ook volgende post met ES horloge)

ES wordt ook samen genoemd met Delma. Wellicht maaktten zij de ES horloges?

In 2016 een Sparewa ES op catawiki voor 20 euro. Rode strepen van hier getoonde lijken mij wel authentiek: 12, 6 en 9 langer komt vaak voor in die periode, die bij de 3 is langer dan de ’ normale’ maar weer iets korter ivm datumvenster. Niet onlogisch vlg mij. Veel plezier er mee ieg

Ik heb contact gehad met Delma. Ze kennen dit horloge niet maar sluiten niet uit dat ze horloges voor private labels hebben gemaakt in het verleden. Ze hebben en referentie nummer nodig op de kast… helaas staat niks op. Dus even weer doodlopend. Dank voor jullie hulp allemaal!