Vandaag een 14k horloge gekocht van particulier. Een Jean Como, Edition Exclusive nr no 18/499. ik kan op internet niets vinden over dit merk. Wie kan mij helpen? Is mijn eerste keer op dit forum. Alvast mijn dank,
Alles hangt af van het uurwerk en het materiaal (goud in dit geval) van de kast.
Dus graag een paar fotoâs, dat maakt het voor ons wat inzichtelijker.
Als het uurwerk niet bijzonder is dan alleen de waarde van het goud.
groetjes Lenno
Enamel?
ik begrijp je niet?
wat bedoel je precies?
Enamel is emaille en mijn plaatje bedoelt alleen te zeggen dat je zonder zelf fotoâs te plaatsen het niet gemakkelijk maakt voor andere leden om over iets te oordelen. Oftewel " zonder plaatjes is er niets gebeurt"! Welkom op het forum trouwens!
En daar houden wij niet van. Nee, stel je voor dat iemand gewoon aan komt waaien hier en zomaar iets vraagt? En dat ie dan niet snapt dat ie er uitgebreid fotoâs bij moet zetten en dat ie dan ook niet meteen doorheeft dat dat moet en hoe dat moet. Nee zeg, stel je voorâŠ
Volgens mij gewoon een leuk plaatje dat de topicstarter nog niet kent en vandaar even uitgelegd.
Maar is het weer die tijd van de maand @louis of ga je voor een badge bij de scouting?
Leg uit? Scouting? Tijd van de maand?
Dat dacht ik ook, in de zin dat emaille een Nederlands woord is & enamel niet. Tot ik het even opzocht. We lijken enamel in het Nederlands wel te kennen, maar dan als aanduiding voor emaillelak. En dat is toch iets anders
Wist ik ook niet, ik wist alleen dat enamel het Engelse woord voor emaille is. De wijzerplaat lijkt ook wel van emaille te zijn.
Jou reactie lijkt erop te duiden dat je ervan uit gaat dat ik negatief reageerde op dit topic. Dat is niet zo en mijn âwelkom op het forumâ was en is ook gemeend. In tegenstelliing tot wat nogal eens gebeurt hou ik me nooit bezig met nieuwkomers âbashenâ, ongeacht hun vraag.
OK, wellicht was ik iets te vlot te veronderstellen dat er sprake van ânewcomerbashingâ was, zal de tijd van de maand zijn. ;). Gebeurt iets teveel dat bashen de laatste tijd imho.
Maar dat van die scouting en badges snap ik nog steeds nietâŠ
Voor een ânobele daadâ kon je een badge krijgenâŠheel vroeger toen men nog nobele daden verrichtte. En verder respect voor je reactie Louis!
Jan Como ! broer van Perry ? van de vuilniszak?
Nuttig hoorâŠ
Beste mensen dank voor jullie reacties, ik ben echter nog niet veel âwijzerâ geworden. Zou het een nep horloge kunnen zijn begin ik mij af te vragen? Ik ga morgen bij een kennis van mij langs die horlogemaker is. Kijken of hij goed nieuws kan brengen;-)
On topic; ik denk dat het hier niet om een Zwitsers horlogemerk gaat. Mogelijk heeft een (mode-) bedrijf zelf een naam laten zetten op een horloge gemaakt in Zwitserland.