Wie van de 2: IWC big pilot vs Breguet Type XXI

Ben de laatste tijd helemaal in de fliegers en begint steeds meer te jeuken.

Ben al lange tijd fan van Breguet maar de laatste tijd kijk ik steeds vaker naar IWC.

Keuze is gevallen tussen Breguet Type XXI Transatlantique (met date dus) en IWC Big Pilot 5009

Kan maar niet kiezen. keuzes, keuzes en nog eens keuzes.

Graag hoor ik jullie voorkeur en waarom?

Nu een paar plaatjes

Breguet type XXI

IWC big pilot

2 likes

Hands down…de Brequet. Zie je sowieso bijna nooit. Plus ik vind hem (hoe mooi IWC ook is) toch een stap hoger op de ladder. Sterkte!!!

2 likes

IWC; gewoon die kroon en eenvoud!
En gedurfde cijfers!

2 likes

Voor mij de Breguet. Heb altijd een zwak gehad voor dit model. Mooie kast en wijzerplaat

1 like

Breguet is another level :wink: IWC in het echt gezien … ook heeeeeeel mooi. Ik zou toch voor de IWC gaan :blush:

1 like

De Breguet vanwege toch meer stijl.
Oerlelijk vind ik dat bij de IWC de 2 en de 4 zijn afgesneden. De oude vind ik mooier die had dat niet.
Gr. Hans

2 likes

Breguet. :+1:
Ik vind de meeste fliegers niet mooi maar ik heb de Breguet om gehad bij Burgers in Maastricht en die is heel erg gaaf!

1 like

Deze Breguet niet i.v.m. de bruine lume en dus de IWC.
Mag ik deze IWC ook nog in de groep gooien?

15 likes

Voor mij zeker de Breguet, maar dan niet de faux-vintage versie :wink:

Deze vind ik véél mooier:

De Breguet is ook een stuk beter draagbaar dan de BP (hoe vet hij ook is). Ik heb al een aantal keer getwijfeld over de Breguet en sluit zeker niet uit dat deze er nog eens gaat komen (ofwel in het staal, ofwel roségoud).

9 likes

In eerste instantie had ik iets van, sowieso de IWC. Maar de Breguet is zo… WAUW! Ik vind het meer ‘sophisticated’ dan de IWC. Hij straalt veel meer klasse uit…

1 like

De IWC ziet er een beetje 13 in een dozijn uit, de Breguet meer wauw-gehalte :facepunch:

Ik zou de Breguet nemen, IWC is top maar Breguet is een zo mogelijk nòg mooier merk! Maken alles in-house, inclusief de veertjes. BP trouwens een te grote klatser, de rattrapane fliegerchrono die @louis oppert is een mooi alternatief, of wie weet een Petit Prince Fliegerchrono met zo’n prachtige blauwe wijzerplaat?

8 likes

Moest ook aan deze denken, William heeft de laureus editie liggen.

Maar als ik de breguet van trapman zie had ik het wel geweten :wink:

Edit; beetje plaatjes bekeken en vind op veel foto’s de sub Dials van de breguet toch wat te klein in verhouding. Jammer…

2 likes

Sowieso Brequet, maar dan liever, zoals al eerder opgemerkt, een type zonder faux patina.

1 like

Lastig.
Heb toch wat meer (reallife)plaatjes nodig om een oordeel te vellen :slight_smile:

2 likes

De Breguet niet alleen omdat ik hem mooier vind
maar ook omdat de Breguet functies heeft die op
een echte pilot niet mogen ontbreken zoals de
bezel en chrono.

Grt.

1 like

Hmm lastig inderdaad, de breguet is erg mooi afgewerkt…

is dit model iets? is volgens mij alleen geen Pilot,

maar ja deze zou me ook wel bekoren hoor…

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De Breguet is mij te druk; de IWC mooi door zij eenvoud!

Ho ho relax het is maar een letter…

Voor mij de Breguet maar dan één van de onderstaande type 20

4 likes