Wie van de 3? [PLEH]

Ik heb enorm getwijfeld over wel of geen Rolex, wel of geen Speedmaster, welke Rolex of Speedmaster of toch de Seamaster 300 Master co-axial.

Nu wil ik de laatste 3 horloges die nog deelnemen aan de eindstrijd met jullie delen.
Jullie mening is altijd welkom. Graag met argumenten erbij! :wink:

Omega Speedmaster Speedmaster Silver Snoopy Award calibre 861.
Keuze is hierop gevallen vanwege het verhaal erachter. De supergave wijzerplaat en deksel en het feit dat ik nog geen handopwinder in mijn verzameling heb, het horloge een oplage heeft van 1970 stuks, verwijst naar het verhaal uit 1970 en mijn geboortejaar 1970 is.

Omega Seamaster 300 Master co-axial.
Keuze is hierop gevallen wegens de schoonheid en vintage uitstraling maar met een hypermodern 8400 uurwerk. Leuke bijkomstigheid is de film Spectre en dat het horloge zich ook goed leent voor bandenwissels.

Rolex Submariner 114060.
Keuze vanwege de historie, kwaliteit, uitstraling en tijdloos ontwerp.

In willekeurige volgorde geplaatst.
Komt u maar!!!

3 likes
  1. Rolex
  2. Seamaster
  3. Speedmaster
  1. Rolex
  2. Speedmaster
  3. Seamaster

Wat heb je verder in de collectie?

  1. Seamaster
  2. Speedmaster
  3. Rolex
1 like

Speedmaster

Puur op uiterlijk:

  1. Speedmaster
  2. Sub
  3. Seamaster

Rolex , tijdloos, niet al te groot en kwaliteit.

Speedmaster, mooie wijzerplaat en band.

Seamaster , als laatste omdat ik de lugs veel te lang vind.

Succes,
Elf.

  1. Seamaster
  2. Speedmaster
  3. Relax
1 like

Submariner
Seamaster
Speedmaster

Maar dit is vrijwel enkel smaak.

Tag Heuer Carrera Monaco Grand Prix LE, calibre 16(hele mond vol), grijze wijzerplaat.
Tag Heuer Monaco, calibre 12, blauwe wijzerplaat/saffier
Omega SMP300 ceramic blauw
Hamilton Jazzmaster, zilver\

Bedankt voor de vele reacties!
Tot nu toe 1 punt verschil onderling :smile:

  1. Rolex
  2. Rolex
  3. Eigenlijk Rolex, maar vooruit: Seamaster

Mijn beste,

Ik ga voor de Speedmaster!!
Nog afgezien van het feit dat ik het een prachtig horloge vind,
is vooral het verhaal in combinatie met jou geboortejaar,
van blijvende waarde!!

Succes met je uiteindelijke keus.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes
  1. Rolex. Staat bij mij ook hoog op de lijst, maar… Wil je echt n Rolex (Vraag ik mezelf dus vaak af)? Ik ben volledig overtuigd van de kwaliteit, schoonheid en de techniek, maar buiten de enkele WIS die je tegenkomt, is de perceptie toch vaak die van patserig, Nep of echt? Of is dat toch nog mijn idee? En is t relevant als je er zelf gelukkig mee bent? Ben er nog niet uit.
  2. Seamaster
  3. Speedmaster

Alledrie geweldig mooie klokken. Tijd voor wat redenatie dan maar? :wink:

Er van uitgaande dat je huidige horloges blijven, zeg ik: je hebt al twee chrono racers dus dan zou ik niet voor de Speedy gaan. Met de Omega SMP300 heb je een sportieve duiker qua uitstraling. Omdat de Submariner wat sportiever is dan de Seamaster zou ik zeggen: Seamaster.

Deze Seamaster is een ‘gentlemans sports watch’ zoals ze dat zo mooi noemen. Dressy genoeg voor bij zakelijke kleding, sportief genoeg voor bij een spijkerbroek met t-shirt…

Succes met kiezen!

1 like

Voor mij:

  1. Seamaster
  2. Rolex
  3. Speedmaster - vind dat je de speedmaster niet kunt vergelijken met de andere twee horloges, omdat deze een andere kleur wijzerplaat heeft.

Poeh, lastig zeg. Je kunt met geen van deze fout gaan. Uit deze drie zou mijn volgorde zijn, dit is puur gebaseerd op mijn eigen smaak en potentiële veelzijdigheid met andere banden.

  1. Seamaster, modern met een vintage sausje.
  2. Submariner, het is een sub, altijd goed in elke versie
  3. Speedmaster (overigens heeft deze cal 1861, niet 861) Mooi, met een leuke historische link naar Apollo. Zou er wel een stalen band bij willen.

Ik lees niet of eventuele waarde bij verkoop nog een factor is, dan zou je waarschijnlijk beter zitten met de Rolex.

Succes met je keuze!

Gezien het verhaal en de achtergrond informatie zou de keuze van de Snoopy het meest logisch zijn!

Zelf vind ik Seamaster van deze drie mij het meest doen, beetje vintage look met een dijk van een uurwerk onder de motorkap!
Daarna de Speedmaster en als derde de No-Date Sub.

dat dus.

Van mij is maar 1 reactie mogelijk. :slight_smile: De seamaster natuurlijk. Als ervarings deskundige kan ik hem van harte aanbevelen.
Het ontwerp is uit 1957, mijn geboortejaar. En nu is een high-tech uitvoering.
Trouwens de andere twee zijn ook toppers hoor.

Ko

1 like