Wie van de drie ? planet ocean

Ik zit alweer een tijdje te twijfelen over een nieuw horloge , waarschijnlijk wordt het dan toch een planet ocean 45,5 mm versie met stalen band.
ik ben erg benieuwd hoe andere forum leden over de planet ocean denken, want volgens mij zie ik hem niet vaak voorbij komen, af en toe de stalen met oranje lunette.

ik ga voor een stalen band , vanwege de zelfde prijs als rubber en leer , en bij een groot horloge vind ik het niet zo mooi als je op de kop van de band kijkt.

Voor het gemak heb ik er een cijfer bij gezet, als je het helemaal niks vind wil ik het ook graag weten maar dan wel met een reden :smiley:

Gewoon tijdloos mooi :smiley:

Ruud

Ik vind de PO een erg mooie toevoeging aan de Seamaster-lijn: het ontwerp klopt in mijn ogen beter dan de Bond en heeft ook genoeg een eigen gezicht. Ik zou gaan voor nummer 3, is gewoon basic en toch compleet en ziet er het meest uit als doelmatig horloge (of tool-watch zoals ze dan weer zeggen) maar daar moet je van houden natuurlijk… Heeft in mijn ogen i.i.g. de uitstraling ‘horloge voor het leven’ zoals een submariner of speedmaster pro die ook heeft.

mijn 2 centiemetjes…

Floris

Mooie horloges. Duidelijke arabische cijfers (hou ik van). Ook de wijzers zijn erg fraai.
Als ik moest (sorry; mocht) kiezen, dan ging ik voor de eerste. De afwijkend gekleurde 6, 9 en 12 zijn een subtiel, maar speels, detail. Zo’n detail mag het horloge best hebben.
Ikzelf zou trouwens altijd voor een lederen band gaan, maar dat heeft gewoon met mijn voorkeur van een lederen band ten opzichte van een stalen band te maken. Ik vind het horloge dan gewoon meer ‘gevoel’ krijgen.

Zou zeker niet voor die oranje gaan, kans bestaat dat je daar op uitgekeken raakt. Het klopt toch ook dat de schakels verbonden zijn met pinnetjes ? weet niet precies wat die Omega’s kosten maar voor dat geld moet je echt boutjes hebben. Gezien het feit dat je al een Seamaster hebt, toch ? zou ik een Submariner zonder datum kopen, mooi, degelijke band, waardevast en minder “schreeuwerig” qua indexen en wijzers.
Ben niet zo’n fan van Omega , maar smaken verschillen nu eenmaal…

groet

2222222222222!!! Heb hem een aantal weken terug in de handen gehad. Toen viel het formaat mij eerlijk gezegd wel tegen…

Gerwin

Moet eerlijk zeggen dat ik die planet (2) het mooiste vind. Toch een groot nadeel is dat er veel, maar erger nog hele goede imitaties worden verkocht. Toevallig gisteren een planet in mijn hand gehad van iemand, die normaliter enkel echte horloges heeft. Deze was echt niet van echt te onderscheiden. Verschrikelijk gewoon met doosje en al. Daar betalen mensen dan ook nog eens een dikke 150 euro voor.

Afijn, tja mooie klok die nummer 2. Als jou het bovenstaande niks uit maakt, omdat jij weet dat het een echte is. Dan zou ik zeker voor nummer 2 gaan. Oranje heeft toch iets speciaals en je raakt er niet echt snel op uit gekeken. Het is net even iets anders en hij is niet te schreeuwerig, kan op veel gelegenheden gedragen worden. Damn,…zometeen wil ik er zelf nog één.

Ik zou altijd voor nummer 2 gaan. Lijkt mij niet dat je daar op uitgekeken raakt, maar mocht dat wel het geval zijn kan je altijd nog een andere bezel kopen.
Succes met kiezen.

3! Minste schreeuwerig, top klok. Andere 2 vind ik net niet. Raak je op uitgekeken.

2

En heb je al een idee seamaster!??

Zou indien financieel mogelijk kiezen voornr 3.
De andere twee kan je alleen om tijdens het WK haha.

Nee hoor ik hou niet zo van oranje in een horloge.

GR

SW

drie is gewoon erg mooi.
gr oscar

Niet echt makkelijk, want de nummer 1 en 2 zijn nu natuurlijk erg mooi. Met de nadruk op nu, omdat er wel eens anders gedacht is over oranje op horloges…

Maw, ik zou voor nummer drie gaan. Een tijdloze schoonheid.

Mick

bedankt alvast voor jullie reacties,
ik twijfel nog steeds iets, met nr 3 speel je op safe, nr 2 is wel mooi maar hoelang , en nr 1 heb ik zelf gemaakt met paint :smiley: , is wel een idee van me .
als je nr 2 koopt en er op uit gekeken raakt koop je gewoon een zwarte lunette en dan krijg je nr1.
ik zat hier al langer over te denken , maar omdat je dan een niet bestaand model hebt leek het me niet handig omdat hij dan snel voor nep aangezien wordt.
gelukkig zag ik in de telegraaf-horloge editie een nieuwe chrono staan net als 1, dus dan kan het gevoelsmatig weer wat beter.
ik probeer nog even te wachten met aanschaffen om rond te kijken , al weet ik niet hoelang ik het volhoudt.

ps: een antwoord op vraag uit de lijst, ik vind de submarine zonder datum wel aardig zolang ik hem maar niet om heb, de maat van 40mm is net iets te klein.
ik heb speciaal om alle twijfel weg te halen nog een seiko gekocht ( ik dacht skx031) van 40 mm en een beetje het zelfde idee , puur om de maat en het is een aardig horloge al zie ik liever iets van rond de 42 a 43 of iets groter.

Voor mij een nobrainer: 3
(Maar dan in 42 mm)

Reden: Rustig, klassiek, kan je overal bij dragen. Niet modegevoelig, en dat zijn die oranje accenten wel.

3

Nummer 3 of 1.
Twijfel nog

Ik zou alleen de 42mm versie pakken. Is een mooie tijdloze maat. 45 is wel groot.

dus :wink:

Dus toch geen rolex…