Wie van degene die een GRAND SEIKO heeft...

Wie van diegene die een GRAND SEIKO heeft, en daarnaast verschillende andere noemenswaardige merken heeft (gehad), vind de Grand Seiko koploper en onverslaanbaar? Op gebied van design, afwerking, esthetiek en precisie?

Ik lees namelijk veelal dat eer men aan een GS is begonnen men daar de meeste liefde voor heeft/krijgt.

• Grand Seiko wint het voor mij van alle andere merken in hetzelfde prijssegment
  • Grand Seiko winst het op sommige merken (graag toelichten)
  • Grand Seiko heeft mij niet warm gekregen
  • Ik moet het nog eens uitproberen
  • Geef mij maar Rolex/Omega/Tudor/Breitling/IWC etc

0 stemmers

3 likes

Uiteindelijk wil je toch een Rolex

9 likes

Uiteindelijk wil je toch (weer) een Seiko…

3 likes

Uiteindelijk wil je toch een Grand Rolex.

9 likes

Lastig. Heeft mij niet warm gekregen (nog) en doe mij maar eerst andere merken.

Welke moet ik dan kiezen?

Doe ik een pollfuck, zie je de resultaten niet :slightly_frowning_face:

GS is geweldig.

3 likes

Ik hoor sterke geruchten dat ze op Baselworld eindelijk de nieuwe Grand-Rolex lijn uit de doeken gaan doen. Ik ben heel benieuwd.

2 likes

Haha nee joh. Ze gaan fuseren.

Roko of Seilex? :thinking:

4 likes

In het verleden een Grand Seiko gehad in de vorm van de SBGH001:

Ik vond het een prachtig horloge, maar hij was me ook net iets te clean. Dat is misschien ook mijn grootste probleem met Grand Seiko: het is zo mooi dat het saai kan zijn om de pols. Veel Grand Seiko’s zijn mij gewoon te ā€˜steriel’.

Ik heb dat horloge uiteindelijk helaas met veel verlies verkocht, maar sindsdien heeft Grand Seiko mijns inziens grote stappen gezet, met de SBGA375 als hoogtepunt:

Ik hoop deze dit jaar aan mijn collectie toe te voegen, wat een geweldig mooi horloge is dat zeg! En niet zo steriel als de SBGH001.

20 likes

Misschien moet de poll geschoond worden van mensen die niet aan de vraagstelling voldoen?

Ik voldoe er aan, en ik vind Grand Seiko een koploper.

1 like

Ik vind dat @Puringa het mooi samenvat. Die Japanners zijn er meester in om ieder detail tot in perfectie uit te werken. Daar alleen heb ik al veel waardering voor en dus ā€œmerkliefdeā€. Ze verslaan menigeen in afwerking.

Helaas verliezen ze wel eens het grote overzicht waardoor het totaal wat klinisch wordt en esthetisch minder.
Als je echter een GS hebt waarop ā€œietsā€ gebeurt, koop je volgens mij een koploper in deze klasse!

3 likes

Ik heb 1 Grand Seiko gehad. De afwerking van de wijzerplaat en wijzers is geweldig! Het automatische uurwerk ook echt top.

Waarom toch verkocht;

• geen snelle fijnafstelling in de sluiting
    (Rolex en sinds kort Omega en IWC wel)
  • ik vind ze te dik (circa 2mm dikker dan Rolex)

Grand Seiko blijft m.i. zeer bijzonder. Beleving, techniek en liefde voor het vak. Voor mij op nr 1.

Mijn kwartet ex-en…(I know :see_no_evil:)

18 likes

:star_struck:
Die is perfect!
Wat was de diameter?
Ik vind 40mm+ nƩt te groot

Tsja, voor mij is Grand Seiko Kunst met een grote K. Als ik afwerking met een loepje beschouw dan kan ik niet ander dan respect opbrengen voor het handwerk… Dus helaas zit er toch wat motie bij. :wink:

En inderdaad eens met wat @Puringa zegt. Er zijn modellen die (bijna) tƩ clean zijn.

Maar, zoals ik recent een horloge grootheid hoorde zeggen: ā€œhoe de (de Japanners) het doen geen idee, maar voor het prijspeil van een Rolex leveren ze de afwerking van Patek of Vacheronā€.

Op het gevaar af dat daar discussie over ontstaat want daar is natuurlijk van alles van te zeggen, maar toch (wel even klikken om in te zoomen) zijn ze sterk in hun afwerking :

11 likes

alleen Grand Seiko’s ZONDER datum

1 like

Neuh, er zijn wel mooie met datum hoor, zeker als het datumveld in proportie is met de rest van de indexen. Zoals bij de SBGR305.

Interessante vraag maar ik vind je poll niet zo goed omdat…

…esthetiek vaak als niet bepaald objectief wordt gezien (al is esthetica aan filosofie (!) en kunst gelinkt).

In de pol heb je het over ā€œheeft mij niet warm gekregenā€, dat is toch ook subjectief. Wat wil je nou weten :slight_smile:

Zelf geen GS gehad maar wijs het merk niet af.

Ja je hebt hier wel gelijk in ja! Ik ga dat toch even verbeteren. Dank!

Gekkie :crazy_face::

5 likes