Wie van diegene die een GRAND SEIKO heeft, en daarnaast verschillende andere noemenswaardige merken heeft (gehad), vind de Grand Seiko koploper en onverslaanbaar? Op gebied van design, afwerking, esthetiek en precisie?
Ik lees namelijk veelal dat eer men aan een GS is begonnen men daar de meeste liefde voor heeft/krijgt.
Ik vond het een prachtig horloge, maar hij was me ook net iets te clean. Dat is misschien ook mijn grootste probleem met Grand Seiko: het is zo mooi dat het saai kan zijn om de pols. Veel Grand Seikoās zijn mij gewoon te āsterielā.
Ik heb dat horloge uiteindelijk helaas met veel verlies verkocht, maar sindsdien heeft Grand Seiko mijns inziens grote stappen gezet, met de SBGA375 als hoogtepunt:
Ik vind dat @Puringa het mooi samenvat. Die Japanners zijn er meester in om ieder detail tot in perfectie uit te werken. Daar alleen heb ik al veel waardering voor en dus āmerkliefdeā. Ze verslaan menigeen in afwerking.
Helaas verliezen ze wel eens het grote overzicht waardoor het totaal wat klinisch wordt en esthetisch minder.
Als je echter een GS hebt waarop āietsā gebeurt, koop je volgens mij een koploper in deze klasse!
Tsja, voor mij is Grand Seiko Kunst met een grote K. Als ik afwerking met een loepje beschouw dan kan ik niet ander dan respect opbrengen voor het handwerk⦠Dus helaas zit er toch wat motie bij.
Maar, zoals ik recent een horloge grootheid hoorde zeggen: āhoe de (de Japanners) het doen geen idee, maar voor het prijspeil van een Rolex leveren ze de afwerking van Patek of Vacheronā.
Op het gevaar af dat daar discussie over ontstaat want daar is natuurlijk van alles van te zeggen, maar toch (wel even klikken om in te zoomen) zijn ze sterk in hun afwerking :