Wie van degene die een GRAND SEIKO heeft...

De diameter is 40mm, maar draagt wat groter doordat de lugs best lang zijn. Daar moet je dus wel rekening mee houden :slight_smile:

1 like

Ik sluit me er bij aan. De uitvulling van de cijfers het veld in combinatie met de verhouding tot de indices, die een ā€œvolledigeā€ cirkel vormt in plaats van dat het datumveld inspring ten opzichte van de indexen.

Dat zijn wel dingen waarvan ik het ook voor detail waardeer.

Natuurlijk zijn er keuze die gemaakt worden voor wat betreft plaatsing. Ik kan me wel vinden in sommige horloges waar het datumveld op 6 uur zit. Denk ik in sommige gevallen wel wat strakker en meer symmetrisch.

Nomos doet dat heel goed vindt ik.

4 likes

Je vat het beter samen dan ik hoor :smile:

3 likes

:face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth: why???

1 like

:point_up_2:

Ik ook wel

1 like

Don’t ask…:see_no_evil:

Nou! Wellicht nog een keer een high beat

1 like

Oef…ja :heart_eyes:

:confounded: die maandaanduiding…

1 like

Hi Beat doet me eigenlijk niet zo veel. De SBGH001 waar ik het al over had heeft zo’n uurwerk, maar dat deed me eigenlijk niet zo veel. Bij de SLA025 (weliswaar geen Grand Seiko) idem… Spring Drive aan de andere kant, pfoeh!! :star_struck:

1 like

Zo beter :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand::ok_hand:

3 likes

Uploaden…

Ja ook ikzelf ben nu echt overtuigd van Grand Seiko. Toch komt er volgend jaar wel een Datejust, m’n eerste Rollie.

3 likes

Ooooh als ik die ooit nog eens mag bezitten. Ik zou gebiologeerd naar die secondenwijzer kijken. Totaal in trance. :heart_eyes:

4 likes

Prachtig om de wijzer te zien glijden :heart_eyes::heart_eyes:. Spring drive mag niet ontbreken, een genot om er naar te kijken

3 likes

Geloof me dat dat automatisch gebeurd, soms kijk ik er naar en weet niet eens hoe laat het is

1 like

Grand Seiko scoort sterk op de Zaratsu-afwerking van kast, wijzers en indices + het ontwerp van de wijzerplaten. Ik vind het minder scoren op de afwerking van hun bracelets (zitten comfortabel, maar wel redelijk los) en hun uurwerk waar de Zwitsers (algemeen gesproken) volgens mij toch beter in zijn.

Ik ben voornamelijk liefhebber van dress watches en daar beschikt de gemiddelde GS over een value proposition die moeilijk te kloppen is. De horloges zijn niet flinterdun, maar wel voldoende draagbaar. Dunnere ontwerpen zijn uiteraard welkom…

Mijn verloofde is weleens jaloers dat ik vaker op m’n pols kijk dan in haar ogen ( grapje natuurlijk van haar)

:stuck_out_tongue:

image

4 likes

Ik ben het inderdaad eens dat o.a. de SBGH001 (hi Puringa, de koper hier :)) te clean kunnen zijn, maar dan is er op eens dat moment dat de zon de wijzerplaat beschijnt en er een klein magisch momentje ontstaat…

2 likes

Van deze heb ik vandaag een filmpje gezien. Wat een genot moet dat zijn! Mooi hoor!

1 like