Wie weet wat dit is

Goedendag uurwerk kenners

Ik heb laatst een huis gekocht en nu vond ik dit op zolder,
Het is wel geen polshorloge maar ik denk dat jullie meer kijk op uurwerken hebben dan ik
De vraag is wat is dit voor type klok en wat is de evt waarde
hij doet het trouwens prima:grinning:


Wie kan mij helpen?

ik voeg een paar foto s bij

mvg Rups!

Volledig mee eens. Totaal niet nodig om de vraag of de persoon af te branden.

Lighten up everyone…:sunny:

17 likes

Je was me net voor. Azijndrinkers: doe eens lief. @rups zou je je even willen voorstellen? Welkom op Hf!

3 likes

Beetje humor toch…
Opvallend dat er op 1 iemand na nog niemand inhoudelijk op de vraag gereageerd heeft maar er tot nu toe alleen reacties staan op de reacties.

Maar goed ik zal de kritiek ter harte nemen en mij in het vervolg onthouden van nutteloze bijdrages. Excuses bij deze aan de topic starter.

Excuses is toch overbodig …
Ff voorstellen is toch zo gebeurd en staat ook netjes .
Lijkt mij hoor .

Overigens is het wel een kunst geweest om al die messing schoefjes zo netjes gelijnd in het hout te krijgen zonder dat dit gespleten is. Als dit huisvlijt geweest is dan is dat wel netjes gedaan.

Ik zou hem op marktplaats zetten als retro of vintage klok en kijken wat er geboden wordt.

Zit er een stekker aan of is het een opwinder?

Edit: gezien het gat op de eerste foto denk ik het laatste.

Het heeft wel iets.

Hahahahahahah jajajajajaaj ik heb mij inderdaad niet voorgesteld excuus excuus hahahahah
het was laat en ik kon de voorstelpagina niet vinden , dus ik dacht dat komt morgen wel.
Lex aangenaam uit zwolle 39 jaar 3 getrouwd 2 x gescheiden 4 kinderen 1 hond 2 valkparkieten , woon sinds kort in een vrijstaand huisje in zwolle , ga van de zomer op vakantie naar Italia , mijn vrouw heet rachel mijn kids tom rachelle bo en tres, de hond heet rex de valkparkieten hebben geen naam . ik ben machineoperator mijn vrouw werkt in de schoonmaak, mijn kinderen zitten op het voortgezet. ik hou van lasagna, mijn vrouw vind dat niet zo lekker kinderen trouwens wel. Ik heb weinig tot geen geld op de bank, aangezien ik 2x gescheiden ben enz.
als jullie nog meer willen weten dan hoor ik het graag van jullie hahahahahahahaha oja en thuis een kast met een stuk of 10 polshorloge s van verschillende merken dus ik hoop dat ik nog eens terug mag komen ; )

56 likes

de klok is trouwens van glas en de rest is van messing en niet van hout het is een hand opdraaier.
geen merk ofzo te ontdekken

welkom Lex, beetje erg veel info :wink:

1 like

Welkom Rups op het HF.

Ik denk dat deze klok een knutsel/kunstproject is gezien het model.
Waarde zal niet veel zijn, klokken gaan momenteel niet op de markt of het moeten uitzonderlijke antieke stukken zijn.

Welkom @rups, ik denk niet dat deze klok je financiële situatie een verbeterde positie oplevert maar misschien dat je van de zomer een gekke Italiaan zover kunt krijgen. :metal:

2 likes

Wow, wat een levensverhaal. Meestal komen we niet verder dan ik ben pietje puk, woon in keteldorp en hou sinds ik klein ben al van horloges :smile:

En natuurlijk ben je welkom om te blijven. Sommigen zijn wat gefrustreerd geraakt van alle one day flies die een opgedoken horloge hier willen ‘taxeren’ en daarna met de noorderzon verdwijnen.

2 likes

Welkom Lex,mooi welkomstwoord.Kort maar toch uitgebreid. :laughing:

:face_with_raised_eyebrow: De fuck zeg. Waarom mogen zij niet meedoen?

Hahahaha sorry, ik ga stuk van het lachen :smile:

8 likes

Welkom!

Toen ik het zag dacht meteen aan art deco wandklok, lijkt me geen knutselprojekt. Na beetje gegoogeld te hebben zag ik dat ie op marktplaats staat. Waarde? Geen idee!

Hoe groot is dat ding? diameter? Ik vind dit wel een leuk iets :slight_smile:

Kijk, dit nog eens een “goedmaker” van de eerste orde. Zelfspot en humor. :+1:

Ik vind de klok cool. En zou 'm best willen overnemen.

Welkom alhier en hopelijk blijf je meelezen en doen.

:wine_glass:
Proost.

1 like