Wie weet wat voor horloge dit is

In Hoorn NH

Ik weet dat helaas niet maar er is een kaart met horlogemakers die een handige Harry vast wel even wil plaatsen.
@Chlorophyl kassa 2 aub.

2 likes

Dank je wel

1 like

Ik zou eens langs chronoglide gaan, is een steenworp bij je vandaan.

1 like

Top ga ik doen, dank je wel TKH

1 like

Check! Ik stond nog bij de servicebalie.

4 likes

Geen idee waarom, maar ik denk aan Omega :woozy_face:
Voor wat het waard is…

Verre van dat Hendrik.

1 like

Geen Omega, ik heb ooit een Nisus gezien die hier redelijk op leek.

Er zijn veel merken uit die periode geweest met dit soort kasten.

1 like

Tja, de waarde van dit horloge is misschien een paar tientjes met die vernielde wijzerplaat. Als je hem leuk vindt lekker dragen tot hij ermee ophoudt, dit ding naar de horlogemaker brengen is naar mijn mening echt geld weggooien.

1 like

Dat is uiteindelijk de keuze van de TS als hij dit horloge graag zou willen gaan dragen al is het maar bij speciale gelegenheden, dan zou ik toch wel zeggen laat het uurwerk even opfrissen.
Hoeft niet de wereld te kosten en het resultaat kan een onbetaalbare glimlach opleveren.

4 likes

Sorry, ik had niet goed gelezen en gemist dat het een erfstuk was :blush:
Dat verandert de zaak inderdaad. Financiële waarde blijft nihil, emotionele waarde onbetaalbaar.

6 likes

Dat zal het em zijn, het kastmodel . :sunglasses:

Plees, wat is het dan wel?

1 like

Ik heb een oude handopwinder van mijn vader voor meer geld op laten lappen dan het ding ooit waard is geweest.

Mijn grootvaders zakhorloge deed het al zeker 40 jaar niet meer: ik heb 3 donors gekocht om alle nodige onderdelen ervoor te verzamelen. De beurt was al duurder dan een zilveren zakhorloge uit 1920 waard is, de donortjes plus verzendkosten idem.

Voor mijn ooms Seiko 6138 heb ik meer geld uitgegeven voor een nieuwe bezel dan een losse 6139 me had gekost.

Met erfstukken interesseert het geld me weinig.
Restwaarde: irrelevant. Ik wil het voor mezelf gewoon op orde hebben.

10 likes

Wat @Bernard zegt: redelijk uniform. Im heb zelf geloof ik ook een of twee van dit model in mijn projectenbak liggen. Denk dat je hier lastig achter kan komen. Ook omdat er een veel gebruikt uniform uurwerk in zal zitten en geen stempels in het achterdeksel.

1 like

Voor mij hangt het er blijkbaar ook wel van af of ik het een leuk ding vind. Ik heb 3 horloges van m’n vader, een Enicar Sherpa, een titanium Prisma en een kwarts Seiko. De Enicar is netjes en heb ik daarom ooit laten servicen, de Prisma is een afgeragd ding maar doet het, gebruik ik zelf als klushorloge. Die Seiko doet het niet want is ooit weggelegd met een batterij erin dus moet een compleet nieuw binnenwerk in. Maar daar is het gestopt. Misschien lap ik hem nog een keer op als ik voor een paar Euro een binnenwerkje op de kop kan tikken, maar voorlopig echt geen plannen om bakken geld in dat ding te steken, het is en blijft een versleten kwarts Seiko :thinking:

Weet niet of ik dat met dit horloge zou doen. Gezien de staat is er weinig eer aan te behalen. Zou t zelf eerder in een goed doosje wegstoppen.

Chronoglide kan veel… maar tis wel een dure. Zie zelf t nut niet meer om een horloge in deze staat nog te herstellen.

2 likes

Oh ik bedoelde eigenlijk om het achterdeksel even los te halen en kijken wat het is.

Denk dat een service daar economisch onhaalbaar is voor dit horloge, kan je beter bij een hobbyist terecht.

1 like

Bedankt voor alle reacties. Inderdaad heeft het waarschijnlijk weinig waarde. Maar wel dus emotionele. Wat het verder waard is maakt mij ook niet zo veel uit. Was alleen benieuwd wat het merk is.

2 likes

Hoort dat bandje er wel op? Het lijkt te smal voor dit horloge