Wie weet welk model Citizen dit is?

Lang geleden tegengekomen op het www.
Vind hem oogverblindend mooi.
Vermoed dat het een vormstudie is, maar weet het niet.

Kan deze ook niet meer terugvinden.

Welke kenner laat het me weten.

1 like

Experimenteel model uit 2011?

PS: als je rechtsklikt op jou afbeelding, kies je voor: afbeelding zoeken in google. Binnen 2 minuten gevonden :grinning:

2 likes

@Slin kom er maar in!..:wink:

2 likes

Hahaha…2011? Ben opeens in 2016 mij eigen gaan interesseren in horloges…dus voor mijn tijd😂

En ben zoiets nog niet tegengekomen op mijn zoektocht naar Citizen’s…vind deze ook wel heel interessant​:thinking::blush:

3 likes

Hey Slin.
Wat vind jij van de ‘‘Signature line’’ van Citizen?

3 likes

Ja hele vette horloges die weer kwalitatief een stapje hoger zijn…twijfelde wel steeds over de maat aangezien ik veel kleiner ben gaan dragen maar nu toch 1 besteld en die komt vd week hoop ik :grin:

1 like

Ik vind ze erg mooi maar met welke Seiko range zijn die signatures te vergelijken?

2 likes

Als je het over prijzen hebt dan de SARX modellen denk ik, de Signature Collection begint vaak vanaf 750-800 $

SARX zijn wel meer dressy en de Signature vind ik meer sportief :wink:

1 like

Ja ik zit net op de site en zie de auto’s Voor rond de 1000 euro.

1 like

Wat vind je van deze?

Komt vd week :blush:

2 likes

Mooi ,maar dan wel automaat als het even kan want ik ben niet zo’n ‘‘ecodrive’’ fan.

1 like

Deze hebben ze niet in automaat…die jij liet zien wel…

Hoe dan ook blijft het een mooi ding met gave diepte in de dial.
Als ik hem zou krijgen zou ik hem niet weigeren :smile:

1 like

In die auto’s zit toch Myota 9015?

Hacking en winding volgens mij?

Die bovenste van die foto van jou(Grand touring dacht ik🤔) vind ik in het blauw ook vet maar denk dat het dragen met zo’n kroon weer tegen gaat vallen…

9010 en 9015 geloof ik ja.

2 likes

Brute achterkant🖒…Wat ik begrijp van die Signature lijn is dat ze eigenlijk alleen voor de Amerikaanse markt worden gemaakt en in Canada worden gemaakt…kan het ook mis hebben hoor😊

Zijn wel goede uurwerken volgens mij🤔

1 like

http://www.citizen.co.jp/miyota_mvt/9015/top.html

2 likes

Thanks🖒…hoeveel is de powerreserve dan? toch geen 91 uur denk ik, dat cijfer tussen de haakjes?

Echt één vd weinige automaten die ze nog maken lijkt wel…:thinking:

9000 serie bestaat wel uit verschillende automaten😁

Ik denk dat ze bedoelen dat de serie met powerreserve een 91** is ( een 9115 bv)

1 like