Wie wil mij helpen mijn droomhorloge te vinden?

De onderste vind ik best mooi! Is het een goed merk (ik ken het niet en het staat op een Duitse site naast Perigaum dat in deze thread al eens afgedaan werd als Chinese troep)?! En is dit merk in Nederland te vinden/bezichtigen?Ik ben en blijf toch een beetje een hands-on jongen. Wil het graag om mijn pols zien voordat ik iets koop. :slight_smile:

Een horloge ‘best mooi’ vinden, vind ik bij lange na niet genoeg om hem ook daadwerkelijk te kopen. Het is vaak zo dat je op het moment dat je een horloge ziet al meteen verkocht bent. Zoals een aantal anderen al zeggen zou ook ik verder sparen. Er is zoveel moois te vinden op oa Chrono24.com waar ze onwijs veel betrouwbaar aanbod hebben. Wees niet te gehaast met kopen. Je kunt beter wachten totdat je iets hebt gevonden waarvan je zeker weet dat je het de rest van je leven met plezier zult dragen dan dat je er na 5jr op uitgekeken bent.

Succes en laat het ons weten zodra je er één hebt aangeschaft :slight_smile:

Gr Jeroen

Ik ga inderdaad verder zoeken, Jeroen, want ik wil geen overhaaste beslissing nemen. Ik moet gewoon eens de juwelier binnenlopen en echt gaan kijken. Heb de laatste week schele ogen gekregen van al die sites met duizenden foto’s van horloges! ::o

Als ik wat gevonden heb laat ik het jullie natuurlijk meteen weten en zien. Heel erg bedankt voor het meedenken, mensen. En mocht iemand nog een suggestie hebben:

  • zwarte wijzerplaat
  • zwarte/bruine lederen band
  • prijsklasse 600-700 euro (we gaan alweer omhoog :slight_smile: )
  • enigszins gelijkend op:

Dan ben ik je heel erg dankbaar!!!

Er is maar 1 advies, doorsparen of je wensen bijstellen op hetgeen het budget toelaat. Of bij de juwelier langsgaan, het IWC horloge passen en dan héééééééél hard wegrennen…maar dat laatste zou ik niet adviseren.

Bassie,

rond April/Mei wil ik (samen met een ander forum lid) een inkoopactie opzetten rond het merk Jaeger LeCoultre, heb er al een topic over geopend op dit forum.

Op hun site;

www.mjlc.com

staan een aantal van hun modellen (lang niet alles). Misschien een idee om tot die tijd flink door te sparen en dan een mooie JLC aan te schaffeN? De bdoeling van de inkoopactie is trouwens om met zoveel mogelijk (maar ook weer niet teveel) mensen tegelijk bij 1 juwelier een horloge te kopen, zodat er wat moois kan gebeuren met de prijs. Misschien dat jij dus ook interesse hebt?

Probeer eens te zoeken op Zeno Watches…daar heb je een horloge dat enigzins in de buurt komt. Ik ben echter bang dat je budget het niet gaat halen…

Ik had net een belachelijk lange reply gestuurd op die van Jaap-Wim en Jetebo, maar die komt helaas niet door. Jammer, maar in het kort:

Jaap-Wim: ik heb gekeken, maar ben toch bang dat het redelijk tot stevig boven mijn budget gaat vallen; zelfs als ik heeel erg mijn best ga doen.

Maar dan beter nieuws!

jetebo: Ik ben helemaal blij met jou! Kijk eens wat ik vond op jou goede aanwijzingen:

en dan even ter vergelijking met de IWC Portuguese:

De gelijkenis (qua uiterlijk) is verbluffend! Ik weet niet of je hier moet praten over kopieerwerk, maar je hoort mij niet klagen! :smiley: Ik ben echt dolblij! Heb tot nu toe alleen een prijs in dollars gezien op www.timetotime.com (1093 dollar). Ben benieuwd wat hij hier in euro’s moet gaan kosten. Heb sayin in ieder geval een mailtje gestuurd met de vraag of ze hem kunnen leveren en wat de prijs zou moeten worden. Las hier op het forum dat ze goed en betrouwbaar zijn. Wordt Zeno ergens bij een juwelier in Nederland verkocht? Ik heb ze nog nooit (bewust) gezien!

In ieder geval heel erg bedankt, jetebo! Je hebt me nieuwe hoop gegeven. :slight_smile: :smiley: :slight_smile:

Baassie man van de nacht! Ik heb de nacht ook even doorgehaald op Qlimax en lees nu net je berichtje! Ben blij dat ik je heb kunnen helpen!

Ik hoor het wel!

Gr Jeroen

Qlimax, bestaan dat soort feesten nog joh? Dat is echt old-school voor mij :wink: :smiley:

Leuk bas dat je je horloge hebt gevonden, Zeno is een goede keuze!




jetebo en Jaap-Wim, jullie gaan het horen en zien als het zover is!

En patrick: Bovenste twee doen het niet en onderste twee zijn het niet, maar wel bedankt voor het meedenken!

Oops zie dat mijn website over de maandelijkse data limiet gaat zoveel bezoekers ongelovelijk.

morgen even het hosting bedrijf bellen dan doen de plaatjes het ook weer :stuck_out_tongue:

edit werkt inmiddels weer

Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan bij Sayin:

de Zeno it is! :slight_smile:

Blij als een kind! De voorpret is begonnen!!! :smiley:

Haha gefeliciteerd! Hebben ze er bij Sayin een leuke prijs van weten te maken? Ben erg benieuwd naar de foto’s! Enig idee hoelang het duurt voordat je hem hebt?

7-10 dagen na betaling. Net te laat voor mijn verjaardag en Sinterklaas, maar dat zal ik die oude baas maar vergeven. :smiley:
Als hij in huis is zal ik wat mooie, artistiek verantwoorde foto’s maken

Alvast van harte gefeliciteerd! Mooie keuze. (tu)

Even een update wat betreft mijn soon-to-be nieuwe aanwinst. Morgen gaat hij op de post mijn kant op!

Te laat voor mijn verjaardag maar misschien net op tijd voor die oude grijze baardmans?! :smiley:

2 foto’s die ik alvast kreeg om me lekker te maken:

Bandje weet ik niet, misschien koop ik een andere…

Beste mensen, hij is dan eindelijk (eigenlijk nog vrij snel) binnen! Mijn nieuwe trots:

Ik kon hem nog net voor 18.00 uur ophalen en het is inmiddels dus donker, wat de kwaliteit van de foto’s geen goed doet, waarvan hierboven het bewijs. Andere foto’s die ik heb gemaakt zijn nog veel slechter, dus een goede serie houden jullie even van mij tegoed.

In ieder geval ben ik blij als een klein kind en wil ik iedereen die mij geholpen heeft mijn droomhorloge te vinden heel erg bedanken (en vooral jij, jetebo!) Het resultaat gaat ver boven mijn verwachtingen uit! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Zoals gezegd, gauw een paar fatsoenlijke foto’s! En nu op naar dat LED-horloge :smiley:

Hey Baassie!

Gefeli met je nieuwe horloge. Ziet er echt superstrak uit en nog op tijd voor pakjesavond! Heel veel plezier er mee!

Gr Jeroen

Gefeliciteerd!