Wie wil mij helpen mijn droomhorloge te vinden?

Ziet er goed uit Bas, heel mooi, mooie combinatie zwarte plaat met bruine band! Van harte en veel plezier ermee. :smiley:

Mooi horloge man! Gefeliciteerd!!!

gefeliciteerd met je nieuwe horloge!

Even een wellicht hele domme vraag, maar na het elke minuut naar mijn mooie Zeno te hebben gekijken (wat ik nog steeds doe :slight_smile: ) ben ik er achter gekomen dat de onderste knop geen functie lijkt te hebben of het wellicht niet doet. De gebruiksaanwijzing die ik bij het horloge kreeg was in het Spaans en Italiaans en daar kwam ik aardig uit, maar nu zit ik op mijn werk, zonder gebruiksaanwijzing. Heb ongeveer alle mogelijkheden geprobeerd; kroon op alle drie de standen en drukken maar het haalt niets uit. Wie kan mij helpen? :frowning:

bovenste knop stopwatch starten, bovenste knop stopwatch stoppen, dan de onderste kroon om hem te resetten. ( houd deze volgorde aan)

Precies. Dat was ook mijn idee, gezien mijn andere horloge ook zo werkt. Helaas geeft mijn Zeno geen kick als ik erop druk! :frowning: :frowning: :frowning:

Baassie Schreef:

Precies. Dat was ook mijn idee, gezien mijn andere
horloge ook zo werkt. Helaas geeft mijn Zeno geen
kick als ik erop druk!

dan is doet ie het dus gewoon niet, want ( dit is een automaat toch ? ) zo moet het en niet anders.

Ik heb het gevoel dat het knopje niet volledig ingedrukt kan worden. De bovenste knop (start-stop) wel en geeft daarbij ook het welbekende geluid. Als de stopwatch overigens loopt en ik druk op de onderste (reset) knop dan lijkt hij dieper te komen, maar nog steeds niet volledig tot op de kast en geen resultaat. Dat hij dan dieper kan komen is ook duidelijk te zien via de window achterop, maar dat zal ik dus maar niet meer doen, Master-Fan. Het is wel zeer teleurstellend!

Baassie Schreef:

Ik heb het gevoel dat het knopje niet volledig
ingedrukt kan worden. De bovenste knop
(start-stop) wel en geeft daarbij ook het
welbekende geluid. Als de stopwatch overigens
loopt en ik druk op de onderste (reset) knop dan
lijkt hij dieper te komen, maar nog steeds niet
volledig tot op de kast en geen resultaat. Dat hij
dan dieper kan komen is ook duidelijk te zien via
de window achterop, maar dat zal ik dus maar niet
meer doen, Master-Fan. Het is wel zeer
teleurstellend!

op zich is hij beveiligd tegen in drukken van de onderste knop als de stopwatch loopt. Maar ondanks gebeurt het weleens dat het mis gaat.
Ik waag me er nooit aan en gebruik de onderste knop alleen om te resetten nadat ik de bovenste knop heb gebruikt om de stopwatch stil te zetten.
Als ik jouw was zou ik er mee terug gaan, hij moet het toch gewoon doen ?

Ja, maar dat betekent in mijn geval terugsturen naar Sayin (Duitsland) of Zeno-Watch Basel en dat wil ik gewoon niet graag. Dan ben ik hem weer kwijt; duurt waarschijnlijk vreselijk lang. :frowning: Tuurlijk moet hij het gewoon doen (helemaal voor zo’n relatief kostbaar horloge) maar als ik heel eerlijk ben gebruik ik de stopwatch functie nooit. Mijn vorige horloge had het ook; nooit echt gebruikt. Zelfde geldt voor de tachymeter. Voor mijn werk is het alleen van belang dat de secondewijzer het doet. Datum vind ik belangrijk en uiteraard de uitstraling van en het gevoel bij het horloge. Dat zit allemaal goed. Ik weet dat het een zwaktebod is, maar eigenlijk zit ik er niet echt mee. Misschien moet ik er mee naar een lokaal horlogemaker. Geen garantie natuurlijk daar, maar wellicht is het een simpel probleem met een niet te dure oplossing. Vandaar ook mijn vraag op dit forum. Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om zelf de kast in te duiken en dat is het me ook zeker niet waard (en nou geen grappen over de kast [weer] uit komen he :smiley: ).

Baassie hou je er wel rekening mee met een Valjoux 7750 dat je datum van het horloge alleen tussen een bepaalde tijd mag verstellen.
In mijn Tag Heuer zit ook een Valjoux 7750 en ik mag in geen geval verstellen tussen acht en twee uur.

Dat was ik dus helemaal vergeten! Dat is het eerste wat ik gedaan heb toen ik hem had bekeken! En toen stond hij op 11 uur afgesteld!!! En nu? Is hij nu kapot?! :frowning: :frowning:

Ik probeer nu op internet iets te vinden om het probleem op te lossen, maar ik heb nog niks gevonden! :frowning:

Stond het niet in de gebruiksaanwijzing over het verstellen ?
Ik zou trouwens niet weten wat er dan precies kapot gaat,maar het zal jammer wezen als dat de oorzaak is.
Stuur anders een mailtje naar Freddy of Paul K zij zijn experts.Of stel je vraag hier in dit topic( kunnen wij er ook weer wat van leren)
Hier staat er ook nog wat over : http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,3693

Ik heb Freddy en Paul K een PB gestuurd, 2006. Ik zal die oude thread nu ook weer activeren door het probleem daar te noemen. Bedankt voor het meedenken! :slight_smile: